شهر و جامعهعناوین اخبار

رسم نیکویی که باید جان بگیرد/ جایگزینی رسوم پرهزینه با کمک به نیازمندان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، اعتماد و ایمان به این نهاد از سوی اقشار مختلف جامعه اصفهان را از بزرگ‌ترین افتخارات کمیته امداد اصفهان دانست و گفت: خانواده امدادگر میمه‌ای که هفته گذشته براثر بیماری سرطان کبد دار فانی را وداع گفت، هزینه مراسم شب هفت آن مرحوم را برای اطعام ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان به کمیته امداد اهدا کردند.
وی دارا بودن بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی از نیازمندان استان در کنار اعتماد مردم به این نهاد را ظرفیت فوق‌العاده‌ای دانست و تصریح کرد: این ظرفیت امکان جریان سازی کمیته امداد در امور خیر را تسهیل می‌کند.
متین پور ایجاد رسوم حسنه به‌جای تشریفات پرهزینه را ازجمله خیرهای ماندگاری دانست و گفت: یکی از این خیرهای ماندگار اهدای هزینه‌های مراسم شب هفت به نیازمندان است که پیگیری و ترویج آن نیز باقیات‌صالحات برای فعالان عرصه خیر و احسان خواهد بود.
وی بابیان اینکه کمیته امداد استان اصفهان با اتکا به ظرفیتی که اعتماد عمومی به آن بخشیده است به‌طورجدی به دنبال گسترش این‌چنین رسومی است، گفت: مبالغ زیادی در مراسم‌های عزا و شادی در اصفهان صرف تشریفات غیرضروری می‌شود که امیدواریم بافرهنگ سازی بتوانیم بخشی از آن را به عرصه حمایت مؤثر از ایتام و نیازمندان استان درزمینهٔدرمان، مسکن، تحصیل و جهیزیه هدایت کنیم.
شایسته ذکر است: مرحوم خادمیان از امدادگران باسابقه این نهاد بود که باوجود درگیری پنج‌ساله با بیماری تا ۲۸ اسفندماه سال گذشته به خدمت صادقانه خود ادامه داد ولی متأسفانه در فروردین‌ماه امسال تسلیم اراده الهی شد و خانواده و دو فرزند خود را ترک و به‌سوی دیار باقی شتافت.

***مادر شهید اصفهانی هزینه سفر مشهد خود را به سیل‌زدگان اهدا کرد

مادر شهید والامقام «رضا ثابت» هزینه سفر مشهد خود را به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، روزگاری فرزند برای دفاع از کیان وطن، عظمت دین و ناموس ملت، جان شیرین خود را در طبق اخلاص نهاد و با اقتدا به سید شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به مقام قرب الهی نائل شد و در جوار رحمت او آرام گرفت. امروز گرچه او نیست اما جهاد برای سربلندی دین، آئین و کشور همچنان باقی است.

امروز مادر پیر شهید رضا ثابت هزینه سفر مشهد مقدس خود را برای حمایت از هم‌وطنان رنجور از سیل، به میدان جهاد نیکوکاری آورد. سفری که عهد وی با فرزند شهیدش بود و یادگاری است برای تسلای داغی که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد؛ اما تسلی دل هم‌وطنان رنجور از سیل که بنیان زندگی‌شان بر آب‌رفته است، برای مادری که فرهنگ ایثار را خود قطره‌قطره با محبت حسین (ع) به کام فرزند چکانده است، در اولویت بالاتری خواهد بود و این مادر بزرگوار صبح امروز (دوشنبه) با حضور در اداره کل کمیته امداد استان اصفهان هزینه ۷۰۰ هزار تومانی سفر مشهد مقدس خود را به هم وطنان سیل‌زده اهدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا