اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

همایش گذر از پیک سال ۹۸در برق منطقه ای اصفهان برگزار شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان در ابتدای این همایش مهندس موسی رضایی مدیرعامل این شرکت طی سخنانی گفت : باتوجه به وضعیت خوب تولید امسال به جهت انتقال برق از شمال به جنوب کشور باید بیش از سال گذشته صنایع با برنامه پیک سایی همکاری کرده و در این راه گام بردارند .

مهندس موسی رضایی افزود : سیاست کلی کشور تولید با کیفیت و مطلوب است و لازمه رسیدن به این استاندارد داشتن انرژی برق مطمئن است پس انرژی برق بیشتر باید در بخش مولد مصرف شود تا بتوانیم به استاندارد جهانی مصرف انرژی نزدیک شویم .

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان اذعان داشت: برای احداث هر۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه باید رقمی معادل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود که با وضعیت فعلی بودجه سرمایه گذاری جدید امکان پذیر نیست و ما از مشترکین می خواهیم در پیک بار امسال با ما همکاری لازم را داشته باشند تا خدای نکرده با خاموشی مواجه نشویم .

وی افزود : باتوجه به میانگین راندمان ۳۰ درصدی نیروگاهها باید برای تولید هر واحد انرژی برق ۳ واحد انرژی های دیگری مصرف شود و باتوجه به این مهم ارزش برق بیش از پیش باید مورد توجه قرارگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد : در تابستان امسال باتوجه به اعلام وزارت نیرو ۸ هزارمگاوات کمبود برق داریم که ۴ هزار مگاوات آن با توجه به وضعیت خوب سدها با انرژی برق آبی و بقیه با همکاری صنایع کشور جبران شود که سهم صنایع اصفهان از این برنامه ۴۵۰ مگاوات خواهد بود .

مهندس موسی رضایی در پایان سخنانش گفت : مقدار صرفه جویی برق مشترکین درروز پیک سال گذشته طبق گزارش شرکت توانیر و درراستای برنامه تعطیلات و تعمیرات صنایع ۳۶۴ مگاوات بوده است که امسال باید این همکاری بیشتر شود.

در پایان این همایش ضمن برگزاری جلسه پرسش و پاسخ صنایع با مسئولین برق اصفهان با اهدای لوح تقدیر از ۲۷ صنعت که در زمینه پیک سایی و برنامه تعمیرات و تعطیلات تابستان سال ۹۷ همکاری موثر داشته اند تقدیر گردید.

                                                                                                 ***امور دیسپاچینگ اصفهان مورد ارزیابی قرار گرفت

 تیم متخصص ۵ نفره به سرگروهی نماینده معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق کشور امور دیسپاچینگ منطقه مرکزی را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان تیم ارزیابی شرکت مدیریت شبکه به سرپرستی دکتر درفشیان مرام طی یک ارزیابی یک روزه دیسپاچینگ اصفهان را در چهار گروه اسکادا وتله متری ، مخابرات ، بهره برداری شبکه انتقال ،برنامه ریزی ومطالعات سیستم و آمار و طراحی دیاگرامها  مورد ارزیابی قرار دادند .

بنابراین گزارش سرگروه ارزیابان با ذکر این موضوع که دیسپاچینگ اصفهان از مهمترین دیسپاچینگ های کشور می باشد نقاط قوت این ارزیابی را  وجود کارشناسان متخصص و متعهد در امور دیسپاچینگ و مخابرات ،کسب رتبه نخست در برنامه های پاسخگویی بار در سال های متمادی و مشارکت فعال در بخش مطالعات سیستم عنوان نمود.

شایان ذکر است امور دیسپاچینگ منطقه مرکزی علاوه بر انجام فعالیتهای روزانه خود به عنوان دیسپاچینگ اضطرار ،جانشین دیسپاچینگ ملی نیز می باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا