تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

طرح ” هم پیمایی” کاهش تردد روزانه ۲۵۰ هزار خودرو را در پی دارد 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،  قدرت الله نوروزی در گفتگوی هفتگی با برنامه رادیویی «سلام اصفهان» افزود: هم پیمایی یعنی این که شهروندان روزانه برای رسیدن به مقصد دیگران “هم‌پیما” شده و در صورت داشتن مسیر مشترک، به جای یک نفر، دو یا چند نفر سوار یک خودرو شوند که نتیجه آن، کاهش ترافیک و آلودگی، افزایش امنیت مردم و در نهایت آرامش و آسایش تمام شهروندان است.

وی با اشاره به برگزاری همایش هم‌پیمایی در هفته گذشته با حضور مدیران شهرهای مختلف استان، اظهار داشت: هوای پاک حق مسلم تمام شهروندان است و برای رسیدن به آن باید همه کمک کنند و موفقیت طرح هم پیمایی نیز به مشارکت همگانی نیاز دارد.

شهردار اصفهان اظهارکرد: امروز روز هوای پاک است و شهرداری اصفهان از ماه‌ها قبل معاینه فنی وسایل نقلیه شهرداری را آغاز کرد، البته در این راستا از شهروندان نیز درخواست کردیم وسایل نقلیه خود را معاینه فنی کرده و برای انجام سفرهای درون شهری از وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو و اتوبوس استفاده کنند؛ هدف شهرداری از این اقدامات رسیدن به هوای پاک و کاهش ترافیک است، البته این کار نیاز به مشارکت مردم دارد. همچنین امروز به مناسبت هوای پاک بسته‌های حمایتی تاکسیرانان نیز عرضه می شود.

وی در ادامه برگزاری نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک در اصفهان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هفته گذشته اصفهان میزبان برگزاری نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک بود، این کنفرانس علمی و کارگاه های آن می‌تواند افق دید خوبی به مدیران، برنامه‌ریزان شهری و تمام فعالان این عرصه بدهد. زیرا ما نیاز داریم در تمام برنامه‌ریزی‌های شهری به خصوص برنامه‌ریزی‌های اجتماعی، کودکان و افراد دارای معلولیت را با دقت و به نحو صحیح ببینیم.

وی تصریح کرد: همه ما در هر که صنفی هستیم باید به حقوق هم احترام بگذاریم تا شاهد شهری پایدار باشیم.

نوروزی اظهارکرد: به عنوان شهردار تلاش می‌کنم در بازدیدها، جلسات و ملاقات با مردم، صدای همه شهروندان را بشنوم؛ سلسله نشست‌های “اصفهان فردا” با اقشار مختلف جامعه به همین دلیل طراحی شده و خوشبختانه در این نشست‌ها، درخواست‌ها مطرح می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا