تیتر دوشهر و جامعه

تبیین برنامه عملیاتی و راهبردی معاونت بهره برداری برق منطقه ای اصفهان

به گزارش سرمایه گستران  و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس رسول موسی رضایی مدیر عامل این شرکت در نشست مذکور طی سخنانی مدیریت بر دارئیهای و حفظ و حراست و نگهداری از منابع حوزه بهره برداری را لازم دانسته وگفت: تلاش می کنیم از ابزارهای لازم سخت افزاری و نرم افزاری برای مدیریت بهتر استفاده کنیم.

مهندس موسی رضایی اذعان داشت:  باتوجه به سرمایه کلان که در حوزه بهره برداری وجود دارد به طور کلی برای نگهداشت این تأسیسات عظیم احتیاج به یک برنامه ریزی و ارائه راهکار مناسب برای حفظ این سرمایه و دارایی حدود ۷ هزارمیلیارد تومانی است و برنامه ریزی در این حوزه فوق العاده حائز اهمیت است .

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان اضافه کرد: بحث آموزش و افزایش توان و پتانسیل نیروی انسانی بسیار مهم است و  ما  در  این معاونت باید به  تقویت  این نیرو بپردازیم  و فضا برای اظهار نظرهمکاران وجود داشته باشد تا یک سیستم پویا و فعال داشته باشیم .

وی گفت: کار زیر ساختی در حوزه نت  و  فهرست  بها که  در  برق منطقه ای اصفهان انجام شده  است به عنوان یک پروژه شاخص باید برای سایر برق های منطقه ای به عنوان الگو قرارگیرد .

مهندس موسی رضایی در خصوص پیک بار شبکه و مصرف بالای برق در حال حاضر گفت  : گزارش امروز دیسپاچینگ  مصرف  ۵۲۰۰  مگاوات  را  نشان می دهد که  حدود  ۱۰  درصد نسبت  به پیک سال گذشته برق منطقه ای اصفهان  بیشتر است  وی ابراز امیدواری نمود که با مصرف بهینه و مدیریت آن تابستان بدون خاموشی را سپری کنیم .

در ادامه مهندس علی اسلامی معاون بهره برداری شرکت برنامه راهبردی و عملیاتی این معاونت را  شامل عملیات  و فرآیند( زیرساخت شبکه اتوماسیون ) ذینفعان ( کاهش تلفات ، کاهش خاموشی و بهبود کیفیت توان ) مالی ( مدیریت هزینه ها ) و یادگیری و رشد ( زیرساختهای مدیریتی) ترسیم نمود .

مهندس اسلامی در ادامه پیاده سازی و استقرار نظام مدیریت مکانیزه نگهداری و تعمیرات در زیرساخت شبکه اتوماسیون شامل: طراحی و پیاده سازی و استقرار دستور کار پیشگیرانه تعمیرات خطوط ،طراحی و برنامه ریزی و مدیریت شستشوی خطوط به صورت مکانیزه و طراحی و پیاده سازی سیستم برنامه ریزی PM و تدوین حجم قرارداد نت پیشگیرانه ایستگاه برشمرد.

معاون بهره برداری برق منطقه ای اصفهان گفت :  دیگر برنامه های عملیاتی این معاونت : پیاده سازی و  استقرار  یک نرم افزار  بانک جامع  بهره برداری شامل شناخت و تحلیل سیستم جامع بهره برداری و پیاده سازی سیستم جامع بهره برداری ( فاز یک ) معرفی نمود که در حال انجام است و تا شهریور امسال بهره برداری می شود .

وی تدوین پایش مدیریت  عملکرد  ( استراتژی )  معاونت  بهره برداری  ،  جمع آوری و تدوین  مستندات  سیستم  حفاظت ایستگاههای انتقال و فوق توزیع  اصلاح  ساختار قرارداد نت  خطوط مبتنی بر دستور کار سال ۱۳۹۷ ، مطالعه  جامع  شبکه  انتقال و  فوق توزیع و ارائه راهکار بهینه  جهت پایداری شبکه تهیه و ندوین طرح جامع مخابرات ،  تدوین  سیستم کنترل پروژه جهت پروژه های بهینه سازی و تکمیل نرم افزار پایش و ضعیت ترانسفورماتورها بخش الکتریکی را از دیگر زیرساختهای شبکه اتوماسیون برشمرد.

مهندس اسلامی در پایان نیز دیگر برنامه های راهبردی و عملیاتی این معاونت را به طور مبسوط تشریح نموده و ابراز امیدواری نمود تا پایان سال جاری برنامه های مذکور عملیاتی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا