تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

بصیرت،شجاعت و خدمتگزاری، ۳ ویژگی خاص در نیروی انتظامی است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،  سردار” مهدی معصوم بیگی” در آئین اختتامیه سومین دوره بصیرت مدیران میانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت  حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: کشور ایران در دهه ۵۰ به ژاندارم آمریکا در منطقه تبدیل شده بود و هیچ کدام از سیاستمداران آن دوران باور نمی کردند که نظام شاهنشاهی ایران با اتکایی که به قدرت های خارجی دارد روزی از هم فرو بپاشد.

وی افزود: علی رغم این باورها و تحلیل هایی که وجود داشت اما به لطف حضرت حق و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ مردم ایران توانستند با دست خالی و تنها با توکل بر خداوند بر نظام طاغوت پیروز شوند و این انقلاب در حقیقت زلزله ای در منطقه بود و توانست ملت های مسلمان دیگر کشورها را هم بیدار کند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با بیان اینکه رفتار نیروی انتظامی مبین آرمان ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی است گفت:در همین رابطه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: “بایستی پلیسی در تراز نظام اسلامی و انقلاب اسلامی داشته باشیم و این شدنی است.” این موضوع نشان می دهد که فرمانده کل قواچنین شایستگی را در نیروی انتظامی دیده اند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی دارای صفات و ویژگی های بسیار زیادی همچون، انضباط، عدالت، دلسوزی، هوشیاری و … است بیان داشت: معتقدم ۳ ویژگی “بصیرت، شجاعت و خدمتگزاری” جزو لاینفک نیروی انتظامی به شمار می آیند و بایستی این ویژگی ها  در بین نیروهای ناجا برجسته شده و موج بزنند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان،تصریح کرد: بصیرت به تنهایی همه موضوعات معنوی ، سطح هوشیاری، ولایت پذیری و خداجویی انسان را پوشش می دهد.

فرمانده انتظامی استان به اهمیت بصیرت در نیروهای انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: بصیرت باید در نیروی انتظامی متفاوت تر باشد چرا که حوزه آسیب پذیری و تهدید در این نیرو بیشتر از جاهای دیگر بوده و دشمن به این نیرو که ستون امنیت کشور است، نگاه سوء دارد.

وی افزود: کوچکترین شک و تردید در نیروهای کلانتری ها و پاسگاه ها که سرانگشتان مقابله با بدها، شرارت ها، قانونگریزی ها و ناهنجاری ها هستند می توند آثار بسیار مخربی برای امنیت کشور به دنبال داشته باشد و بنابر این بصیرت در نیروی انتظامی حرف اول را باید بزند.

سردار معصوم بیگی، با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) که فرمودند: “تاریخ معلم انسان ها است” تاکید کرد: بی بصیرتی باعث شد، انسان های بزرگی که یک عمر در رکاب پیامبر اکرم (ص) و امیر مؤمنان (ع) شمیشیر می زدند پایشان بلغزد و از راه راست منحرف شوند.

انتظامی استان اصفهان با مؤثر دانستن دوره های بصیرت افزایی در بین مدیران و کارکنان نیروی انتظامی اظهار داشت: قطعاً همه ما به مراقبت از خود نیازداریم و بایستی روز به روز بر افزایش میزان معنویت وبصیرت خود اهتمام بیشتری کنیم تا خدای ناکرده مدیون خون هزاران شهیدی که جانشان را برای استقرار، استمرار، دوام و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند نباشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا