حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف سواری پژو با ۳۰۰ کیلو تریاک دراصفهان/توقیف اتوبوس مسافربری با ۸۰ کیلوتریاک در نائین/انفجار در روستای اردیب یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت/واژگونی موتورسیکلت مرگ راکب اش را رقم زد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “غلامحسین صفری” د اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان حین گشت زنی در محور فرعی “سورک-ورزنه” به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، این خودرو همدست و راه پاک کن یک خودروی حامل محموله افیونی است که ماموران وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خودروی حامل محموله که یک سواری ۴۰۵ بود نیز شناسایی و توقیف شد، بیان داشت: در بازرسی به عمل آمده ۳۰۰ کیلو تریاک از صندوق عقب و زیر صندلی های این خودرو کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان با اشاره به دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این عملیات و تحویل آنها به مراجع قضائی تاکید کرد: نیروی انتظامی همه توان و تلاش خود را به کار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند و طرح های مقابله ای پلیس با سوداگران مرگ تداوم دارد.

*** کشف ۲ هزار لیتر بنزین قاچاق در “اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۲ هزار لیتر بنزین قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در اجرای طرح های مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی، ماموران یگان امداد شهرستان خمینی شهرحین گشت زنی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی متوقف شده مقدار ۲ هزار لیتر بنزین قاچاق که در تانکری که عقب خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خودروی مورد نظر توقیف و سوخت قاچاق کشف شده تحویل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی این شهرستان شد .

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری راننده خودروی مورد نظر خبر داد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

***نظارت بر فعالیت بیش از یک هزار واحد صنفی دراصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از نظارت پلیس بر فعالیت یک هزار و ۵۳ واحد صنفی در طول هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته عوامل اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس با اجرای طرح گسترده ای در خصوص بازدید از واحد های صنفی از بیش از یک هزار و ۵۰ واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: به تعداد ۷۵۶ واحد تذکر های مربوطه ارائه و ۱۴۷ واحد صنفی نیز به علت تخلفاتی پلمپ شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی اصفهان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

***کشف ۵۱۹ دستگاه ماینر در “نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از کشف ۵۱۹ دستگاه ماینرخارجی قاچاق به ارزش ۹۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ ” محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در چندین کارخانه و شهرک صنعتی شهرستان “نجف آباد” توسط دستگاه های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می شود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از صحت موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از ۲۰ مرکز کارگاهی و کارخانه بازدید کردند.#

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران در نتیجه این بازرسی ۵۱۹ دستگاه ماینر که به وسیله آنها و با استفاده از برق مراکز صنعتی ارز دیجیتال استخراج می شد، کشف کردند.

سرهنگ باباکلانی با اشاره به اینکه ارزش دستگاه های کشف شده توسط کارشناسان ۹۰ میلیارد ریال اعلام شده، گفت: در این رابطه ۱۱ متهم دستگیر که برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه های مذکور، گفت: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری می شود که شهروندان می توانند با پلیس تماس و موضوع های مربوطه را گزارش کنند.

***توقیف اتوبوس مسافربری با ۸۰ کیلوتریاک در نائین

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف مقدار ۸۰کیلو و ۴۳۰ گرم تریاک در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار۸۰کیلو و۴۳۰گرم تریاک که در جعبه های بغل اتوبوس بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۳ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

****انفجار در روستای اردیب یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از تخریب یک کارگاه جوشکاری در روستای اردیب به علت انفجار کپسول گاز و فوت یک نفر و مجروح شدن ۲ نوجوان ۱۰ و ۱۱ ساله خبر داد.

سرهنگ “نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ مبنی بر تخریب یک کارگاه جوشکاری در روستای “اردیب” شهرستان خور و بیابانک، بلافاصله گشت انتظامی و دیگر عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه که ساختمان کارگاه جوشکاری کاملا تخریب شد فردی ۷۰ ساله فوت و۲ نوجوان ۱۰ و ۱۱ ساله نیز به شدت مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت اولیه وقوع این حادثه توسط کارشناسان، انفجار کپسول گاز اعلام شده و جزئیات بیشتر نیز در حال بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان خور و بیابانک با اشاره به این که این انفجار به ۴ دستگاه خودروی سواری و منزل مجاور نیز خساراتی وارد کرده ،خاطر نشان کرد: متاسفانه هر ساله شاهد وقوع حوادث ناگوار و تلخی هستیم که رعایت نکات ایمنی می تواند تا حد زیادی از به وجود آمدن این اتفاقات  پیشگیری کند.#

***استرداد ۲۸ وسیله نقلیه مسروقه به مالباختگان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: با اجرای طرح های انتظامی در مدت ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۸ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل شد.

سرهنگ”محمدرضا خدادوست” در این خصوص به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت :ماموران پلیس این شهر در پی گشت زنی های مستمر و هدفمند خود در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۸ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه را کشف و به مالباختگان تحویل دادند .

وی اضافه کرد : مالباختگان از دقت ، هوشیاری، سرعت عمل و تیزبینی پلیس در انجام ماموریت ها و کشف وسایل نقلیه مسروقه در کمترین زمان ممکن تقدیر و تشکر کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در راستای پیشگیری از خسارات احتمالی سرقت وسایل نقلیه و ارتقاء امنیت اجتماعی از رانندگان خواست : اتومبیل خود را به سیستم ایمنی مانند دزد گیر صوتی، قفل پدال، قفل فرمان، قطع کننده سیستم برقی و …. تجهیز وقبل از ترک خودرو از بالا بودن شیشه ها و قفل بودن درب ها اطمینان حاصل و از مراجعه به تعمیرگاه های غیر مجاز و متفرقه و سپردن خودرو و سوئیچ آن جهت تعمیر وسرویس خوداری کنند.

***واژگونی موتورسیکلت مرگ راکب اش را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه موتورسیکلت در میدان تاکسیرانی و فوت راکب آن خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: درپی اعلام سامانه ۱۱۰ پلیس مبنی بر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در میدان تاکسیرانی اصفهان بلافاصله ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان از راکبان موتورسیکلت خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند، حتما از کلاه ایمنی استفاده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا