شهر و جامعهعناوین اخبار

تعداد دوچرخه سراهای اصفهان به ۳۰ ایستگاه افزایش می یابد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با همکاری بخش خصوصی و با هدف توسعه حمل و نقل هوشمند اشتراکی و پاک، اقدام به راه اندازی ۱۵ دوچرخه سرای جدید در شهر اصفهان کرده است.

در این راستا در سطح شهر اصفهان ۱۵ دوچرخه سرا با ارایه خدماتی متمایز شامل ارایه دوچرخه های دنده ای، دوچرخه های ساده، دوچرخه های برقی و همچنین با ارائه سایر پاکروها همچون چهارچرخ های خانواده، دوچرخه دونفره در دوچرخه سرای جاده سلامت ناژوان و تردمیل دوچرخه برقی در دوچرخه سرای تله سیژ ۲ ناژوان آغاز به کار خواهد کرد.

در فاز نخست، سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریالی برای تجهیز، بازسازی و نوسازی ایستگاه ها صورت گرفته است. همچنین، ارزش سرمایه گذاری فاز دوم دوچرخه سراهای شهر اصفهان که شامل ۵ ایستگاه کامل مکانیزه هوشمند و ۱۲۰ دستگاه دوچرخه هوشمند و اشتراکی است مبلغ بیش از ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود.

 ۱۵ دوچرخه سرای جدید شهر اصفهان در خیابان علامه امینی، میدان بزرگمهر، خیابان آبشار دوم، فلکه خواجو، فلکه فیض، خیابان حافظ، میدان امام حسین (ع)، خیابان استانداری، میدان انقلاب، پل آذر، پل فلزی، میدان مارنان، باغ پرندگان در ناژوان، جاده سلامت در ناژوان و تله سیژ ۲ در ناژوان راه اندازی می شود.

طی یک ماه آینده، ۲۵۰ دوچرخه ساده، ۳۷۵ دوچرخه دنده ای، ۳۰ دوچرخه برقی، ۱۰ دوچرخه دو نفره، ۱۵ پاکرو خانواده و ۳۰ اسکوتر برقی به عنوان فاز اول قرارداد در این ایستگاه ها تجهیز خواهد شد.

در حال حاضر در همه ایستگاه های دوچرخه شهر اصفهان، دوچرخه ساده، دوچرخه دنده ای و دوچرخه برقی در دسترس شهروندان است و دوچرخه دو نفره، پاکرو دو نفره، پاکرو چهار نفره در ایستگاه جاده سلامت ناژوان و دوچرخه تردمیل برقی در ایستگاه تله سیژ ناژوان قابل استفاده است.

استفاده از دوچرخه سبب تسریع تردد در مسیرهای پرترافیک شهر، افزایش نشاط، بهره مندی گردشگران و شهروندان از محدوده های تاریخی شهر اصفهان و نیز حاشیه رودخانه زاینده رود خواهد شد.

در حال حاضر نیز خودروهای برقی و پاک در محورهای گردشگری شهر مانند میدان نقش جهان و پیاده راه چهارباغ در حال ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا