تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

تعزیه خوان تا معنای شعر را درک نکرده باشد، نمیتواند اجرای خوبی را اجرا کند.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اصفهان در ابتدای این جلسه آقای حسن منصوری و عسگری رنانی صحبت هایی مقدماتی پیرامون اهمیت مخالف خوانی اظهار داشتند.

دبیر نشست ششم موسیقی تعزیه پیرامون ویژگی های مخالف خوانی مرحوم نبی الله فقیه بیان داشت: مرحوم فقیه از نظر نوع حرکات بدنی و نمایشی، اُشتُلُم خوانی، بیان لحن و اشعاری که میخواند بی نظیر و خاص بود. منصوری در ادامه بر روی مساله معنای شعر تاکید و خاطرنشان کرد: مخالف خوان اگر احاطه و اشرافی بر روی شعر نداشته باشد و معنای شعر را درک نکرده باشد، نمیتواند اجرای خوبی را اجرا کند.

اکبر فقیه، فرزند مرحوم نبی الله فقیه در این نشست بخش هایی از مخالف خوانی به شیوه مرحوم پدر را اجرا نمودند.

در این نشست عسگری رنانی همراه با چند تن از همخوانان مکتب خانه حجاز، بخش هایی از پیش واقعه ها را اجرا کردند.

قابل ذکر است سلسله نشست های خانه موسیقی اصفهان در هر ماه در پنج نوبت برگزار می گردد که جمعه اول هر ماه به موسیقی ایرانی، جمعه دوم به موسیقی زورخانه، جمعه سوم به موسیقی تعزیه جمعه چهارم به موسیقی شاهنامه خوانی و دوشنبه آخر هر ماه به موسیقی فیلم اختصاص دارد. ورود به نشست های خانه موسیقی برای عموم علاقه مندان آزاد است (هر جمعه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در خانه هنرمندان اصفهان) و در این نشست ها هنرمندان و علاقه مندان موسیقی پیرامون موضوع های ذکر شده به بحث و گفتگو می پردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا