شهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری ۸۰۰ خرده فروش مواد مخدر در عملیات “ظفر ۳” پلیس اصفهان/تدارک ویژه پلیس اصفهان برای ماه مبارک رمضان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار” مهدی معصوم بیگی” در حاشیه نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در منطقه ۱۴ شهر اصفهان اظهار داشت: اعتیاد در حقیقت بلای خانمان سوز و ابر آسیب جامعه است که امروز با آن مواجه هستیم و برای اینکه از شر این بلا نجات پیدا کنیم بایستی همه مردم و دستگاه ها به صحنه بیایند و اقدام جدی انجام دهند.

وی با بیان اینکه اگر شهرهای سالمی می خواهیم باید ابتدا محله های سالمی داشته باشیم،از تشدید طرح های عملیاتی پاکسازی نقاط آلوده در سال جاری خبر داد و گفت: در همین راستا عملیات “ظفر۳” با هدف شناسایی محل های خرید و فروش و استعمال مواد مخدر در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان طراحی و پس از ۱۰ روز کار اطلاعاتی و تحقیقاتی به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این عملیات یک روزه که با همکاری و هماهنگی خوب دستگاه قضائی صورت گرفت تعداد ۸۰۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر، مقدار ۱۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه آلات و ادوات مصرف آن ها و بیش از ۲ میلیارد ریال وجوه حاصله از فروش مواد افیونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: به همین منظور نمایشگاه آشنایی با آسیب ها و عواقب مصرف مواد مخدر به همراه کشفیات به دست آمده در عملیات مذکور در محله حصه که به دلیل بافت حاشیه نشینی آن مورد سؤاستفاده سوداگران مرگ قرار گرفته برپا شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به استقبال پرشور مردم منطقه حصه از اقدامات پلیس اظهار داشت: اقشار مختلف مردم این منطقه  ضمن تقدیر و تشکر از اجرای عملیات پاکسازی، خواستار استمرار این گونه اقدامات شدند.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی، مسئولان شهرداری، شورای شهر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، حوزه مقاومت بسیج و مردم منطقه همگی پای کار آمده اند و ان شاء الله با همکاری و مشارکت همگان این بلای خانمان سوز از این منطقه ریشه کن خواهد شد.

سردار معصوم بیگی،  با بیان اینکه  سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ طرح و عملیات پاکسازی نقاط آلوده در  استان اصفهان اجرا شده است از تشدید این گونه اقدامات در سال جاری خبر داد و گفت: هرچند که در طول سال هزاران کیلوگرم مواد مخدر توسط ماموران کشف می شوند اما زمانی ما می توانیم بگوئیم که در کار مبارزه موفق عمل کردیم که دسترسی به مواد افیونی در محلات آسان نباشد و جوانان نتوانند به راحتی مواد بخرند و مصرف کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بر عزم جدی این فرماندهی برای مقابله با سوداگران مرگ تاکید کرد و خطاب به مردم محلات آسیب پذیر گفت: اگر شما مردم و خانواده ها بخواهید و تلاش کنید قطعاً ما نیز در انجام ماموریت خود موفق خواهیم شود، به میزانی که شما خواهران، مادران، پدران و دلسوزان به میدان آمده و درزمینه پیشگیری از اعتیاد تلاش کنید کنید تیر سوداگران مرگ به سنگ می خورد.  

***تدارک ویژه پلیس اصفهان برای ماه مبارک رمضان

 فرمانده انتظامی استان از اجرای برنامه ها و طرح های ویژه این فرماندهی به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و برخورد با هنجارشکنان در این ماه خبر داد.

سردار” مهدی معصوم بیگی” ، با تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات وعبادات مردم خداجو در این ماه گفت: فرماندهی انتظامی استان اصفهان تدارک ویژه ای در نظر گرفته تا مردم مؤمن و خداجو بتوانند در امنیت و آرامش کامل به عبادت با معبود خود بپردازند.

وی با بیان اینکه برنامه های پلیس در ۲ حوزه انتظامی و ترافیکی متمرکز خواهد بود گفت: ماموران نیروی انتظامی با کسانی که به هر دلیلی اقدام به روزه خواری در انظار عمومی کرده و حرمت این ماه را نگه ندارند برابر قانون برخورد خواهند کرد.

سردار معصوم بیگی، در خصوص نحوه فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران ها و تمامی مکان های توزیع غذا در ماه مبارک رمضان گفت: به همه متصدیان این واحدها تاکید شده که حق ندارند تا یک ساعت قبل از اذان مغرب فعالیت خود را شروع کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: البته با توجه به گردشگر پذیر بودن استان و حضور افراد مسافر در این ایام، مکان هایی از قبل هماهنگ و به متصدیان آن ها اعلام شده که می توانند با استفاده از پوشش و استتار مناسب از مشتریان خود پذیرایی کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در عین حال متذکر شد: البته مردم این خطه افرادی متدین، با ایمان و معتقد بوده و همیشه خودشان این گونه مسایل را رعایت می کنند و از مردم استانی که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی لقب گرفته هم همین انتظار می رود و تا کنون هم همکاری خوبی با ماموران نیروی انتظامی داشته و از این پس نیز خواهند داشت.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: در حوزه ترافیکی نیز ماموران پلیس راهور در ساعات نزدیک افطار ، شب های قدر و روز قدس در آماده باش به سر برده و با روان سازی خیابان ها و ایجاد نظم در عبور و مرور به مردم عزیز خدمت رسانی می کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ، اجرای برنامه سخنرانی مسئولان، فرماندهان و کارشناسان انتظامی در سطح مساجد و پاسخ گویی به پرسش های نمازگزاران را از دیگر برنامه های این فرماندهی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

معصوم بیگی، در پایان با بیان اینکه همه چیز برای ورود به ماه میهمانی خدا آماده است گفت: رمضان ماه تذکیه نفس، دوری از گناه و تقرب بیشتر بندگان به سوی معبود خود است و بنابر به همه مردم عزیز توصیه می کنیم از این فرصت گران بها به نحو احسن استفاده کرده و در عبادت های خالصانه خود خدمتگزارنشان در نیروی انتظامی را نیز از دعای خیر خود فراموش نکنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا