اخبار صنعت، معدن و تجارتتيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

اولین نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی در ساختمان ،صنعت و حمل و نقل در اصفهان برگزار می شود

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورروز یکشنبه در نشست خبری نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی اصفهان افزود: مقرراتی که ۲۰ سال پیش تدوین شده و اکنون بخش هایی از آن مورد بازنگری قرار گرفته است جوابگوی بحران های کنونی از جمله آب، انرژی، محیط زیست، تغییر اقلیم نیست به همین دلیل نیازمند رعایت و اعمال مقررات جهانی و بین المللی برای رشد و توسعه خدمات مهندسی هستیم احمدرضا طاهری اصل با بیان اینکه ۲۰ تا ۵۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان های سبز به انرژی تجدید پذیر تبدیل می شود افزود: باید هدف از ساختمان سازی و خرید ساختمان تغییر کند وفرهنگ رعایت استانداردهای ساختمان سازی در جامعه جا افتد و ملاک ساخت و خرید ساختمان قرار گیرد، چرا که هدف از ساختمان سازی حفظ آسایش، ایمنی، رفاه و بهداشت است.  وی همچنین راهکار حل آلودگی هوا و هدررفت انرژی توسط ساختمان ها را در گرو توسعه پایدار دانست و گفت: باید در ساخت و ساز به سه اصل اقتصاد، اجتماع و زیست محیط توجه شود ، این در حالی است که در حال حاضر فقط به مقوله اقتصاد توجه می شود. طاهری اصل بیان کرد: در کشور ما قوانین متعددی از جمله ۲۰قانون انرژی اصلاح الگوی مصرف، مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، رفع موانع تولید رقابت پذیر و استاندارد ۱۴۲۵۴ وجود دارد اما به دلیل تعددمجریان و ناظران این قوانین در دستگاه های مختلف همچون وزارت کشور و شهرداری ها ، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در مبحث انرژی ،مجری واحدی برای اجرای قوانین نداریم. وی اضافه کرد: در همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی که در راستای نخستین نمایشگاه بهره وری آب و انرژی در اصفهان برگزار می شود به دنبال آن هستیم تا چگونگی اجرای بازیافت از آب های خاکستری و نیز انرژی مصرفی در ساختمان ها مورد بحث و بررسی قرارگیرد.

**فرونشست های زمین مشابه زلزله خاموش است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیزدر این نشست خبری با بیان اینکه ۱۰ درصد فرونشست ها با بارش باران امکان برگشت دارد، گفت: تنها راه چاره مقابله با پدیده فرونشست زمین، پر شدن سفره های زیرزمینی یا جاری شدن زاینده رود است.

غلامحسین عسگری افزود: در۳۷ سال گذشته به صورت متوسط ۴۰ متر از ارتفاع آب های زیرزمینی کاسته شده است، لذا باید حساسیت ها و آگاهی ها در خصوص کمبود آب و فرونشست ها، با برگزاری این گونه نمایشگاه ها در جامعه افزایش داد. وی ادامه داد: فرونشست های زمین مشابه زلزله خاموشی بوده که توسط انسان به وجود آمده و ساختمان ها و تجهیزات شهری بر اثر این بی توجهی تهدید می شوند. عسگری اظهار داشت: ساختمان ها باید به سمت هوشمندسازی با مصرف حداقل انرژی حرکت کنند و امیدوارم این نمایشگاه گام ابتدایی هشدار و هوشیاری در جهت صرفه جویی باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان داشت: بعد از نمایشگاه ساختمان پایدار و انرژی، نمایشگاه بهره وری آب و انرژی برگزار می شود، افزود: در این نمایشگاه از تمام فناوری های برق، آب و گاز در جهت مصارف صنعت، ساختمان و حمل و نقل رونمایی می شود.

گفتنی است نخستین نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی (با رویکرد محیط زیست) ۲۷ تا ۳۰ دی امسال در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا