تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

عدم توجه به جلو باز هم حادثه آفریدو سایر حوادث و اتفاق های پلیسی و انتظامی استان اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو یی  اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه وانت نیسان با یک دستگاه کشنده دانگ فنگ در اتوبان ” ذوب آهن ” ، بلافاصله ماموران پلیس راه ” اصفهان – شهرکرد ” به محل اعزام شدند.
این مقام انتظامی افزود: متاسفانه در این حادثه رانندگی، راننده وانت نیسان به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد .
سرهنگ پورقیصری ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو از سوی راننده وانت نیسان اعلام شد.
رئیس پلیس راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی و انحراف افکار را فراهم می کند بپرهیزید ، از سوار کردن بیش از حد مجاز سرنشین در خودروی خود اکیدا خودداری کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم .
قاتل خاموش بازهم در اصفهان قربانی گرفت
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از فوت یک شهروند در اثر گازگرفتگی در یک منزل مسکونی خبر داد.
سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، یک مورد گازگرفتگی در یکی از خیابان های شهر اصفهان اطلاع داده شد ، که بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران هنگامی که به محل اعزام شدند مشاهده کردند فردی ۵۲ ساله در زیرزمین منزل اش به علت گازگرفتگی فوت کرده است .
سرهنگ یاردوستی ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه بیان داشت : طبق اعلام نظر ماموران اورژانس، علت فوت این فرد نشت گاز و مسمومیت اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: نکات ایمنی را رعایت کنید و از نصب وسایل گاز سوز فاقد ایمنی لازم و بدون دودکش و خروجی اکیدا خودداری شود.
برخورد قانونی پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت : اخذ معاینه فنی از الزمات رانندگی می باشد و پلیس با رانندگان خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند برخورد قاطع و قانونی می کند.
سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : با عنایت به نزدیک شدن به ایام پایان سال و افزایش مسافرت های نوروزی ، امید است با مشارکت مردمی و همکاری با پلیس ، شاهد کاهش وقوع حوادث رانندگی باشیم.
وی افزود: همراه داشتن برگه معاینه فنی معتبر از الزامات رانندگی می باشد و پلیس با رانندگانی که نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام نکرده اند برخورد قانونی می کند.
این مقام انتظامی بیان داشت : رانندگان می بایست گواهینامه مربوط به خودرو ، بیمه نامه شخص ثالث و مدارک خودرو را همراه داشته باشند و در صورت نیاز به پلیس ارائه دهند.
سرهنگ رضایی ادامه داد: قبل از سفر نسبت به اخذ وضعیت خلافی و پرداخت آن اقدام کنید و در نظر داشته باشید خودروهایی که بیش از ۱۰ میلیون ریال خلافی پرداخت نشده دارند توقیف خواهند شد .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در پایان مجدداد به سفرهای نوروزی و افزایش مسافرت ها در این ایام اشاره کرد و از رانندگان خواست : حتما به توصیه های پلیس توجه کنند ، قوانین راهنمایی و رانندگی رارعایت کنند و از عجله و شتاب و رانندگی با حالت خواب آلودگی اکیدا خودداری شود .
کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق در بازرسی از یک منزل خبر داد.
سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول خبری مبنی بر اینکه شخصی اقدام به نگهداری و توزیع مواد دخانی قاچاق در منزلش می کند، رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی های بعمل آمده و تحقیقات انجام گرفته سرانجام مأموران کلانتری ۱۹ “کاوه” موفق به شناسایی محل نگهداری و توزیع این کالاهای دخانی شدند.
مقام انتظامی بیان داشت: با حضور مأموران در محل مورد نظر تعداد ۷۲ هزار نخ انواع سیگار قاچاق فاقد هرگونه مجوز قانونی و گمرکی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این کالاهای قاچاق را حدود ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند .
سرهنگ حسن یاردوستی در پایان از دستگیری یک نفر و تحویل او به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های قاچاقچیان موضوع را با پلیس در میان بگذارند تا نسبت به دستگیری مجرمان و و هنجارشکنان جامعه اقدام شود.
کشف ۷۲جفت کفش قاچاق در شهرضا
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف تعداد ۷۲جفت کفش اسپرت خارجی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۷۲جفت کفش اسپرت خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
افزایش ساعت کار مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک دراصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس استان از افزایش ساعت کار مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در استان اصفهان خبر داد.
سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک شمال و جنوب شهر اصفهان و کلیه شهرستان های تابعه این استان در اسفند ماه ساعات کاری خود را افزایش می دهند.
وی افزود: از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ماه ساعت پذیرش این مراکز تا ساعت ۱۷ و از ۲۰ تا پایان اسفند ماه، ساعت پذیرش مراکز تا ساعت ۱۹ خواهد بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان با بیان اینکه این تصمیم در راستای افزایش خدمات رسانی به شهروندان گرفته شده ، خاطرنشان کرد: بنابر ابلاغیه ای که به کلیه مراکز ابلاغ شده ، خدمت رسانی مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری در اسفندماه با تمام توان انجام خواهد شد و امید است شهروندان نیز با پلیس تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
کشف محموله میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از کشف محموله ای لوازم خانگی خارجی قاچاق در بازرسی از یک انبار به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی خبری مبنی بر دپو و توزیع لوازم خانگی خارجی قاچاق در شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد:در بازرسی از محل تعداد ۱۲ دستگاه یخچال ،۳ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲۴ دستگاه چرخ گوشت و ۸ دستگاه آبمیوه گیری بوش خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد اعلام شده است .
رئیس پلیس آگاهی اصفهان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و اظهار داشت : نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
کشف محموله قاب چراغ خانگی قاچاق در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده پلیس راه آهن اصفهان از کشف ۹۰ کارتن حباب قاب چراغ خانگی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “منصور نیت خواه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران پلیس راه آهن اصفهان حین کنترل بارهای ارسالی از انبار توشه راه آهن به تعدادی کارتن حباب قاب چراغ خانگی مشکوک و آنها را بازرسی کردند.
وی افزود: در بررسی بعمل آمده مشخص شد تعداد ۹۰ کارتن حباب قاب چراغ خانگی خارجی در انبار است که مالک مربوطه مدارک گمرکی را ارائه نداد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
سرهنگ نیت خواه در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست ، هر گونه موضوع و اخبار مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
حمل و نقل دام بدون مجوزهای مربوطه ممنوع است
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از برخورد قانونی پلیس با افرادی که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به حمل دام می کنند خبر داد.
سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : مالکان دام موظفند آمار و اطلاعات دام های خود را مطابق زمان بندی و ساز و کار اعلامی وزارت جهاد کشاورزی بصورت مستمر در سامانه پنجره واحد کشاورزی ثبت و پلاک گذاری و تغییرات آنرا به روز کنند.
وی افزود: نگهداری دام زنده صرفاً با نصب پلاک دام معتبر و ثبت مشخصات دام در پنجره واحد کشاورزی مجاز است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است بیان داشت : پلیس با افرادی که بدون مجوزهای قانونی اقدام به حمل دام می کنند برخورد قانونی می کند و احشام توقیف می شوند.
سرهنگ درستکار ادامه داد: خریدار و فروشنده دام موظفند خرید و فروش خود را در سامانه هویت ثبت کنند و برای حمل و نقل دام سند حمل بار ( بارنامه برخط ) از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
و گواهی بهداشتی حمل دام از سازمان دامپزشکی الزامی است و بدون ارائه آنها دام توقیف و برابر ضوابط دستورات به عنوان قاچاق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان خاطر نشان کرد :عشایر در زمان و مسیر معین کوچ منطبق بر تعداد مندرج در دفترچه عشایری صرفاً برای جابجایی دام خود از ضوابط حمل دام مستثنی هستند.
پیام تبریک سردار “معصوم بیگی” به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان در پیامی سالروز ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر و سلاله اطهرش حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مهدی معصوم بیگی” فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت “فاطمه الزهرا”(س) بانوی دو عالم و سرور زنان جهان و همچنین سالروز ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(رحمه الله علیه) و نیز روز زن و گرامیداشت مقام مادر را به تمامی مادران، همسران و زنان این مرز و بوم خصوصاً خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، کارکنان زن این پلیس استان تبریک گفت. در این پیام آمده است:
روز بیستم‌ جمادی‌ الثانی‌ سال‌ پنجم‌، بیت‌ وحی‌ و نبوت‌ به‌ نور اختری‌ منور گشت‌ که روشنایی‌ و نور هدایت‌ او تا روز قیامت‌ جلوه‌ دارد، آنگاه‌ که‌ وجود نازنینش‌ پا به‌ عرصه‌ هستی‌ گذارد، نوری‌ از جبین‌ او ظاهر شد که‌ تمام‌ خانه‌های‌ مکه روشن‌ شد و اهل‌ آسمان ها یکدیگر را بشارت‌ دادند و درآسمان‌ نوری‌ درخشنده‌ پدید آمد که‌ ملائکه‌ تا آن‌ زمان‌ چنین‌ نوری‌ به خود ندیده‌ بودند.
سالروز ولادت باسعادت اسوه شگفت طهارت، تقوی و معنویت حضرت فاطمه زهرا (س) فرصت مغتنمی برای تجلیل از جایگاه رفیع و والای مقام زن و مادر است.
میلاد زهره درخشان عصمت و طهارت حضرت فاطمه زهرا (س)، یادآور اهمیت و ضرورت توجه به آموزه های اخلاق و منش فردی و اجتماعی آن بانوی اخلاق و جایگاه رفیع والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی است. هرگز نباید از یاد بردکه مادران رهبران فکری و عاطفی جامعه هستند زیرا آنان هستند که سرمایه های ارزشمند انسانی را با الگو گرفتن از بانوی دو عالم به بالندگی و شکوفایی می رسانند و چه زیبا امام خمینی (ره) فرمودند:« از دامن زن مرد به معراج می رود».
روز ولادت چنین بانوی والایی که به شایسته ترین وجه از سوی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز زن و روز مادر نامیده شده را به همه بانوان جامعه ایران عزیز به ویژه به مادران، همسران و دختران گرامی شهدا، جانبازان و ایثارگران گرانقدر تبریک و تهنیت می گویم و امیدوارم همگان ، توفیق بهره گیری از زلال معنویت حضرت صدیقه طاهره (س) را بدست آورده و محیط جامعه ما از عطر وجود آن بی بدیل خلقت معطر شود.
بیستم جمادی الثانی همچنین سالروز ولادت سلاله اطهر حضرت زهرا (س)، امام خمینی(ره)، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و پرچمدار اسلام ناب محمدی(ص)در عصر حاضر است.
امام خمینی (ره) به راستی یکی از انسان های پاک و مخلص پروردگار در دوران ما بود که با توکل برخدا و پیروی از دستورات دین مبین توانست به خوبی مردم ایران را هدایت کرده و از جور و ظلم رژیم ستم شاهی رهایی ببخشد و برای اولین بار بعد از بعثت پیامبر حکومت شیعی با تمام ابعاد آن را در دنیا پایه گذاری کند.
بی تردید انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام عظیم الشأن در سال ۵۷ به پیروزی رسید وامروز با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری به مرز چهل سالگی خود رسیده مقدمه ظهور منجی عالم بشریت و برپایی حکومت عدل الهی در تمام دنیا است و خادمان ملت در نیروهای نظامی و انتظامی تا آن روز جانانه از امنیت این نظام ارزشی و ولایی دفاع می کنند.
اینجانب این روز خجسته را نیز خدمت مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) و ملت شریف و شهید پرور ایران و به ویژه مردم ولایتمدار استان اصفهان تبریک و شادباش می گویم .
سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی
فرمانده انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا