تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی سیل به مددجویان اصفهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، کریم زارع، قائم‌مقام کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه ۱۲۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در جریان سیل ابتدای فروردین امسال آسیب‌دیده‌اند، گفت: خسارت وارده به این مددجویان نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی افزود: مددجویان خسارت‌دیده بیشتر در مناطق غرب و جنوب غربی استان به‌ویژه در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر، چادگان، خوانسار و فریدن قرار دارند.
زارع با تأکید بر اینکه منازل همه مددجویان تحت حمایت این نهاد در برابر حوادث طبیعی بیمه هستند، گفت: ارزیابی خسارت‌های وارده به این مددجویان توسط کارشناسان بیمه طرف قرارداد در حال انجام است و به‌زودی مرحله پرداخت خسارت شروع می‌شود.
قائم‌مقام کمیته امداد اصفهان یادآور شد: در سال ۹۷ بالغ‌بر ۵۰۲ خانوار مددجوی شهری و روستایی در این استان دچار خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی شدند که با بهره‌گیری از این پوشش بیمه‌ای خسارات آن‌ها جبران شد.
زارع با اشاره به پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توسط بیمه‌ها برای انجام تعهدات خود در این زمینه گفت: گسترش فرهنگ بیمه باعث کاهش هزینه حمایت از مردم آسیب‌دیده در بلایای طبیعی می‌شود و کیفیت ارائه خدمات ضروری در بحران‌ها را افزایش می‌دهد.
وی بابیان اینکه در سال گذشته ۳۷۶ مورد از خسارت‌های مددجویان ناشی از سیل، ۵۱ مورد ناشی از آتش‌سوزی و ۷۵ مورد هم ناشی از سایر زمینه‌های حادثه‌ساز است، گفت: در سال ۹۷ مددجویان ساکن در روستاهای استان بیش از دیگر مددجویان دچار خسارت شده‌اند که پیش‌بینی کمیته امداد برای ایجاد چتر پوششی بیمه حوادث باعث جبران خسارت‌های این نیازمندان شد.
قائم‌مقام کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه تمرکز این نهاد، جلوگیری از تأثیر عوامل تشدیدکننده فقر است، گفت: حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی و خساراتی که بر جای می‌گذارند می‌تواند وضعیت اقتصادی آسیب دیدگان را نامطلوب کند و در این شرایط اقشار نیازمند در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دارند و این نهاد با پیش‌بینی بیمه حوادث موفق به کاستن از عواقب این بلایای طبیعی در جامعه تحت حمایت خود شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا