تيتر يكعناوین اخبار

اقتصادِ آینده دار ایران واقعیتی است که نمی توان آنرا نادیده گرفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر محمد نهاوندیان با اشاره به اینکه ایران امن ترین کشور منطقه خاورمیانه است گفت: نقش ایران در منطقه غیر قابل انکار است و جمهوری اسلامی ایران در صلح و امنیت و پیشرفت منطقه،از هر لحاظ بالاتربن جایگاه را دارد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در این نشست که به ابتکار روزنامه فایننشیال تایمز و  با عنوان ایران، فرصت ها و چالش ها در یک قدرت اقتصادی در لندن برگزار شد با تاکید براینکه عصر جدیدی در اقتصاد ایران ایجاد شده است گفت: و می توان گفت عصر رشد و ثبات اقتصادی در ایران آغاز شده است. پیش بینی های حتی موسسات غربی از رشد۵/۵٪براساس سال٢٠١۶و سالهای بعد دارد و این بیش از دو برابر متوسط رشد ١٠سال گذشته است.

دکتر محمد نهاوندیان در این اجلاس که سرمایه گذاران بزرگ، مدیران ارشد بانکها، صاحبان بنگاه های اقتصادی و شخصیت های سیاسی و اقتصادی زیادی از انگلیس و سایر نقاط جهان حضور داشتند، با ارائه سخنرانی، و در تبیین ظرفیت ها و فرصت های پیش رو در اقتصاد ایران؛ و نیز رویکردهای جدید ایران برای تعامل با اقتصاد جهانی در حوزه سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید و صادرات مشترک افزود:  در رویکرد واقع بینانه،  آینده را باید شناخت و در رویکرد پیشرو در ساختن این آینده باید شریک شد. مهم این است که این آینده و واقعیت را نمی توان ناددیده گرفت. اقتصاد پرقدرت و آینده دار ایران واقعیتی است که نمی توان آنرا نادیده گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: خوب که دقت کنید عدم توجه به واقعیت های انکار ناپذیر ایران به ناکامی انجامیده است.  تجربه نشان داده است که سیاست ظالمانه تحریم بازی باخت باخت بود و تجربه اخیر برجام نشان از پیروزی سیاست برد برد دارد. در تجربه اقتصادی هم باید به دنبال برد برد باشیم. آینده اقتصاد ایران فرصتی برای همه است. همه کسانی که تعامل سازنده را باور داشته باشند و بخواهند در مسیر پیشرفت مشارکت داشته باشند.
نهاوندیان در ادامه با تاکید بر اینکه در شناخت اقتصاد ایران دو مولفه را باید در نظر داشت گفت: این دو مولفه عبارتند از ظرفیتها و سیاستها.

او  از  نفت و گاز و پالایش، نیرو و برق و آب، معادن و صنایع معدنی، خودرو،خدمات فنی و مهندسی که در ده سال گذشته ٢٣٣پروژه توسط ایران در کشورهای دیگر به انجام رسیده ، توریسم و حمل ونقل به عنوان بخش های مهمی از ظرفیتهای اقتصاد ایران نام برد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در تبیین سیاست های اقتصادی نیز گفت: رویکرد مستقلانه و در عین حال تعامل سازنده با جهان و استقبال از سرمایه گذاریهای مشترک، رویکرد تقویت بخش خصوصی، رویکرد فضای کسب و کار با دو عنصر شفافیت
و رقابت اصلی ترین سیاست های اقتصادی دولت را تشکیل می دهد.

نهاوندیان افزود: ایران در دوسال گذشته ریسک اقتصادی را کاهش داده و در کنار آن کاهش تورم، ایجاد ثبات در بازار ارزی و رونق دادن به بورس، ایجاد ثبات در سیاستهای اقتصادی و کاهش ریسک سیاسی و تحکیم مناسبات با همسایگان از جمله اقدامات دو سال گذشته دولت ایران بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سرمایه گذاریهای مشترک در بخش های مختلف واقع بینانه، رو به آینده است و برای گسترش این سرمایه گذاریها و افزایش تعامل و همکاری ها برنامه ریزی های خوبی بعمل آمده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا