شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

کلیدهای قدرت در ایستگاه های برق منطقه ای اصفهان تعویض شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس علی اسلامی معاون بهره برداری این شرکت در این باره گفت:

با توجه به اشکالات فراوان و خروج های اضطراری کلیدهای ۲۳۰ کیلوولت هیدرولیک نوع ALSTHOM FL2A برنامه تعویض کلیدهای مذکور با استفاده از چند دستگاه کلید ۲۳۰ کیلوولت ALSTHOM FL245  از نوع هیدرولیک در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

معاون بهره برداری برق منطقه ای اصفهان افزود: این پروژه با استفاده از چند کلید موجود در انبار و ۶ دستگاه کلید پارس سوئیچ خریداری شده طی مدت ۱۴ ماه و در قالب پروژه های بهینه سازی در ۸ دستگاه در پست های ۲۳۰ کیلوولت نجف اباد و اصفهان۲ و ۲۳۰ بهرنگ تعویض گردیدو با توجه به استفاده از کلیدهای قدیمی موجود در انبار مبلغ ۶ میلیارد ریال در این پروژه صرفه جویی شده است.

 مهندس اسلامی اضافه کرد: با توجه به مدت زمان طولانی نگهداری کلیدهای قدیمی در انبار و جهت اطمینان از شرایط مطلوب آنها برای استفاده در شبکه ، قبل از نصب در کارگاه شرکت تعمیرات از نظر فرسودگی قطعات و واشر و اورینگ ها بررسی کامل شد.

وی افزود : همچنین با توجه به وجود اشکالات متعدد کلیدهای روغنی ۴۰۰ کیلوولت ASEA هنگام قطع و وصل و همچنین عدم وجود لوازم یدکی اورهال کلیدهای مذکور طی مدت ۱۱ ماه پنج دستگاه از کلیدهای مذکور در پست های ۴۰۰ کیلوولت نجف آباد و تیران با کلیدهای SIEMENS تعویض و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهندس اسلامی در ادامه به مشکل افزایش سطح اتصال کوتاه ایستگاه اصفهان یک اشاره و اضافه کرد در این راستا و در قالب پروژه های بهینه سازی و با همکاری معاونت طرح و توسعه ، تعداد ۹ دستگاه کلید ۶۳ کیلوولت در سوئیچ یارد ۶۳ کیلوولت پست اصفهان یک با کلیدهای ۴۰ کیلوآمپر تعویض گردید.

معاون بهره برداری برق منطقه ای اصفهان اذعان داشت : با تعویض کلیدهای مذکور امکان در مدار بودن هم زمان واحدهای نیروگاه اصفهان یک و ترانسفورماتورهای ۲۳۰ پست اصفهان یک فراهم شد که این موضوع اثر قابل توجهی در افزایش پایداری این ایستگاه خواهد داشت .

 

   اصفهان- چهار باغ بالا صندوق پستی ۹۴۸-۸۱۴۶۵ کد پستی ۸۱۷۳۷۵۱۳۸۷ دورنویس ۶۲۴۴۰۲۲-۰۳۱۱ تلفن ۹-۶۲۴۴۰۰۱-۰۳۱۱

وی در پایان تاکید کرد:  با توجه به اینکه شرایط دیگر نقاط شبکه از نظر سطح اتصال کوتاه مناسب استفاده از کلیدهای بر کنار شده می باشد ، این کلیدها در دیگر نقاط شبکه و یا پروژه های آتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

شایان ذکر است کلیه پروژه های فوق به درخواست دفتر فنی انتقال و توسط واحد بهینه سازی و با اجرای شرکت پویا نیرو و نظارت دفتر فنی انتقال و کارشناسان فنی و بهره برداری امورهای انتقال نیرو اجرا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا