شهر و جامعهعناوین اخبار

آموزش پلیس به ۴ هزار شهروند اصفهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” گفت: با توجه به ضرورت امر آگاه سازی و هشدارهای انتظامی در راستای پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه درتیر ماه امسال تعداد ۱۹ کارگاه آموزشی و آگاه سازی توسط کارشناسان انتظامی این فرماندهی در سطح ادارات دولتی، مهدهای کودک، مراکز آموزشی ، مساجد، حوز های بسیج و … برگزار شد.

وی هدف از برپائی این کارگاه ها را پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش به مردم در خصوص مقابله با جرایم و ارتباط بیشتر و آسان تر با پلیس به منظور کاهش جرم و دستگیری سریع مجرمان عنوان کرد و گفت: در این کارگاه ها تعداد ۴ هزار نفر از شهروندان تحت آموزش های همگانی پلیس قرار گرفتند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به استفاده حداکثری از کلیه امکانات آموزشی و کارشناسان مجرب و اهل فن انتظامی در برگزاری این کارگاه ها عنوان داشت:در قالب این جلسات ، هشدارها و آموزش های مورد نیاز در مقابله با آسیب ها و معضلات اجتماعی ارائه شده است.

“فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش همگانی بهترین راه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی است ،بیان داشت: درجوامع امروز به دلیل ورود تکنولوژی های نوین و به تبع آن بروز جرایم و آسیب ها، یکی از راهکارهای کم هزینه برای پیشگیری از جرم، بهره گیری از آموزش همگانی به صورت تخصصی و هدفمند است.

شنا کردن در آب های ناشناخته

گروه استان ها_ اصفهان_ اخیرا آمار غرق شدن افراد بخصوص کودکان و نوجوانان در استخرهای خاکی و غیرمجاز ،سدهای خاکی، کانال های آب و دیگر آب های ناشناخته افزایش یافته است.

با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و گرمی هوا و لذت شنا کردن لازم است افرادی که قصد شنا کردن در آب های ناشناخته را دارند بدانند که این تفریح ممکن است به قیمت جان آنها تمام شود.

متاسفانه اخیرا آمار افرادی که به علت غرق شدن در آب های ناشناخته مانند استخرهای غیر مجاز ، سدهای خاکی و کانال ها جان خود را ازدست داده اند افزایش یافته است.

در این آب ها احتمال وجود اشیاء تیز و برنده کف آب و بخصوص پوشش گیاهی است و از همه مهم تر نبود نیروی متخصص نجات غریق نیز از دیگر دلایل نا امن بودن آنهاست.

از این رو به شهروندان توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

۱- از شنا کردن و ورود به آب های ناشناخته جدا خود داری کنید و تابلوی هشدار و شنا ممنوع را جدی بگیرید.

۲- هرگز تنهایی و انفرادی به شنا نروید، زیرا در صورت گرفتگی عضلانی و غرق شدن کسی برای کمک به شما حضور ندارد.

۳- از شنا کردن در آب های سرد اکیدا خودداری شود.

۴- غالبا کف بعضی از دریاچه ها و آب های راکد تبدیل به لجن زار می شود لذا از شنا کردن در آب های راکد لجنی پرهیز کنید.

۵- آب پشت سدها دارای سطحی آرام است اما یک جریان شدید زیرین وجود دارد که از دید شنا گران پنهان است که در صورت شنا در عمق یا نقاط عمیق پشت سدها به سادگی افراد را غرق می کند.

۶- هرگز در نقاط عمیق سدها و در نزدیکی تاج سدها شنا نکنید. در این نقاط به دلیل فعال بودن توربین های بسیار قوی، جریان کشنده ای وجود دارد که ناخواسته افراد را به سمت توربین ها هدایت می کند.

۷- از شنا کردن در جریان تند و شدید رودخانه ها اکیدا خودداری کنید.

۸- در کنار رودخانه ها، دریاچه ها و اطراف سدها استراحت نکنید و اجازه شنا به کودکان و نوجوانان را در این آب ها ندهید.

۹- سواحل خاکی و گلی کنار سدها حالت باتلاقی دارند و تا کنون افراد زیادی در این باتلاق ها گرفتار شده و جان خود را از دست داده اند.#

گردآورنده: سرهنگ “علی سبحانی”،  فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا