حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۴ تن چوب بلوط قاچاق در نجف آباد توقیف شد/توقیف کالاهای قاچاق میلیاردی در اصفهان/بخت آزمایی اینترنتی، کلاهبرداری از آب درآمد/پلمب ۴۶ واحد صنفی پذیرایی متخلف در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب بلوط، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند .

وی ادامه داد: در این راستا ماموران حین گشت زنی های خود در سطح شهرستان به یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل بار چوب مشکوک و در بازرسی انجام شده  مقدار ۴ تن چوب بلوط قاچاق را کشف و تحویل منابع طبیعی دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد ارزش این محموله را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۴۰۰میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: در این رابطه یک فرد متخلف به جرم قاچاق چوب بلوط دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات  قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ خدادوست در پایان ضمن تاکید برسهم مشارکتی مردم در حفظ منابع طبیعی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

***توقیف کالاهای قاچاق میلیاردی در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۴ قاچاقچی و کشف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق در عملیات کاراگاهان این پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” سعید سلیمیان” اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان حین گشت زنی های هدفمند خود طی یک عملیات ویژه در بازرسی از ۲ باربری موفق شدند انواع کالاهای خارجی قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: در این عملیات یک دستگاه لیزر مخصوص رفع موهای زائد بدن، ۶ دستگاه فن کوئل و ۹۷۵ کیلوگرم گردوی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق وارد شده بودند کشف شد.

سرهنگ سلیمیان ارزش کالاهای کشف شده را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه تعداد ۴ نفر به جرم تهیه و نگهداری کالای خارجی قاچاق دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده روانه مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به تداوم این گونه اقدامات و برنامه های پلیس از شهروندان خواست در صورت اطلاع از اقدامات مشکوک در تهیه و دپوی کالاهای قاچاق موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

***تماس به موقع شهروند اصفهانی با پلیس منجر به دستگیری سارقان منزل شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری ۲ سارق حرفه ای منزل حین سرقت از منزلی خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس یک شهروند با کلانتری ۱۲ شهرستان “شاهین شهر” مبنی بر اینکه ۲ فرد ناشناس در حیاط منزل همسایه آنها می باشند ، گشت فوریت های پلیسی ۱۱۰ وارد عمل شد.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی گروه گشت انتظامی به آدرس اعلامی اعزام و هر ۲ سارق را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : سارقان دستگیر شده به بزه انستابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ بساطی در پایان با اشاره به اینکه تماس به موقع شهروندی با پلیس منجر به دستگیری این سارقان شد خاطر نشان کرد: مشارکت و همیاری مردمی با پلیس از وقوع بسیاری از جرایم پیشگیری می کند که امید است مردم عزیز با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

***دستگیری سارق منازل با ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل و کشف ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد .

سرهنگ “محمد رضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در شهرستان،نجف آباد بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : در همین راستا واحدهای گشت محسوس و نامحسوس پلیس فعال و پس از انجام تحقیقاتی موفق شدند، یک سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۶ فقره سرقت منزل به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ خداودست در پایان خاطر نشان کرد : متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

***بخت آزمایی اینترنتی، کلاهبرداری از آب درآمد

گروه استان ها_اصفهان _ رییس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با ترفند بخت آزمایی و فال گیری در یکی از شبکه های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ”  بیان داشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری فردی در فضای مجازی قرار گرفته، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از شبکه های اجتماعی با  صفحه ای که اقدام به تبلیغ بخت آزمایی و فال گیری می کرده مواجه شده و به همین منظور مبلغ ۸ میلیون ریال به حساب صاحب آگهی واریز می کند اما  پس از واریز وجه نامبرده تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی او نبوده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل کلاهبرداری شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه  دستگیر و  جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: متهم با درج و انتشار آگهی بخت آزمایی و فال گیری پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از سادگی طعمه های خود  با دادن وعده‌های دروغین با دریافت مبالغ هنگفتی از آن ها اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی در خصوص این گونه کلاهبرداری ها هشدار داد و گفت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج  داده و  از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

وی بیان داشت: فال گیران اینترنتی با درج مطالبی چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت و صفحات خود، افراد را ترغیب به گرفتن طالع، فال و دعانویسی می کنند،  به طوری که با ارائه شماره حساب از آنها می‌خواهند پول را به حسابی واریز و نتیجه را با پست الکترونیکی دریافت کنند.

وی از شهروندان خواست هرگز به این سایت ها اطمینان نکرده و با فرهنگسازی، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی با این پدیده نوظهور مقابله کنند، همچنین به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

***پلمب ۴۶ واحد صنفی پذیرایی متخلف در اصفهان

گروه استان ها _ رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اشاره به اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی پذیرایی از پلمب ۴۶ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی”  در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی واحدهای صنفی  پذیرائی ، طرح نظارت و کنترل بر این صنوف به مدت ۳ روز توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی اجرا شد.

وی اظهار داشت : ماموران در این طرح  از تعداد ۶۱۸ واحد صنفی پذیرائی بازدید بعمل آوردند که در نهایت ۴۶ واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه و  استعمال قلیان متخلف شناخته شده و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمب آنها اقدام شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، همچنین از صدور اخطار پلمب برای  ۱۲۵ واحد صنفی پذیرایی دیگر در طرح مذکور خبر داد و با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا تلفن گویای ۲۱۸۲۵۸۲۵ اطلاع دهند.

بررسی ارتباط اعتیاد به مواد مخدر با وقوع جرم سرقت در جامعه

گروه اجتماعی _ پژوهش ها و تحقیقات صورت گرفته به صراحت نشان می دهند که میان اعتیاد به مواد مخدر و وقوع جرم ارتباط معناداری وجود دارد و به عبارتی دیگر افرادی که ماده مخدر مصرف می‌کنند بیش از بقیه مرتکب جرم و جنایت می‌شوند.

اگر پرسش را اینگونه مطرح کنیم که آیا استفاده از ماده مخدر سبب بروز جرم می‌‌شود؟ پاسخ آری است. در این‌جا دو نظریه مطرح می شود: یکی نظریه برده‌سازی موادمخدر و دیگری نشانه‌شناسی عمومی انحراف که این دو نظریه با یکدیگر متفاوت هستند.

به موجب نظریه اول معتادان ناچارند زندگی مجرمانه ای داشته باشند. به این گونه که معمولاً نمی‌توانند هزینه‌های اعتیاد خود را بدون اعمال مجرمانه تامین کنند. نظریه دوم همبستگی زیاد میان استعمال مواد مخدر و جرم را به این دلیل نمی‌دانند که معتاد به دلیل استعمال این مواد مرتکب جرم می شوند بلکه اغلب معتادان دارای پیشینه مجرمانه، قبل از اعتیاد مرتکب جرم شده‌اند و آنان که دارای داغ انحراف هستند احتمالا بیش از دیگران دچار انحرافات می‌شوند و با اعتیاد دست به جرائم دیگری نظیر سرقت هم می‌زنند.

اعتیاد منشأ ناهنجاری های اجتماعی

امروزه بر کسی پوشیده نیست که اعتیاد به موادمخدر منشأ بسیاری از ناهنجاری‏های اجتماعی است و شخص را شدیداً به خود وابسته می‏کند. بی‏گمان این نوع اسارت و وابستگی از محرمات شرعی بوده و با فلسفه وجودی انسان در تضاد است زیرا در نتیجه این نوع وابستگی، به تدریج هزینه‏های هنگفتی به معتادان تحمیل می‏شود و در صورت نبود شغل‌ مناسب و پر درآمد زمینه برای سرقت ها و غارتگری‏ها و ایجاد باندهای قاچاق و سرقت‏های عظیم فراهم می‏شود و حتی گاهی به قتل و آدم کشی نیز می‏انجامد.

در دهه‌های اخیر در کشور ما جرائم سرقت و اعتیاد با هم همراه بوده که علت این امر را می توان شیوع مصرف موادمخدر در کشور دانست. به این شکل که با فاسد شدن بافت‏های مغز در اثر مصرف مواد مخدر، شخص کنترل حرکتی خود را از دست داده و آماده ارتکاب سرقت و سایر جرایم که به دیگران و خود ضربه می‏زند، می‏شود.

طرد معتادان و نداشتن شغل مناسب

همچنین سرقت ناشی از فقر اقتصادی برای تهیه موادمخدر مصرفی توسط معتادانی که نمی‏توانند از طریق کار سالم و یا خانواده آن را تهیه کنند باعث شده تا افراد معتاد برای تامین موادمخدر مصرفی و مایحتاج زندگی خود دست به سرقت بزنند چرا که جامعه با سلب اعتماد از معتادان و طرد آن ها باعث شده تا معتاد شغل مناسب نداشته و برای تامین زندگی خود دست به این عمل قبیحانه (سرقت ) بزند و در واقع باید گفت اعتیاد به موادمخدر زمینه بسیاری از جرایم به خصوص سرقت می‏شود.

بیشتر سارقان غیر حرفه ای و خرده دزد ها، سابقه مصرف مواد مخدر دارند

به همین جهت در میان سارقان غیرحرفه‏ای، افراد معتاد بسیاری پیدا می‏شوند و کسانی که به شیوه زندگی ولنگارانه توأم با بزهکاری روی می‏آورند معمولاً هم موادمخدر مصرف می‏کنند و هم گاه و بیگاه به دزدی می‏پردازند. درصد بالایی از سارقان دستگیر شده در مصاحبه ای که با آنان انجام شده اعلام کرده‏اند که سابقه مصرف مواد مخدر داشتند. حتی زندانیانی که جرایم اعتیاد و سرقت را توأمان مرتکب شده‏اند که این موضوع رابطه بین مصرف موادمخدر و ارتکاب جرم را یک رابطه غیر قابل اجتناب نشان می‏دهد. اما معمولاً سارقان حرفه‏ای و سابقه‏دار معتاد نیستند.

با توجه به آنچه گفته شد به نظر می‌رسد اعتیاد به موادمخدر و وابستگی به آن می‌تواند تاثیر زیادی در گرایش افراد به سرقت داشته باشد و بین داشتن اعتیاد به موادمخدر و ارتکاب سرقت رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیه های مربوط به ارتباط اعتیاد با سرقت

-تا چه اندازه هزینه های زیاد اعتیاد موجب گرایش افراد به سرقت می شود؟

با بررسی بعمل آمده تعدادی از مصاحبه شونده ها درگیر اعتیاد به موادمخدر بوده اند که این موضوع خانواده آنان را دچار مشکلات مالی و اقتصادی کرده و زندگی برای آنها مشکل و سخت شده و این کار سر منشاء ارتکاب سرقت شده است.

-تا چه اندازه داشتن سوء سابقه و پیشینه مجرمانه در ارتکاب به سرقت تاثیر گذار بوده است؟

طرد اجتماعی در اثر سوء‌سابقه که در مورد برخی از متهمان به وضوح دیده می شود وتا حد زیادی موجب شده تا آنان به اصطلاح آب را از سر گذشته دانسته و بیشتر به سرقت گرایش داشته باشند.

تا چه اندازه بین اعتیاد افراد و گرایش آنها به سرقت رابطه وجود دارد؟

اعتیاد ۸ نفر از سارقان مورد مصاحبه نشان از این نکته دارد که بین این ۲ مساله اجتماعی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و در صورت اعتیاد افراد ارتکاب جرم غیر قابل اجتناب است و در واقع معتادانی که معمولاً فاقد کسب و کار مناسب هستند مجبور به سرقت برای خرید موادمخدر می شوند

وجود اعتیاد در افراد مورد مطالعه تا چه اندازه موجب گسترش سرقت می شود؟

در بسیاری از موارد دیده می شود عدم کنترل(چه کنترل درونی و چه کنترل اجتماعی) موجب گرایش افراد به ارتکاب سرقت شده و این موضوع تاثیر مستقیم داشته است.

نتیجه گیری

یافته‏های این مطالعه در خصوص نقش اعتیاد به موادمخدر در ارتکاب سرقت افراد نشان می دهد که اعتیاد و سرقت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و نتیجه گیری می شود که افراد معتاد جهت دستیابی به پول مواد مصرفی خود مجبور به سرقت هستند.

پیشنهادات

با توجه به این نکته که اکثر معتادان برای تهیه موادمخدر مورد نیاز خود مجبور به سرقت می‏شوند، اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی با همکاری سازمان های مرتبط نظیر بهزیستی و با ایجاد امکانات مشاوره و درمان در جامعه، می‏تواند شرایط کاهش این مسأله اجتماعی که موجب آسیب های دیگر می‏شود را فراهم نماید. همچنین با شناسائی خانواده‌های که یکی از اعضای آنها معتادهستند، خانواده های گسسته و از هم پاشیده شده می‌توانند با مشاوره هدفمند زمینه‌سازی سرقت را تا حد زیادی کاهش دهند.

همچنین با تحت نظر داشتن معتادان می‌توان از انجام اعمال مجرمانه توسط آنان جلوگیری به عمل آورد، که البته این امر نیز مستلزم همکاری نهادهای مختلف با نیروی انتظامی است.

سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی – فرمانده انتظامی استان اصفهان

تعمیرگاه شیطانی

گروه استان ها – اصفهان – چند وقتی بود که گوشی تلفن همراهم روشن نمی شد من هم آن را به یکی از مغازه های تعمیر موبایل دادم تا آن را برایم تعمیرکنداما یک هفته بعد از تعمیر گوشیم با پیامکی عجیب مواجه شدم …

زن جوان سراسیمه وارد اتاق مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان شد و رو به خانم مشاور کرد و گفت: خانم تو را به خدا به من کمک کنید در بد مخمصه ای گرفتار شده ام یک نفر مزاحم من شده و نمی دانم چگونه از دستش خلاص شوم، به خدا من آدم آبروداری هستم .

او ادامه داد:  همسرم آدم بسیار بدبین و شکاکی است. از همان ابتدا به خاطر این مسئله با او مشکل داشتم، امیر  دوست نداشت بیرون از خانه  کارکنم و وقتی هم که راضی به این کار شد مدام مرا چک می کرد و در مورد همکارانم ایراد می گرفت.

با این وجود من هم رفتارهای او را تحمل می کردم تا اینکه به آموزش یوگا برای خانم ها رو آوردم و در همین زمان نیز اختلافاتم نیز با همسرم بیشتر شده بود تا اینکه یک روز گوشی موبایلم دچار مشکل شد ، من هم آن را به یکی از مغازه های تعمیر موبایل دادم تا آن را برایم تعمیرکند صاحب مغازه بعد از کمی تامل گفت، تعمیر گوشی شما کار زیادی می برد و باید چند روزی در مغازه بماند.

چند روز بعد به مغازه رفتم و گوشی موبایلم را گرفتم اما هنوز یک هفته نشده بود که با پیامک عجیبی مواجه شدم، فردی به من پیامک زد و در آن خواستار برقراری ارتباط با من شد و تهدید کرد اگر به خواسته اش جواب مثبت ندهم عکس هایی که از من به دست آورده را در اینترنت منتشر خواهد کرد. اولش فکر کردم که یک دروغ و بلوف است و برایش پیامک زدم که هرکاری می خواهد بکند ، اما وقتی که یکی از تصاویر را برای من ارسال کرد و گفت بقیه عکس ها هم پیش اوست به او التماس کردم و گفتم ، دست از سر من بردار من یک متاهل هستم، اما او از حرفش منصرف نشد.

با توجه به اینکه همسرم بسیار روی من حساس شده و مدام به من شک می کند که مبادا با کسی ارتباط و دوستی داشته باشم نمی دانم با این وضعیتی که پیش آمده چه کنم و چطور خودم را از این مخمصه نجات دهم از شما می خواهم که به من کمک کنید…

دستگیری تعمیر کار موبایل

پس از اظهارات این خانم جوان کارشناسان مرکز مشاوره آرامش پلیس استان او را به پلیس فتا معرفی کردند  و با تلاش کارشناسان و انجام اقدامات پیچیده در فضای مجازی مشخص شد که فرد مزاحم همان تعمیرکار موبایل است. با اطلاعات به دست آمده ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در سریع ترین زمان دستگیر کردند.

متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به سوء استفاده از اطلاعات ، تصاویر و فیلم های درون گوشی های موبایل دختران و زنان جوانی که آن را برای تعمیر به او می سپردند و اخاذی از آنان اعتراف کرد.

گوشی های موبایل صندوقچه اسرار نیستند

سرهنگ جهانگیرکریمی،  در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با پیشرفت تکنولو‍‍ژی و ورود ابزارها و تجهیزات فناوری روز دنیا به عرصه زندگی مردم، تهدیدات و آسیب های جدیدی نیز وارد شده که باید این آسیب ها و خطرات را بشناسیم و با نحوه استفاده صحیح از این ابزارها راه را بر بزهکاران و افراد سودجو، سارقان و کلاهبرداران و اخاذان ببندیم.

وی افزود: یکی از آسیب ها و خطراتی که امروزه زنان و دختران جوان را تهدید می کند ذخیره سازی تصاویر و فیلم های خصوصی در گوشی های موبایل است.

این مقام مسئول بیان داشت: البته به تمام شهروندان باید بگوییم که گوشی تلفن همراه صندوقچه اسرار آنها نیست و نباید هر تصویر، فیلم و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی و خانوادگی را در آن ذخیره سازی کنند چرا که در نتیجه یک غفلت، در اثر مفقود شدن، سرقت و یا اعتماد بیجا و سپردن آن به دیگران باعث انتشار آنها شده و مشکلاتی را برای شهروندان فراهم می کند که در برخی مواقع نیز جبران آن امکان پذیر نیست.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه برخی به غلط تصور می کنند که روی اطلاعات خود در گوشی تلفن همراه قفل و رمز ورود می گذارند و کسی امکان دسترسی به آن را ندارد اظهار داشت: این موضوع اشتباه است زیرا افراد حرفه ای و هکرها قادر به بازکردن هر قفل و رمزی هستند و بنابر این نباید اطلاعات شخصی ومحرمانه را با گوشی موبایل حمل کرد ضمن اینکه برای تعمیر گوشی موبایل نیز باید مراقب بود و آن را به افراد مورد اعتماد و مراکز دارای مجوز و تحت نظارت مجاری قانونی سپرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی در زمینه بی اعتمادی بین همسران نیز گفت: همانطور که در این ماجرا می بینید زن جوان به دلیل وجود بی اعتمادی و بدبینی و سوء ظن های بی مورد همسرش نتوانسته مشکلی که برایش پیش آمده را با او درمیان بگذارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بی اعتمادی و سوء ظن ها و بهانه گیری های بی مورد آفت هر خانواده ای است گفت: زوج های جوان باید به یکدیگر اعتماد داشته و اگر نگرانی نسبت به یکدیگر دارند آن را می توانند با رفتارهای مناسب و ابراز عشق و محبت به او تفهیم نمایند و این گونه جلوی هرگونه سودجویی و سوءاستفاده دیگران برای برهم زدن زندگیشان را بگیرند.

نویسنده: حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه – پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا