شهر و جامعهعناوین اخبار

ارسال دومین محوله کمک های مردم شرق اصفهان به منطقه سیل زدگان پلدختر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حامد جعفرزاده اظهار داشت: باتوجه به اهمیت کمک رسانی به هموطنان عزیزآسیب دیده در حادثه سیل اخیر و بر حسب وظیفه دینی و ملی کمک های مردمی بخش جلگه و جرقویه توسط اعضاء هیئت امناء بقاع متبرکه بخش جلگه جمع آوری و برای کمک به مردم حادثه دیده در پلدختر ارسال شد.

وی ادامه داد: این محموله عصر روز جمعه ۲۷ اردیبهشت توسط سه کامیون ارسال شد که این محموله شامل؛ برنج، روغن، آرد، نان خشک، آب معدنی، ماکارانی، تن ماهی، بیسکویت، شال و روسری زنانه و لوازم بهداشتی بود که این کمک های مردمی ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد ریال داشتند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه در ادامه یادآور شد: اولین محموله این کمک ها نیز ماه گذشته جمع آوری وبه مناطق سیل زده استان خوزستان ارسال شده بود.

***اعضاء ستاد برگزاری مسابقات قرانی کشور با امام جمعه اصفهان دیدار کردند

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به همراه جمعی از معاونان و رئوسای ستادی اداره کل اوقاف پیرامون برگزاری مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قران با آیت الله طباطبایی نژاد دیدار و گفتگو کردند.

ایمان خواجه اظهار داشت: اعضاء کمیته ستاد برگزاری مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قران جهت استفاده از رهنمودهای آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان با وی دیدار و گفتگو کردند.

ایمان خواجه ادامه داد: این دیدار روز شنبه ۲۸ اردیبهشت با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی مدیر کل اوقاف استان و جمعی از معاونان و رئوسای ستادی و روئسای نواحی یک و دو اوقاف شهرستان اصفهان در دفتر امام جمعه اصفهان در راستای  برنامه ریزی برای برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی کشور به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در این جلسه آیت الله طباطبایی نژاد ضمن ابراز خرسندی به جهت میزبانی اصفهان در این دوره از مسابقات، بر اجرای درست برنامه های قرآنی در این دوره از مسابقات تاکید کرد.

***جشن بزرگ نیمه رمضان در امامزاده ساره خاتون(س) نجف آباد برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: به مناسبت میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) جشن بزرگ نیمه رمضان در جوار حرم مطهر امامزاده ساره خاتون(س) نجف آباد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیدرام اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی و با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با رویکرد نشر معارف اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) جشن بزرگ نیمه رمضان در جوار حرم مطهر امامزاده ساره خاتون(س) نجف آباد برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشن بزرگ شب دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱ و ۳۰ همراه با مولودی خوانی و برنامه شاد و متنوع متعدد در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: آستان مقدس امامزاده ساره مریم (علیها السلام) در ۷ کیلومتری شهرستان نجف آباد و در مسیر پولادشهر ـ نجف آباد در کنار گلزار شهدای این شهر واقع شده است.

***برگزاری جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان

رئیس اداره اوقاف و امور  خیریه شهرستان فلاورجان از برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) در ۵ بقعه متبرکه شاخص شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی احمد آزادگی، با تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: امام حسن(ع) در سخن و سخنوری بی همتا و یک شخصیت اجتماعی به تمام معنا بودند و مردم با دیدن حضرت تابلوی بدیع انسانیت را مشاهده می‌کردند.

وی در ادامه با بیان این که حضرت امام حسن مجتبی(ع) نمونه بارز خیرخواهی است گفت: امام حسن مجتبی (ع) اسوه کاملی از مدارا و ملاطفت با مردم بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با اشاره به برپایی جشن‌های میلاد این امام همام تصریح کرد: مراسم جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) مصادف با ۱۵ رمضان در۵ بقعه متبرکه شهرستان فلاورجان  برگزار می شود.

وی اظهار کرد: بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان در شب و روز میلاد این امام همام با برپایی جشن‌های مذهبی، سخنرانی، مولودی خوانی، ضیافت افطاری، میزبان خیرین و مردم هستند.

احمد آزادگی بیان داشت: ذکر فضایل و کرامات امام حسن مجتبی(ع) از مهمترین محورهای سخنرانی جشن‌های میلاد است.

وی در ادامه افزود: آستان مقدس امامزادگان سید محمد(ع) قهدریجان، امامزاده شریف و میر مرتضی(ع) شرودان، سید محمد(ع) لارگان، و امامزاده قاسم و حمزه(ع) اشترجان  برخی از بقاع متبرکه‌ای هستند که در آنجا مراسم میلاد امام حسن(ع) به صورت ویژه برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا