تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

کاهش گازهای گم شده در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی، سید مصطفی علوی، با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد و ۴۳۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از طریق خطوط انتقال به استان اصفهان وارد شده است، گفت: میزان هدر رفت گاز در شبکه های گازرسانی سطح استان طی سال گذشته ۴٫۷۸ درصد و درسال ۹۶ بالغ بر ۵٫۳۹ درصد از حجم گاز ورودی بوده است.

وی، تصریح کرد: کالیبره کردن به موقع کنتورها، رفع نشتی از شبکه ها، ایستگاه ها و تجهیزات گازرسانی در سال گذشته  استفاده از کنتورهای التراسونیک، جایگزنی سریع کنتورهای خراب حتی الامکان با کنتورهای ارتقاء یافته موجب کاهش میزان هدررفت گاز شده است.

مهندس علوی، در خصوص آخرین اقدامات صورت پذیرفته برای کاهش میزان گازهای گمشده بیان داشت: یکی از اصلی ترین موضوعات برای کاهش میزان گازهای گمشده، نصب کنتورهای ارتقا یافته است.همچنین یکی دیگر از راه های کنترل میزان گازهای گمشده، موضوع بلوک بندی شبکه های گازرسانی است  که در حال حاضر در این استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: یکی دیگر از پارامترهای موثر در افزایش میزان گازهای گمشده، انشعابات غیرمجاز است که در این زمینه تلاش کرده ایم از طریق گشت های نیروی انتظامی و همچنین گشت ها ی حراست شرکت گاز کنترل های بیشتری انجام شود و با افرادی که انشعابات غیرمجاز داشته اند به شدت برخورد می شود.

وی بیان داشت: سال گذشته تعداد ۱۳۳۴ کنتور صنعتی بر اساس برنامه ریزی انجام شده کالیبره شد همچنین کنتور توربینی ۴ ایستگاه به کنتور التراسونیک جایگزین شده است.

مهندس علوی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه تصحیح کننده در ایستگاه های گازرسانی در دستور کار کالیبره شدن قرار گرفته است  افزود: در سال گذشته ۵۰ دستگاه کالیبره شد و حدود ۲۷۰ تصحیح کننده نیز مورد بازسازی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ، با تاکید بر اهمیت اجرای مانتیورینگ گاز  به دو صورت آفلاین و آنلاین درسطح استان اصفهان بیان داشت:از حدود ۲۱میلیاردمتر مکعب گاز ورودی به استان سالانه ۸۰ درصد گاز معادل ۱۶٫۸۰۰ میلیارد متر مکعب آن مانیتور می شود.

مهندس علوی همچنین از کاهش ۳۰۰میلیون متر مکعب گاز ورودی به استان اصفهان خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۷۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش صنعت کمتر به مصرف رسیده است .

وی، افزود: در سال گذشته در بخش خانگی ۲۷۵ میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل از آن در سطح استان افزایش مصرف گاز داشتیم که این میزان افزایش با توجه به برودت هوا و واگذاری اشتراکات جدید بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا