شهر و جامعهعناوین اخبار

اتمام پروژه های نیمه تمام منطقه از اولویت های منطقه ۱۳اصفهان است

محمد شرفا افزود: در سال جاری بودجه عمرانی منطقه ۴۵درصد رشد پیداکرده که در صورت تحقق این میزان بودجه کلیه پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار خواهند گرفت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به موقعیت جغرافیایی این منطقه اشاره و تصریح کرد: منطقه ۱۳ در جنوب غربی اصفهان واقع شده که سه هزارو ۶۰۰ هکتار حریم و یک هزار و ۱۰۰ هکتار محدوده قانونی دارد و جمعیت آن براساس سرشماری سال ۹۵، ۱۳۰ هزار نفر است که برآورد می‌شود در سال ۱۴۰۰ به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز شهروندان در منطقه ۱۳ خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز این منطقه ۲۰.۸ مترمربع بوده که با فضای سبز شهر اصفهان که ۲۶مترمربع است، حدود شش مترمربع فاصله داریم.

شرفا ادامه داد: ۸۵درصد نیاز آبی فضای سبز این منطقه با استفاده از چهار حلقه چاه تأمین می‌شود و مابقی آب مورد نیاز را درصدد استفاده از پساب تصفیه شده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک برای استفاده از پساب تصفیه شده تفاهم نامه‌ای را با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان امضا خواهیم کرد.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۸۰ پروژه فضای سبز کوچک و بزرگ در منطقه ۱۵ تعریف و ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است، گفت: این پروژه‌ها شامل آبیاری قطره‌ای، تحت فشار، توسعه فضای سبز و اصلاح گونه‌ها است.

وی تصریح کرد: سال گذشته استفاده از گونه‌های کم آبی، حذف گونه‌های با نیاز آبی بالا و استفاده از پساب تصفیه شده برای حفظ فضای سبز منطقه انجام شد.

وی با اشاره به سرانه فرهنگی منطقه ۱۳ اظهار کرد: نگاه شهرداری در این منطقه باتوجه به دو بخش بافت فرسوده و توسعه یافته بسیار ویژه است.

شرفا با بیان اینکه تعداد مراکز فرهنگی ۱۰ مرکز هستند که هفت مورد آن به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: در این منطقه دو فرهنگسرا و چهار سالن مطالعه از جمله سالن‌های امیریه، امامت، قائمیه وشفق در اختیار شهروندان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نگاه ما استفاده بهینه از فضاهای موجود در مراکز فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در این منطقه سه سالن ورزشی در اختیار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است که با بهترین امکانات به شهروندان سرویس دهی می‌کند.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان افزود: سال گذشته ۲۰۲ برنامه فرهنگی از جمله ۱۱۵ برنامه در بخش اجتماعی و سلامت و ۸۷ برنامه در حوزه فرهنگی تفریحی ورزشی در سطح منطقه ۱۳ برگزار شد و در اجرای این برنامه ها از پتانسیل های موجوددر منطقه استفاده شد؛ البته پس از اجرای هربرنامه میزان بازخورد آن در بین شهروندان مورد ارزیابی قرار گرفت.

شرفا ادامه داد: خیابان آزادگان که به نام دستگرد نام گذاری شده ، در روز افتتاح به روی خودروها بسته شد و برنامه های فرهنگی خوبی با همکاری سمن های مردمی برای شهروندان در آن اجرا شد که ۲۵۰ نفر عوامل اجرایی در اجرای این برنامه ها تلاش کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ایام دهه فجر ویژه برنامه چهل ستون امید در منطقه ۱۷ برگزار شد، گفت: در جشن های انقلاب حضور گسترده مردم را شاهد بودیم از این رو برنامه ریزی برای اجرای برنامه های بیشتر در دستورکار منطقه قرار گرفته است.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به پروژه های شاخص منطقه ۱۳ در سال جاری اشاره کرد و گفت: تملک و اجرای فاز نخست پایانه غرب یکی از پروژه های شاخص امسال در منطقه ۱۳ به شمار می رود چرا که قرار است یکی از پایانه های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان و در مجاورت پل اندیشه احداث شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۵ درصد زمین پایانه تملک و بخشی از آن آسفالت و جدول گذاری شده که در فاز نخست ایستگاه بی آرتی زندان را در آنجا مستقر خواهیم کرد و پس از تملک کامل زمین، اجرای پایانه غرب را اغاز خواهیم کرد.

شرفا تصریح کرد: تملک و اجرای ادامه خیابان دستگرد در دستور کار قرار گرفته و ۵۰ درصد آن سال گذشته افتتاح شدهمچنین ۶۰درصد آزادسازی این خیابان انجام شده است.

وی از پارک کوهستانی قائمیه به عنوان یکی دیگر از پروژه های شاخص و اثرگذار منطقه ۱۳ یادکرد و گفت: این پارک ۳۷هکتار مساحت دارد که در آن چشم اندازی زیبا و جاده سلامت پیش بینی شده و در بودجه امسال اعتبار مورد نیاز جهت احداث فاز نخست آن در نظر گرفته شده است.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تأکید کرد: پروژه پارک کوهستانی قائمیه یکی از پروژه های مشارکتی و توسعه ای در منطقه ۱۳ خواهد بود که می تواند قائمیه را به لحاظ اقتصادی و اجتماعی متحول کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، انجام مشارکت در اجرای پروژه ها اهتمام ویژه دارد، گفت: تجربه نشان داده که برای حل مشکلات و اجرای پروژه ها استفاده از توانمندی بخش خصوصی کارساز و راه گشا است و به همین جهت تلاش کردیم در زمینه هایی که قابلیت سرمایه گذاری دارد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

شرفا با بیان اینکه برای احداث مرکز کنترل ترافیک در منطقه ۱۳ حدود سه میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: منطقه ۱۳ باتوجه به اینکه در ورودی شهر قرار دارد جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران و مهاجران دارد.

وی با اشاره به ایجاد دفتر تسهیل گری در محدوده قائمیه تصریح کرد: در این منطقه ۸۸ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که درصدد احیاء آن هستیم، از این رو دفتر تسهیل گری در محله قائمیه ایجاد شده و مناقصه برای به کار گیری مشاور انجام شده تا به این موضوع مهم ورود پیدا کنیم.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تأکید کرد: شهرداری با کمک سرمایه گذاران پروژه هایی را تعریف می کند تا توسعه و رشد منطقه را به همراه داشته باشد.

وی درخصوص فعالیت مشاغل مزاحم در بخش ورودی این منطقه از سمت اتوبان ذوب آهن، گفت: مشاغل مزاحم آفتی در شهرهای مختلف هستند که البته ساماندهی بخشی از آن ها در این منطقه انجام شده است همچنین برای ساماندهی مشاغل مزاحم روبروی مجتمع مسکونی سپهر اقداماتی در دست انجام است.

شرفا خاطر نشان کرد: در سال جاری درصدد هستیم انتهای خیابان قائمیه را به خیابان آتشگاه متصل وقائمیه را از بن بست خارج کنیم از این رو برای طراحی این پروژه مشاور به کار گرفته شده است.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته کمیسیون عمران شورای شهر پذیرفت که پروژه اتصال انتهای خیابان قائمیه به خیابان آتشگاه در دست مطالعه و طراحی قرار گیرد.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر منطقه ۱۳ هزینه شد، گفت: یکی از موضوعات نفس گیر شهرداری ها، تملک و آزادسازی برای اجرای پروژه ها است که می طلبد شهروندان در این باره همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند.

وی درخصوص بازآفرینی بافت فرسوده محله قائمیه گفت: برای رفع این مشکل شهرداری زمینی را به مساحت دوهزارمترمربع درنظر گرفته همچنین دولت نیز وعده داده که زمین کارخانه لوله را دراختیار قرار دهد تا مشکلات بافت فرسوده به تدریج برطرف شود.

شرفا درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از حجم زیاد بلند مرتبه سازی ها در منطقه ۱۳ گلایه داشت، تصریح کرد: در این ارتباط دو نگاه مدرن شدن شهر و حفظ هویت شهر وجود دارد، البته در این منطقه کنترل ساخت و سازها در ارتفاعات مورد توجه قرار گرفته و تلاش شهرداری بر این است که بافت مذهبی، ایرانی و اسلامی شهراصفهان حفظ شود.

وی در خصوص ساماندهی ترافیک ورودی غرب اصفهان گفت: طرح تعریض پل زندان در دستور کار قرارگرفته اما شهرداری به تنهایی نمی تواند ورود پیدا کند بلکه باید با همکاری و تفاهم شهرداری ابریشم و اداره راه برای اجرای طرح تعریض پل زندان اقدام کرد.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به احداث پایانه غرب در آینده گفت: پایانه غرب ۶۰ هزارمترمربع زمین دارد که آزادسازی بخش زیادی از آن انجام و تنها سه هزار مترمربع آن باقی مانده است وطرح اجرای آن هنوز انجام نشده زیرا تملک آن به اتمام نرسیده تا وارد مرحله طراحی و اجرا شویم.

وی تصریح کرد: در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان یکی از خواسته های به حق مردم احداث پارکینگ اطراف بیمارستان میلاد است از این رو زمینی برای احداث پارکینگ موقت در نظر گرفته ایم.

وی تأکید کرد: یکی از موثرترین راهکارها برای برون رفت از شرایط اقتصادی استفاده از توانمندی بخش خصوصی و اجرای نقشه های محرک توسعه است.

وی ادامه داد: درصدد راه اندازی بازار شب در منطقه ۱۳ هستیم چراکه اقتصاد منطقه را متحول و باعث اشتغال زایی برای افراد می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا