تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

محافل جزءخوانی و کریم در ۱۶۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برپا می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ قرانی و سبک زندگی اسلامی با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ایجاد فضای معنوی در ماه مبارک رمضان و جذب اقشار مختلف به برنامه های قرآنی امسال نیز همچون سال های گذشته  محافل جزءخوانی و انس با قرآن کریم در قالب طرح ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه استان برپا می شوند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا و براساس هماهنگی های به عمل آمده مراسم جزء­خوانی در ۱۴۰ بقعه متبرکه و محافل انس با قرآن کریم نیز در جوار حرم مطهر ۶۰ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان با حضور قاریان بین‌المللیِ کشوری و استانی برپا می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: این برنامه های قرآنی در راستای استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان جهت ثبت‌نام و برگزاری کلاس‌های طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می شود.

یحیی قاسمی در ادامه یادآور شد: همچنین در قالب برنامه های قرآنی طرح ضیافت الهی ویژه برنامه هایی برای بانوان، جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده که این برنامه ها شامل؛ بیان احکام تخصصی، برگزاری کلاس‌های قرائت، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، برپایی جلسات تفسیری و اخلاقی، برپایی جلسات بازخوانی داستان‌های قرآنی، برپایی دوره های مباحث اخلاقی و اجتماعی به همراه پاسخگویی به شبهات دینی است.

***ارسال دومین محموله کمک‌های اوقاف کاشان به مناطق سیل زده کشور

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از ارسال دومین محموله کمک‌های اوقاف کاشان به مناطق سیل زده کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در این مرحله از کمک‌های مردمی یک هزار بسته لوازم‌التحریر از محل موقوفات شهرستان کاشان ویژه مردم مناطق سیل زدگان کشور به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال تهیه و ارسال شده است.
وی ضمن اشاره به نیاز مردم آن مناطق به مواد غذایی افزود: به دلیل نیاز شدید هموطنان سیل زده به اقلام خوراکی محموله هفت تنی ارزاق از محل موقوفات منطبق شهرستان کاشان شامل برنج، ماکارونی، شکر و غیره به ارزش حدود چهارصد میلیون ریال به استان لرستان انجام شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته این محموله لوازم‌التحریر تهیه و ارسال شده است، ابراز داشت: با گذشت روزهای متمادی و امدادرسانی‌های مختلف به هموطنان عزیز تهیه لوازم‌ التحریر برای فرزندان هم میهن عزیزمان به عنوان یکی از نیازهای ضروری به چشم می‌خورد که این اداره بر آن شد تا با برداشتن گامی دیگر برای رفع نیاز سیل زدگان و کاهش رنج آنان شود.
حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی گفت: اداره اوقاف کاشان و تمامی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی شهرستان کاشان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کشور بخشی از آلام و درد مردم آن مناطق را کاهش دهند.

***طرح ضیافت الهی در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) قهدریجان برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان  همچنین از برگزاری  مراسم جزء خوانی  در روزهای ماه مبارک رمضان در امامزاده سید محمد قهدریجان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) شهر قهدریجان با هدف ترویج فرهنگ اسلام، فرهنگ قرآن و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

ویث در ادامه برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان مطرح استانی ، برگزاری مراسم شب های قدر ،مراسم رحلت حضرت خدیجه (تحت عنوان خدیجه مادر امت )، مراسم جشن تولد امام حسن مجتبی، برگزاری دعای کمیل و دعای توسل و برگزاری مراسم افطاری در بعضی از شب های ماه مبارک رمضان، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی  و … را از دیگر برنامه های این آستان مقدس در ماه رمضان عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از برپایی خیمه معرفت در امامزاده سید محمد قهدریجان در شبهای قدر خبر داد: این خیمه های معرفت برای پاسخگویی به شبهات شرعی، ارائه آموزش های لازم به کودکان و نوجوانان و … برپا می شوند.

احمد آزادگی از اجرای طرح بصیرت خانواده نیز خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه نیز برنامه مشاوره، سخنرانی و تبیین موضوع اخلاق خانواده در امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان  روزهای جمعه برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا