حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۲۰ میلیارد ریال کالای احتکاری در “نجف آباد”/عملیات ۳ ساعته دستگیری مرد شیشه ای در اصفهان/شرور متواری پس از ۲ سال در یکی از استان های شمالی دستگیر شد/کشف ۲۰ تن چوب بلوط قاچاق در “نجف آباد”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ” محمد حسین باباکلانی” ، در تشریح این خبر، اظهارداشت: ماموران کلانتری ۱۹ فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد با رصد اطلاعاتی خود از دپوی  مقادیر زیادی انواع کالای احتکار شده  در یکی از انبار های حاشیه شهر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع  پس از اخذ مجوز از مقام  قضائی از انبار موصوف بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات مقادیر زیادی کالای احتکاری شامل یک هزار و ۳۰۰ عدد هود ، فر ، اجاق گاز ، سینک و ۸۰ کارتن پوشک بچه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه آمار موجودی انبار در سامانه اداره صنعت، معدن و تجارت به ثبت نرسیده و هیچ گونه اسناد و مدرکی مبنی خروج کالا و توزیع آن ها در بازار وجود نداشت بنابر این احتکار بودن کالاها برای کارشناسان محرز شد.

سرهنگ باباکلانی ارزش کالاهای کشف شده در این عملیات  را از سوی کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: در این زمینه یک فرد محتکر نیز  دستگیر شد و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخورد با افراد محتکر و اخلالگران در نظام اقتصادی یکی از اولویت های نیروی انتظامی در سال جاری است اظهار داشت: طرح نظارت و کنترل بر انبارها به ویژه انبارهای خانگی و حاشیه ای به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار دارد و قاطعانه با افراد سودجویی که به منظور کسب منافع شخصی خود باعث برهم زدن امنیت بازار و اخلال در زندگی مردم می شوند برخورد می کنیم.

***عملیات ۳ ساعته دستگیری مرد شیشه ای در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ یک فرد معتاد به شیشه که اقدام به گروگان گرفتن پدر و خواهر خود و تهدید به قتل آن ها کرده بود در عملیات ۳ ساعته ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد رضا خدادوست” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران این فرماندهی از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از یک مورد گروگانگیری در یکی از محله های شهر اصفهان مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که مرد جوانی پس از مصرف شیشه با استفاده از قداره اقدام به درگیری با اهالی منزل کرده و سپس پدر ۶۰ ساله و خواهر ۲۶ ساله خود را گروگان گرفته و تهدید به قتل آن ها می کند.

سرهنگ خدادوست گفت: بلافاصله تیم های ویژه انتظامی به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شده و ابتدا کارشناسان مشاوره به به مذاکره با فرد معتاد پرداختند که پس از اینکه اقدامات صورت گرفته مؤثر واقع نشد نیروهای زبده پلیس با بکارگیری شیوه های تخصصی وارد منزل شده و اقدام به آزادی گروگان ها کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه فرد گروگانگیر با مشاهده ماموران اقدام به درگیری به آنان کرد اظهار داشت: سرانجام پس از ۳ ساعت از وقوع حادثه ماموران موفق شدند متهم را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها باعث فروپاشی زندگی انسان می شود بلکه هویت و شخصیت او را نیز لگد مال کرده و جامعه را نیز به خطر می اندازد.

خدادوست، گفت: به کسانی که دارای فرزندان معتاد به خصوص معتاد به مواد مخدر صنعتی هستند توصیه می کنیم از ایجاد دعوا و درگیری با او پرهیز کرده و با آرامش و خونسردی نسبت به درمان و ترک اعتیاد وی اقدام کنند.

***شرور متواری پس از ۲ سال در یکی از استان های شمالی دستگیر شد

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از دستگیری شروری که در درگیری با یکی از شهروندان مچ دست وی را قطع کرده و متواری شده بود پس از ۲ سال تعقیب و گریز در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” با اعلام این خبر اظهار داشت:فردی شرور ۲ سال پیش در درگیری با یکی از شهروندان  مچ دست وی را به وسیله  قداره  قطع کرده و متواری شده بود که  علی رغم تلاش های صورت گرفته هیچ گونه ردی از وی به دست نیامد تا اینکه  ماموران هفته گذشته موفق شدند مخفیگاه این فرد را در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی کنند.

وی افزود: ماموران این یگان بلافاصله با  اخذ نیابت قضایی به محل وی سکونت متهم اعزام و وی را در عملیاتی ضربتی دستگیر و به استان اصفهان منتقل کردند که پس از  اقدامات قضایی تحویل زندان شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در پایان با هشدار به تمامی هنجار شکنان و کسانی که با اقدامات مجرمانه خود باعث سلب آسایش عموم شهروندان می شوند گفت: این افراد با کوچکترین اقدامی که موجب برهم زدن نظم عمومی شود پلیس با اقتدار خود وارد عمل شده و اجازه عرض اندام و اعمال خلاف را به آنان نخواهد داد.

***کشف ۲۰ تن چوب بلوط قاچاق در “نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان _ فردی که اقدام به قاچاق چوب بلوط می کرد در عملیات ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان “نجف آباد” دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۲۰ تن چوب بلوط قاچاق کشف شد.

سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان “نجف آباد” در راستای برخورد با قاچاقچیان منابع طبیعی، طرح ویژه ای را به همین منظور به اجرا گذاشتند.

وی ادامه داد: در این طرح فردی که اقدام به قاچاق چوب بلوط می کرد شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ باباکلانی عنوان داشت: ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از مخفیگاه  وی بازرسی به عمل آورده که در نتیجه این عملیات مقدار۲۰ تن از این نوع چوب کشف و تحویل منابع طبیعی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد بیان داشت: در این زمینه پرونده تشکیل و متهم دستگیر شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.

سرهنگ باباکلانی در در پایان ضمن تاکید برسهم مشارکتی مردم در حفظ منابع طبیعی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

***دستگیری یک سوداگر مرگ با بیش از ۹۰ کیلوگرم تریاک در “نائین

گروه استان ها _ اصفهان _ با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نائین، یک سوداگر مرگ دستگیر و در بازرسی از خودروی متعلق به وی مقدار ۹۰ کیلو و ۹۰۰گرم تریاک کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” ایرج کاکاوند” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” یک دستگاه خودروی سورای پژو را مشاهده کردند که از لاین خلاف ایستگاه بازرسی به سمت شهرستان در حرکت است.

وی افزود: بلافاصله ماموران به تعقیب خودرو پرداختند و در نهایت آن را متوقف کرده و در بازرسی صورت گرفته مقدار ۹۰ کیلو و ۹۰۰ گرم از درون خودرو کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: در این رابطه راننده دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

***برنج های قاچاق در “نائین” متوقف شدند

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده حامل ۲۴ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” ایرج کاکاوند” در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور عازم کرج بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه خودروی مذکور حامل کیسه های برنج بود افزود: طی بررسی بعمل آمده از سامانه جامع امور گمرکی مشخص شد اطلاعات روی کالا با اسناد موجود در سامانه مغایرت دارد  که به همین دلیل  قاچاق بودن برنج ها  محرز شد که بلافاصله ماموران نسبت به توقیف خودرو اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین تصریح کرد: در این عملیات طی بازرسی دقیق از خودروی مذکور  ۲۴ هزار کیلوگرم  برنج خارجی قاچاق کشف شد که  ارزش این محموله برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ کاکاوند خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

***توقیف محموله ۳ میلیاردی قاچاق در شاهین شهر

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از توقیف محموله پارچه و گوشی تلفن همراه خارجی قاچاق به ارزش ۳ میارد ریال و دستگیری ۶ قاچاقچی کالا در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “حسین بساطی”  با اعلام این خبر اظهار داشت : مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه  حین کنترل محورهای مواصلاتی موفق شدند اعضای یک باندی که به صورت همزمان  به وسیله ۶ دستگاه خودروی سواری در حال انتقال کالای خارجی قاچاق بودند را شناسایی و متوقف کنند.

وی با بیان اینکه متهمان کالاهای قاچاق  را در یکی از بنادر جنوبی کشور بارگیری کرده و به مقصد تهران در حرکت بودند گفت: ماموران در این عملیات طی بازرسی از خودرو های متوقف شده تعداد ۷۹ طاقه پارچه و ۸۰دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند، ۱۱ دستگاه چرخ خیاطی و ۲ کارتن انواع لوازم آرایشی خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از دستگیری ۶ نفر در این عملیات خبر داد و عنوان کرد: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال برآرود شده است.

سرهنگ بساطی در پایان خاطر نشان کرد در این رابطه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی منتقل و  اقلام کشف شده نیز به اداره اموال تملکی استان تحویل شدند.

***عدم رعایت حق تقدم مرگ راکب موتورسیکلت را رقم زد

گروه استان ها_ اصفهان _ براثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی سواری پژو در محور کمربندی “شهرضا” راکب موتورسیکلت در دم جان باخت و سرنشین آن نیز مجروح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت۲۰ و ۳۰ دقیقه شب گذشته ماموران پاسگاه پلیس راه اصفهان_ شیراز از وقوع یک تصادف فوتی در محور کمربندی “شهرضا” مطلع و بلافاصله به منظور بررسی صحنه در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ برخورد می کند که راکب موتورسیکلت براثر شدت جراحات وارده در دم جان باخته و سرنشین آن نیز مجروح و روانه بیمارستان می شود.

سرهنگ پورقیصری با بیان اینکه مقصر این تصادف راکب موتورسیکلت بوده است اظهار داشت: کارشناسان تصادفات عدم رعایت حق تقدم از سوی راکب موتورسیکلت را علت اصلی وقوع این تصادف عنوان کردند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه راکب و سرنشین موتورسیکلت کلاه ایمنی به همراه نداشتند گفت: ضربه به سر در هنگام تصادف یکی از علت های اصلی مرگ و میر موتورسواران است و تحقیقات علمی کارشناسان و تجربیات پلیس نشان می دهد اگر راکبان و سرنشینان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده کنند حداقل جان خود را در تصادفات از دست نخواهند داد.

***دستگیری قاچاقچی میراث فرهنگی با ۱۷۰سکه عتیقه در “آران و بیدگل

گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از دستگیری یک قاچاقچی میراث فرهنگی و کشف ۱۷۰قعه سکه مربوط به قرون میانه اسلامی و قرون متأخر از مخفیگاه وی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مسعود سپهوند”  با اعلام این خبر اظهارداشت:ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان آران و بیدگل با رصد اطلاعاتی خود از سکونت یک قاچاقچی میراث فرهنگی در یکی محله های این شهرستان مطلع و تحقیقات خود را به صورت ویژه آغاز کردند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع بلافاصله با اخذ مجوز از مقام قضائی وارد عمل شده و طی یک عملیات ضربتی فرد مذکور را در منزلش دستگیر و در بازرسی از محل نیز تعداد ۱۷۰عدد سکه عتیقه قدیمی و زیرخاکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل عنوان داشت: پس از استعلام های به عمل آمده از اداره میراث فرهنگی شهرستان مشخص شد سکه های کشف شده دارای ارزش تاریخی و مربوط به قرون میانه اسلامی و قرون متأخر بوده و قابل نگهداری در موزه ملی است.

سرهنگ سپهوند در پایان خاطر نشان کرد: متهم اصلی که فردی غیر بومی است به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

***پلمپ انبار احتکار کالا در “خمینی شهر

گروه استان ها- اصفهان–فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر از ۲ محموله احتکاری برنج و روغن خوراکی با ارزش ۷۳۰میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد در پی کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی برنج و روغن خوراکی خارجی در یک انبار بلافاصله برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به همراه تیمی از کارشناسان اداره تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن از این انبار بازرسی به عمل آورند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر عنوان کرد: در این عملیات مقدار ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم برنج و۹ هزار و ۴۰۰ بطری روغن خوراکی خارجی احتکار شده کشف شد.

سرهنگ “جعفری نژاد” با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده در مجموع توسط کارشناسان مربوطه ۷۳۰میلیون ریال ریال برآورده شده، خاطر نشان کرد: در این رابطه با انبار مذکور با حکم مقام قضائی پلمپ ویک فرد متخلف نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه برخورد با مفاسد اقتصادی در اولویت کاری ناجا بوده و پلیس با کسانی که کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار کنند، برخورد قاطع می کند از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

***کشف اموال مسروقه از مخفیگاه یک مالخر در “خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری یک مالخر و کشف ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه از مخفیگاه وی در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه موضو ع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی فرد مذکور را طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه از مخفیگاه متهم گفت: کارشناسان مربوطه ارزش اموال مکشوفه را بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ جعفری نژاد، با بیان اینکه متهم در اعترافات خود عنوان کرد که اموال مسروقه را از معتادان سارق خریداری کرده است گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

***توقیف ۴۷ وسیله نقلیه متخلف در اصفهان

گروه استا‌ن ها-اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف ۴۷ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و دستگیری ۱۳ معتاد متجاهر در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته با حداکثر توان و ظرفیت کلانتری های کلانشهر اصفهان به اجراء در آمد.

این مقام انتظامی ادامه داد: هدف از اجرای این قبیل طرح ها، افزایش احساس امنیت در بین آحاد جامعه است که ماموران با تمام توان در رسیدن به این مهم تلاش خواهند کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح ۲۳ دستگاه موتورسیکلت و ۲۴ خودروی متخلف، توقیف و  به منظور پاکسازی نقاط آلوده نیز ۱۳ معتاد پر خطر و متجاهر دستگیر و تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند .

سرهنگ خدادوست در پایان با تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی شهروندان با ماموران پلیس در اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی عنوان کرد:طرح های ارتقای امنیت اجتماعی به طور مستمر در طول سال اجرا می شود و پلیس اجازه نا امنی و ناهنجاری را به هیچ کس در جامعه نمی دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چند نکته برای استفاده ایمن و صحیح از موتور سیکلت

با توجه به گرم شدن هوا و شرایط مساعد جوی و کثرت تردد موتورسیکلت در سطع معابر، ضروری است توجه شما را به چند نکته جلب نماییم:

 

۱)       جهت استفاده از موتور سیکلت بایستی راننده دارای گواهینامه موتور سیکلت و این وسیله دارای بیمه نامه شخص ثالث و پلاک انتظامی باشد.

 

۲)       موتورسیکلت و دوچرخه همانند سایر وسایل نقلیه ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند .

 

۳)       اینگونه وسایل نقلیه بخاطر شرایط ایمنی نامناسب چه بسا بایستی بیش از سایر وسایل نقلیه اصل احتیاط را در رانندگی مدنظر قرار دهند .

 

۴)       چون اصل دیدن و دیده شدن در رانندگی بسیار مهم است، به هنگام تردد در شب حتماً نور چراغها تنظیم و صحیح و سالم باشد و در ضمن نصب برچسب‌های شبرنگ کمک زیادی به سایر رانندگان می‌کند تا در تشخیص آنان دچار اشتباه نشوند.

 

۵)       بیشتر آسیب های موتور سیکلت سواران از ناحیه سر و گردن بوده که ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی می باشد، متاسفانه در سطح استان اصفهان بیش از نیمی از جانباختگان ناشی از تصادفات را موتور سیکلت سواران تشکیل داده اند که اگر از کلاه ایمنی استفاده می کردند قطعا جمع کثیری از آنان اکنون در آغوش خانواده بودند.

 

۶)       نقش والدین در بروز هنجارهای رفتاری بسیار مهم است که اگر چنین می شد  قطعا در رفتار ترافیکی رانندگان جوان تغیرات ملموسی را مشاهده می کردیم؛ چه ضروری است که پدر و مادر هنگام استفاده فرزندان از موتورسیکلت حتما موارد ضروری را انجام و اجازه خروج از منزل بدون رعایت ضوابط را ندهند.

 

۷)       آنچه که باعث تاسف وتامل است اینکه بیشترین فراوانی جانباختگان در رانندگان موتور سیکلت بین ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد که بیانگر این است که چه تعداد از جوانانمان را از دست می دهیم.

اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا