شهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۲هزار و ۷۷۵ کیلو عسل غیر بهداشتی در برخوار/دستگیری ۶ سوداگر مرگ با ۱۱۹ کیلو تریاک و هروئین/کشف بیش از ۳۸کیلو تریاک در”نائین”/برخورد پژو و پیکان در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “غلامرضا براتی”  اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه فردی اقدام به تولید عسل  غیر بهداشتی و انتقال آن به شهرستان “برخوار” می کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های به عمل آمده یک گروه از ماموران پلیس امنیت عمومی”برخوار” وانت نیسان حامل محموله عسل را شناسایی و در یکی از محورهای فرعی این شهرستان متوقف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۲ هزار و ۷۷۵ کیلو عسل از این خودرو بیان داشت: در بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره بهداشت، تقلبی و غیربهداشتی بودن محموله تایید شد.

سرهنگ براتی اضافه کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار ضمن تقدیر از مشارکت و تعامل مردمی با پلیس از شهروندان خواست که هرگونه موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

***دستگیری ۶ سوداگر مرگ با ۱۱۹ کیلو تریاک و هروئین

گروه استان ها-اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف بیش از ۱۱۹کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین و دستگیری ۶ سوداگر مرگ در عملیات ماموران این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پاسگاه چوپانان با همکاری عوامل یگان تکاوری استان و کلانتری ۱۴ فرماندهی انتظامی بخش انارک شب گذشته در یک عملیات پلیسی موفق شدند، ۳ خودروی سواری “رانا” ،”سانتافه” و “ام وی ام” که قصد انتقال محموله مواد مخدر به اصفهان داشتند را شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودروها از آن ها بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۱۰۰کیلو و۳۲۰گرم تریاک و ۱۸کیلو و۹۵۵گرم هروئین از داخل خودروی “ام وی ام” کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۲ خودروی دیگر به عنوان راه پاک کن خودروی حامل مواد افیونی عمل می کردند، گفت: در این عملیات در مجموع ۶ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطرنشان کرد: ماموران این فرماندهی با اشرافیت اطلاعاتی به طور شبانه روز تلاش می کنند و امروز بحمد اله شاهد هستیم که مسیرهای استان برای سوداگران مرگ و دیگر برهم زنندگان امنیت نا امن شده است.#

***دستگیری سارقان با ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس آگاهی استان از شناسایی اعضای یک باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از منازل آنها در غرب شهر اصفهان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی ۳ سارق حرفه ای منزل شدند و با طرح ریزی در یک عملیات منسجم آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در بازجویی های تخصصی پلیس به سرقت ۱۰ میلیارد ریال از منازل طی ۳ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ ترکیان از تشکیل پرونده و تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: اموال کشف شده نیز پس از طی مراحل قانونی به مالکان بازگردانده می شود.

سرپرست پلیس آگاهی استان در پایان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های پلیس بازگرداندن اموال مسروقه به مالکان است از مردم خواست: از وسایل ایمنی منزل از قبیل نرده و دزدگیر و… استفاده کنید، قفل در ورودی منزل را به حفاظ توپی مجهز کرده به نحوی که خارج از در قرار نگیرد، از درهای آکاردئونی و ضد سرقت برای آپارتمان استفاده کنید، پنجره های مشرف به کوچه دارای حفاظ و نرده باشند، درهای بالکن و پشت بام را به قفل های مطمئن و حفاظ مجهز کنید، در صورت مشاهده افراد یا خودروهای مشکوک که به صورت بی هدف و با چند سرنشین مبادرت به دیدزنی از منزل می کنند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.#

***تعویض پلاک ۲۱ هزار خودرو و ۳ هزار موتورسیکلت در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ سرپرست پلیس راهور استان از تعویض پلاک ۲۱ هزار و ۴۳۳ خودرو و ۳ هزار و ۵۰ موتورسیکلت طی مرداد ماه امسال در اصفهان خبر داد.

سرهنگ “علی مولوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مراکز تعویض پلاک استان اصفهان در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ و نیم صبح تا یک و نیم بعداز ظهر و روز پنج شنبه نیز تا ساعت ۱۲ خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: افرادی که قصد تعویض پلاک خودرو را دارند حتما با مدارک کامل به این مراکز مراجعه و در نظر داشته باشند خودرویی که منع قانونی و دستور قضائی دارد تعویض پلاک نمی شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: در مرداد ماه سال جاری تعداد۲۱ هزار و ۴۳۳ دستگاه خودرو و تعداد ۳ هزار و ۵۰ دستگاه موتورسیکلت تعویض پلاک شده اند .

سرپرست پلیس راهور اصفهان از خدمت رسانی ۲ مرکز تعویض پلاک در شهر اصفهان و ۱۶ مرکز در شهرستان های تابعه خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۲۲ دستگاه خودروی فرسوده سبک و ۱۵ دستگاه خودروی فرسوده سنگین نیز در مرداد ماه امسال اسقاط شده اند.

***مالکان وسایل نقلیه نسبت به بروزرسانی شماره تلفن و آدرس خود اقدام کنند

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان از مالکان وسایل نقلیه خواست نسبت به بروز رسانی شماره تلفن همراه و آدرس خود اقدام کنند.

 

سرهنگ “علی مولوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در بسیاری از مراجعات مردمی مالکان وسایل نقلیه نسبت به انتقال مالکیت خودرو خریداری شده اقدام نکرده اند و یا اینکه شماره تماس دیگری بر روی سامانه شماره گذاری پلیس راهور برای آنها ثبت شده است .

وی افزود: مالکان خودورهایی که شماره تماس آنها در سامانه شماره گذاری پلیس راهور نیست یا نسبت به انتقال مالکیت اقدام نکرده اند از جرایم خودرو اظهار بی اطلاعی می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در همین راستا مالکان وسایل نقلیه موظفند نسبت به بروزرسانی آدرس و شماره تلفن خود در سیستم های شماره گذاری بمنظور جلوگیری از تضییع حقوقشان اقدام کنند .

سرهنگ مولوی اظهار داشت: امروزه با توجه به استفاده از تجهیزات مکانیزه و روز به هنگام اعمال قانون تخلفات رانندگی پیامک بصورت آنلاین برای مالکان ارسال می شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در پایان از مالکان خودورها خواست ، به مراکز تعویض پلاک تا پلیس +۱۰ مراجعه و شماره تلفن و آدرس خود را بروز رسانی کنند.

آماده باش اداره گذرنامه پلیس اصفهان برای خدمت رسانی به زائران اربعین

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان از آماده باش اداره گذرنامه این پلیس به منظور خدمت رسانی به متقاضیان شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی خبر داد.

سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر پیاده روی اربعین مشتاقان بسیار زیادی داشته و سال به سال بر تعداد آن افزوده می شود به همین جهت اداره گذرنامه پلیس امنیت عمومی استان اصفهان از آغاز ماه محرم به حالت آماده باش در آمده تا بتواند خدمت رسانی بهتر و سریع تری را به زائران حسینی (ع) ارائه کند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از زائران اباعبدالله (ع) سال گذشته در مرز های خروجی با مشکل مواجه و از خروج آنها جلوگیری به عمل آمده بود و این امر باعث شد تا حجم زیادی از گذرنامه های زائران توقیف و به این پلیس بازگردانده شود و در این رابطه پرونده های قضایی برای متقاضیان تشکیل شود.

سرهنگ اسماعیلی ادامه داد: به حمد الله امسال با رایزنی هایی که با طرف های عراقی صورت گرفته اخذ ویزا برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) حذف شده است اما مردم باید بدانند که خروج از کشور فقط منوط به ارائه اصل گذرنامه شخصی است و هر فرد فقط با گذرنامه شخصی خود می تواند از مرز عبور کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان اظهار داشت: به زائران حسینی (ع) توصیه می کنیم قبل از خروج از کشور به اداره گذرنامه واقع در خیابان وحید، خیابان رودکی، جنب کلانتری ۱۵ و همچنین تمامی اداره های گذرنامه شهرستان های تابعه مراجعه و اجازه خروج و سایر موارد گذرنامه خود را استعلام کنند.

سرهنگ اسماعیلی تاکید کرد: زائران از ارائه گذرنامه خود جهت خروج از کشور به افراد دیگر جداً خودداری کنند چرا که در پایانه های مرزی از خروج آنها جلوگیری به عمل آمده و در این زمینه پرونده قضایی برای صاحب گذرنامه و شخص استفاده کننده تشکیل و رسیدگی به آن منوط به طی مراحل اداری و قضایی طولانی مدت خواهد بود.

***سارق اماکن خصوصی حین سرقت دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی حین سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی در سطح حوزه کلانتری ۱۲، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: عوامل گشت انتظامی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی که در حال بالا رفتن از دیوار یک کارگاه بود مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و این فرد را دستگیر و در بازرسی از محل ۳ عدد میلگرد که قصد سرقت آنها را داشت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست، هر گونه موضوع و موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

***کشف بیش از ۳۸کیلو تریاک در”نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” ازکشف بیش از ۳۸کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:ماموران پاسگاه چوپانان مستقر در سه راهی اردکان –چوپانان حین کنترل محور مذکور به یک دستگاه سواری پژو که قصد تغییر مسیر به سمت نائین را داشته مشکوک وآن رامتوقف می کنند.

وی گفت : در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۸کیلو و۸۸۰گرم تریاک که زیر صندلی ها جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی از دستگیری یک سوداگر مرگ در این رابطه خبر داد و اظهار داشت: متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین تاکید کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی به طور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی است و پلیس هرگز اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

***کشف قهوه قاچاق در ” سمیرم

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف محموله قهوه خارجی قاچاق و دستگیری یک نفر در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت : ماموران پس از متوقف شدن خودرو از آن بازرسی به عمل آوردند که در این عملیات تعداد ۸۰ کیلو گرم قهوه خارجی کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق را ۱۲۰ میلیون ریال عنوان کردند اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال رونق تولید با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***برخورد پژو و پیکان در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه استان از جان باختن یک نفر و مجروح شدن یک نفر دیگر براثر برخورد ۲ خودروی سواری با یکدیگر در جاده روستایی “ورق” به “حیدرآباد” خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” با اعلام این خبر گفت: در پی اطلاع از وقوع تصادف منجربه فوت در محور روستایی” ورق” به “حیدرآباد” بلافاصله ماموران پلیس راه “سمیرم” به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ از عقب با یک دستگاه خودروی سواری پیکان برخورد می کند که در این حادثه راننده سواری پژو در دم فوت و راننده خودروی پیکان نیز مجروح و روانه بیمارستان شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با مقصر اعلام کردن خودروی سواری پژو گفت: برابر اعلام کارشناسان تصادفات این پلیس تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده خودروی سواری پژو۴۰۵ باعث وقوع این تصادف شده است.

سرهنگ پورقیصری در پایان از همه رانندگان خواست از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند و سرعت مطمئنه را با توجه به شرایط و وضعیت جاده رعایت کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا