شهر و جامعهعناوین اخبار

کتاب درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، یدالله جنتی، با بیان این که قرآن، معجزه الهی و سرچشمه معرفت و هدایت بشر است، اذعان داشت: در این کتاب مقدس، نشانه‌های استوار و یقینی آفریدگار هستی بیان شده است که انسان با کاوش و بررسی‌های عمیق و دقیق می‌تواند به معارف پنهان آن دست یابد و بدان عمل کند تا مسیر هدایت را صحیح و دقیق بپیماید.

وی اخلاق را اساسی‌ترین هدف انبیا و محور اصلی کتاب‌های آسمانی بیان کرد و گفت: همانگونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در فلسفه نبوت خویش فرمودند: «انما بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق»؛ از این رو، ضرورت است با بهره‌گیری از قرآن کریم، نظام اخلاقی قرآن استخراج و تدوین شود تا الگویی شایسته برای  پژوهش های قرآنی و تحقیقات اخلاقی قرار گیرد.

رئیس اداره نشر و مطبوعات پژوهشکده الهیات و خانواده افزود: قرآن از زوایای مختلف ابعاد اخلاقی، یعنی معرفت، عاطفه، اراده، فعل و منش و با جنبه های مثبت و منفی، منظومه بزرگ اخلاقی را تشریح کرده و فرا روی انسان قرار داده است. که نظام واره وسیعی را شکل می دهد.

جنتی با توضیح اینکه نویسنده و محقق، کتاب «نظام اخلاقی قرآن» را در سه فصل سامان داده است، افزود: فصل اول به مفاهیم و طرح و آثار مرتبط با نظام اخلاقی قرآن پرداخته است. چگونگی شناخت گزاره های اخلاقی قرآن محتوای فصل دوم را تشکیل می‌دهد و در فصل سوم و پایانی کتاب با ساختار گزاره های اخلاقی قرآن آشنا می شویم.

کتاب «درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن» در قطع رقعی و در ۳۳۶ صفحه و با قیمت ۳۰ هزار تومان در اختیار قرآن پژوهان و فرهیختگان قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا