شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۰۷ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان استان اصفهان/بیش از ۵۰ ویژه برنامه در دهه هلالیه اجرا می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با هدف ایجاد فضای معنوی و روحانی جهت نشر معارف اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی به صورت ویژه در جوار حرم مطهر ۲۰۷ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان استان اصفهان اجرا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در جهت اجرای هرچه بهتر این طرح ستادهای طرح ضیافت الهی در ادارات اوقاف شهرستان ها شروع به فعالیت کرده اند افزود: در همین راستا و برای استقبال از ماه میهمانی خداوند و اجرای این طرح مراسم غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور مسئولان شهرستان ها اجرا می شود همچنین آماده­سازی فضای بقاع متبرکه (نظافت محوطه و شبستان، قفسه‌های کتاب، قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها…) نیز تا قبل از آغاز این طرح به صورت کامل اجرا می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه این طرح به صورت رسمی از ۱۵ اردیبهشت در جوار بقاع متبرکه مجری آغاز می شوند و تا ۱۵ خرداد نیز ادامه دارد اضافه کرد: همچنین در قالب این طرح اقامه نماز جماعت، سخنرانی سخنرانان مطرح استانی و کشوری، خیمه های معرفت(غرفه های مشاوره خانواده، چند رسانه ای و کودک و نوجوان) نیز به همراه نمایشگاه های ارائه محصولات فرهنگی در ۱۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان برپا می شود و در جوار ۱۱۰ بقعه متبرکه استان نیز پیرو منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) سفره های افطاری ساده گسترده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان ادامه داد: همچنین جشن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، مراسم سوگواری رحلت حضرت خدیجه(س) با عنوان خدیجه مادر امت، مراسم احیای شب های قدر و همچنین اقامه نماز عید سعید فطر نیز از جمله ویژه برنامه هایی هستند که در قالب طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه مجری این طرح اجرا می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: در اجرای این طرح نیز ۱۷۵ مبلغ بومی و ۱۶ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم با بقاع متبرکه مجری طرح همکاری و مشارکت دارند.

***بیش از ۵۰ ویژه برنامه در دهه هلالیه اجرا می شود

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، از برگزاری ویژه برنامه های دهه هلالیه، در حرم مطهر اولین سفیر فاطمی در ایران خبر داد.

 سید جواد تکیه، اظهار داشت: با تشکیل ستاد دهه هلالیه، ویژه برنامه های این دهه، در آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه جمعه ششم اردیبهشت ماه، روز اول این دهه است، افزود: دیدار با خانواده شهداء، آزادگان، جانبازان و ایثارگران از جمله برنامه های ویژه این روز است.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) تاکید کرد: برنامه ی مناجات شعبانیه، بازدید از موسسات فرهنگی قرآنی خواهران (مجمع خواهران) در این روز نیز پیش بینی شده است.

سید جواد تکیه خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده خدام پیشکسوت، دعوت یا دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار پیرامون آیین ملی جزء خوانی قرآن کریم، نشست با فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهر، دیدار با زندانیان زندان آران و بیدگل، نشست با روئسای هیئت های مذهبی کاشان، حضور بر مزار خادمان متوفی، تجلیل از خادمان کارگر به مناسبت روز کارگر، تجلیل از خادمین معلم به مناسبت روز معلم، حضور خادمان در نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی رواق ها و حرم مطهر برای استقبال ماه مبارک رمضان، ایستگاه هنرهای تجسمی ویژه سنین ۶ تا ۱۰ سال، برپایی ایستگاه سلامت، نقاره خوانی، همایش دانش آموزی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان از دیگر برنامه های این دهه است.

سید جواد تکیه گفت: در روز نهم دهه هلالیه و همزمان با مراسم جشن میلاد حضرت، مداحی مهدی میر داماد با اجرای گروه تواشیح و همخوانی هلال منیر، تجلیل از خیرین واقفان و اهدای جوایز به اسامی مزین به نام های هلال، محمد هلال و امامه اجرا خواهد شد.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل اظهار داشت: مراسم افتتاحیه ی آیین جزء خوانی قرآن کریم، ویژه ی ماه مبارک رمضان و شروع ثبت نام نونهالان و نوجوانان جهت حضور در طرح ضیافت الهی، در روز دهم دهه هلالیه برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا