حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

پیامک جعلی قطع یارانه کلاهبرداری است/دستگیری سارقان پرایدها در اصفهان/سقوط ۲ کودک در چاه آب/کشاورز اصفهانی، قربانی صاعقه شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی”  بیان داشت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی به شهروندان به بهانه اینکه یارانه آنها قطع خواهد شد، اطلاعات و رمز حساب را دریافت و از این طریق اقدام به سرقت موجودی بانک شهروندان می کنند.

وی افزود: این پیامک ها هیچ ارتباطی با سازمان های مربوطه ندارد و مجرمان سایبری از این طریق اطلاعات شخصی و بانکی افراد اعم از رمز دوم، شماره کارت و CVV2 را به سرقت می برند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز دقت داشته باشند صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری نمایند چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم می آورد، همچنین در صورت ورود به سایت جعلی yaranesms.com هرچه سریعتر برای تغییر رمز های اول و دوم کارت اقدام کنند.

***کشف بیش از ۵۴کیلو گرم تریاک در نائین

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف بیش از ۵۴کیلو گرم تریاک طی دوعملیات توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید “شرافت “خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت :ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت نایین حین کنترل خودروهای عبوری سبک وسنگین به دوستگاه خودرو سواری پراید وسمند مشکوک می شوند .

وی گفت :ماموران پس از توقیف خودروها در بازرسی از سواری پراید مقدار ۳۳کیلو و۸۸۰گرم تریاک ودربازرسی از سواری سمند مقدار ۲۰کیلو ۴۰۰گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه ۴ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***کشف ۳ تن سیم برق مسروقه در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۳ تن سیم و کابل های فشار قوی برق و دستگیری ۶ سارق در عملیات شب گذشته خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خداوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های متوالی و اعلام شکایت اداره مخابرات و برق به دلیل مفقود شدن کابل های مسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۵ این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با تشکیل چندین اکیپ نامحسوس در محل های وقوع سرقت ها و ساعت ها انتظار ، در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان شدند.

این مقام انتظامی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی ماموران به مخفیگاه سارقان اعزام ودر یک عملیات غافلگیرانه ۳ نفر سارق را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعترافات سارقان در ادامه پیگیری پرونده ۳ مالخر نیز دستگیر که طی بازدید از مخفیگاه سارقان و انبار ضایعات مالخران در مجموع ۳ تن سیم و کابل مخابراتی و فشار قوی برق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه همه متهمان برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: سرقت سیم ها و کابل های برق و مخابرات برای شهروندان معضلاتی را ایجاد کرده بود که بحمدالله با اقدام به موقع و سریع پلیس اصفهان مرتفع شد.

***توقیف کالای قاچاق در”سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف ۲ محموله ترموستات خارجی یخچال و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد.

 

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ خودروی کامیون تک باری مشکوک و آنها را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: این خودروها حامل۳ هزار و ۴۰۰ عدد ترموستات خارجی بودند که رانندگان مدارک گمرکی را ارائه ندادند.

وی با اشاره دستگیری ۲ راننده در این رابطه بیان داشت : ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال رونق تولید با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.#

***دستگیری سارقان پرایدها در اصفهان

گروه استان ها- اصفهان- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند سارقان خودرو و کشف ۲۴ خودروی مسروقه خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت شکایاتی مبنی بر سرقت خودرو در شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و مشخص شد، سارقان خودروهایی که تجهیزات ایمنی پایینی دارند را شناسایی و اقدام به سرقت می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی ۲ سارق و ۲ مالخر این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمیان افزود: افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شدند به ۲۴ فقره سرقت خودرو در شهر اصفهان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: خودروهای خود را به تجهیزات پیشگیری از سرقت مجهز کنید و حتی الامکان در پارکینگ پارک کنید.

***سقوط ۲ کودک در چاه آب

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از سقوط ۲ کودک ۷ و ۹ ساله در چاه آب و فوت یکی از آنان خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط ۲ کودک در چاه آب فاضلاب ، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: ۲ کودک ۷ و ۹ ساله در حال بازی کردن اطراف یک چاه آب بودند که به داخل آن  سقوط می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با اقدام به موقع ماموران انتظامی و آتش نشانی کودک ۹ ساله نجات یافت ولی متاسفانه کودک دیگر جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان تاکید کرد: کودکان اماناتی هستند که والدین می بایست همواره مراقب آنها باشند تا حادثه ناگواری برای آنها اتفاق نیفتد.

***کشاورز اصفهانی، قربانی صاعقه شد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از جان باختن یک کشاورز در منطقه “قهدریجان” بر اثر اصابت صاعقه خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام فوت یک کشاورز در منطقه “قهدریجان” بر اثر اصابت صاعقه، ماموران گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر اصابت صاعقه،کشاورزی ۶۰ ساله که در حال کارکردن در زمین بوده جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان با اشاره به انتقال جسد به پزشکی قانونی خاطر نشان کرد: هنگام بارندگی از تجهیزاتی همچون موتورسیکلت و تراکتور که هادی جریان الکتریسیته است، استفاده نکنید.#

***فروش آنلاین “سیم کارت جادویی” شگرد نوین کلاهبرداران سایبری

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان با اشاره به شگرد جدید مجرمان سایبری با تبلیغات فروش سیم‌کارت رند و شماره‌های خاص گفت: این مجرمان از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک و حتی برقراری تماس تلفنی با افراد، از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : به‌تازگی گزارش‌های متعددی در زمینه تماس‌های تلفنی تبلیغاتی و بازاریابی مرتبط با این موضوع داشته است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت کلاهبرداران در حوزه فروش سیم‌کارت است.

وی افزود: کوچک‌بودن و خرد‌بودن این نوع کلاهبرداری موجب می‌شود هم‌وطنانی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، تمایلی به مراجعه به مبادی قانونی و پیگیری موضوع نداشته باشند.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: این مجرمان با ادعای اینکه شماره‌های رند یا نزدیک به شماره کاربر را در اختیار دارند، حتی گاه تا چندین برابر قیمت واقعی سیم‌کارت از کاربر پول دریافت می‌کنند و در پایان شماره‌ای متفرقه، غیررند و غیرمشابه را به فرد تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مهم‌ترین محل تبلیغات این افراد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که ضرورت دارد کاربران نسبت به این موضوع دقت کنند و در صورت نیاز به خرید سیم‌کارت حتما از نمایندگی‌های مجاز اپراتورهای مخابراتی خرید کنند تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه این کلاهبرداران برای بالابردن احتمال فروش سیم‌کارت خود با تبلیغات اغوا کننده، از جمله اینکه سیم‌کارت دارای ویژگی‌هایی همچون اینترنت رایگان با قابلیت دانلود چندین گیگا‌بیت است، کاربران را به خرید تشویق می‌کنند، ادامه داد: در این ترفند این افراد با خرید و فعال‌سازی اشتراک اینترنتی کم‌حجم و ارزان‌قیمت، متقاضیان سیم‌کارت را فریب داده و سیم‌کارت را چندین برابر قیمت واقعی آن به فروش می‌رسانند.

رئیس پلیس فتای اصفهان با توجه به اینکه فروش سیم‌کارت رند به وسیله خود اپراتورها صورت می‌گیرد و حتی برخی از این حراج‌ها آنلاین است، گفت: کاربران به هیچ‌عنوان فریب این افراد را نخورند و برای خرید سیم‌کارت رند یا شماره خاص فقط باید منتظر اعلام اپراتورهای مخابراتی باشند تا در این حراج‌ها شرکت کنند و شماره مورد‌نظر خود را به قیمت واقعی خریداری کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا