شهر و جامعهعناوین اخبار

خدمات پلیس مطابق با استانداردهای بین المللی می شود

 سردار شرفی در مراسم رونمایی از کشفیات پلیس در عملیات مرصاد ۲۶ در اصفهان با اشاره به مجهز شدن ۴ هزار واحد گشتی به نصبدوربین در لباس  و یادرعینک افزود:تا پایان سال ینده تمام واحدهای گشتی  به دوربین مجهز خواهد شد.

وی افزود: عملکرد پلیس حوزه اصفهان در کنترل جرایم خشن با سیاست‌های پیشگیرانه توفیقات بسیار خوبی داشته و همچنین در عرصه مقابله نیز با تیم‌های خوبی که در اصفهان وجود دارد، کشف وقوع جرایم در اصفهان در حدود خوبی قرار دارد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: ارائه خدمات بی‌منت، کم هزینه و آسان به شهروندان در قالب ارائه خدمات قضایی و انتظامی پاسگاه‌ها قرار دارد و تمامی احکام قضایی و دستورات قضایی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به روز رسانی شده و بهینه سازی شده است.

وی بیان کرد: توان تحرک پلیس برای حضور صحنه‌های امدادخواهی در سال‌های اخیر بالاتر رفته است. خودروهای حوزه انتظامی استان اصفهان به صورت میانگین عمری ۱۰ سال و هفت ماهه داشتند که با نوسازی انجام شده به ۵ سال رسیده است و همین عامل نیز بر پویایی پلیس اصفهان افزوده است.

سردار شرفی با بیان اینکه استفاده از فناوری در دستور کار پلیس کشور قرار دارد، تصریح کرد: امروز پلیس در حال انجام مقدمات برای تبادل الکترونیک پرونده با دستگاه قضا است و این کار در آینده اقدامات پلیس را ساده و کم هزینه خواهد کرد.

وی بیان کرد: در آینده نه چندان دور امکان ویدئو کنفرانس برای دادگاه‌ها برقرار خواهد شد تا متهمین برای این منظور نیاز به سفر نداشته باشند و به این شیوه با همه استانداردهای جهانی همگام شویم. با این روش قضات به کمک ویدئو کنفرانس سوالات خود را از متهمان و شاهدان می‌‌پرسند و اعلام نظر می‌کنند.

سردار شرفی ادامه داد: زیرساخت‌های ویدئو کنفرانس در برخی از استان‌ها تشکیل شده است و در حال به صورت پایلوت درحال اجراست تا در طول سال آینده این مهم به صورت کشوری ابلاغ و مورد استفاده قرار خواهد گیرد.

سردارشرفی به نصب ۴۰ هزار دوربین نظارتی در کشور اشاره وتصریح کرد: سال ۹۸ تمام واحدهای گشتینیروی انتظامی به دوربین مجهز خواهد شد.

وی گفت:هچنین پلیس تلاش دارد تا  از فناوری های جدید برای انتقال مجرمین استفاده نماید .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از دیگر برنامه های سال آینده این واحد را  راه اندازی کلانتری های مجازی عنوان وبیان کرد:خدمات انتظامی به مردم بخش مهمی از درخواست ها را شکل می دهد که می توان این خواسته ها را از راه دور پیگیری کرد.

وی ادامه داد:ازبرنامه های پلیس حذف بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی است که بر این اساس و با تکمیل زیرساخت های لازم در آینده امکان برگزاری دادگاه ها بدون انتقال متهم و بصورت ویدئو کنفرانس فراهم می شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: با حذف بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی به جای اینکه متهمان صبح به صبح با پابند و دستبند به طرف محاکم قضایی حرکت کنند محاکمه به شکل ویدئو کنفرانس انجام می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا