شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری جشن “روایت غدیر” در پارک مسجد علی/پویش بانوی آب برای اولین بار در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای اینکه برای این نوع تبلیغ، مردم دسترسی بیشتری داشته باشند و از جریان مکتبی و انقلابی حمایت کنند از گروه‌های مردم نهاد و هیات های مذهبی  از قربان تا غدیر حمایت کرده است.

سید ابراهیم حسینی رییس اداره امور رویدادهای فرهنگی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از عید قربان تا غدیر علاوه بر برگزاری جشن های بزرگ به کمک برنامه‌های گروه‌های مردم نهاد و هیات‌های مذهبی رفته تا وسعت برنامه و پوشش مخاطب آن بیشتر و با کیفیت تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه جشن “روایت غدیر” با کمک هیات عاشقان اهل بیت خوراسگان برگزار می‌شود، گفت: هر سال این جشن کوچک و محلی برگزار می‌شد که امسال با کمک سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به صورت منطقه ای در پارک مسجد علی خوراسگان  برگزار می‌شود تا اتفاق بزرگ‌تری رقم بخورد.

رییس اداره امور رویدادهای فرهنگی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه سه شنبه ۲۹ مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود، اذعان کرد: برنامه هایی شاد شامل گروه موسیقی و استند آپ در این جشن اجرا می‌شود.

***پویش بانوی آب برای اولین بار در اصفهان

آب منبع زندگی و حیات بشر است. آینده جهان به نحوه استفاده از این منابع محدود و با ارزش در امروز بستگی دارد. زنان عهده‌دار وظیفه سنگین پرورش نسل و تربیت فرزندان هستند. بنابراین آنان عامل اصلی انتقال فرهنگ در زمینه آب به نسل‌ها هستند.

زنان نقش وسیعی در اداره امور خانواده دارند و یکی از الزامات آن دسترسی به آب سالم و مناسب است. زنان بیشتر از مردان در معرض اثرات نامساعد کم‌آ‌بی قرار می‌گیرند پس لازم است این گروه از افراد جامعه توجه ویژه‌ای به رعایت الگوی مصرف بهینه آب داشته باشند.

مریم لقمانی، مدیر باغ بانوان طلوع در این باره اظهار کرد: پویش “بانوی آب” روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ساعت ۱۸ در باغ بانوان طلوع وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به موضوع مدیریت آب و زنان به مسئولیت زنان برای ذخیره آب و مدیریت مصرف آب در کارهای منزل و مشارکتشان محدود می‎شود. زنان نقش مهمی در مدیریت مصرف آب بازی می‌کنند و به دلیل وجود همین نقش، زنان دارای دانش قابل‌توجهی در ارتباط با منابع آب هستند و بنابراین کلید موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه منابع آب محسوب می‌شوند.

مدیر باغ بانوان طلوع با بیان اینکه این پویش برای اولین بار در کشور در اصفهان برگزار می‌شود،  گفت: پویش “بانوی آب” برنامه ای شاد است که با اجرای محسن دلیران، گروه کنسرت و استند اپ برگزار می‌شود.

لقمانی در پایان گفت: پویش بانوی آب با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار می‌شود.

واکاوی نیازها و ضرورت‌های تربیتی فرزندان در “خانواده فیروزه ای”

تربیت کودک به معنی تعلیم و پرورش دادن کودک با استفاده از بسیاری از اصول ها است. زمانی که والدین، کودکان خود را تربیت می کنند در واقع در حال آموزش آنان هستند و قالب های رفتاری و اصول فکری کودکان را شکل می دهند. به همین دلیل والدین با کنترل احساسات خود می توانند شرایط را بهتر مدیریت کنند و کودک را به طوری آموزش دهند تا در رویارویی با مشکلات آینده خود بهتر عمل کنند. از آنجایی که کودکان بخصوص در سنین پایینتر بسیار از والدین خود تاثیر می پذیرند، والدین با افزایش اطلاعات خود در مورد نحوه تربیت فرزندان، نحوه رویارویی با مشکلات مختلف دوران کودکی می توانند عملکرد بهتری در زمان رویارویی با مشکلات فرزندانشان داشته باشند.

مسعود مهدویان فر، رییس اداره امور اجتماعی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان پیرامون سلسله نشست های خانواده فیروزه ای با هدف راه های عبور از چالش های تربیت فرزندان، اظهار کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حوزه تحکیم خانواده و تربیت فرزندان ورود کرده که موضوع تربیت فرزندان مورد استقبال والدین قرار گرفته و آن‌ها حساسیت لازم را برای این مهم دارند اما نیاز است به صورت علمی آن را آموزش ببینند.

وی ادامه داد: خانواده فیروزه ای در راستای اهداف سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و نیازهای مردمی سه شنبه ها و چهارشنبه های چهار هفته طراحی شده است.

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورود به این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است، افزود: سومین هفته این برنامه سه شنبه ۲۹ مرداد ماه با حضور دکتر سیما فردوسی با موضوع لجبازی و پرخاشگری فرزندم چه کنم؟ و چهارشنبه ۳۰ مردادماه با حضور دکتر محسن فاطمی با موضوع چگونه از فرزندانم در فضای مجازی مراقبت کنم از ساعت ۲۰ در باغ غدیر برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا