تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان با حضور فرماندار اصفهان برگزار شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان، با بیان اینکه نهضت کربلا به مثابه یک دانشگاه بزرگ است، خاطرنشان کرد: نهضت کربلا بود که اسلام را زنده نگه داشت و توانست مسیر حقیقی آن را پایدار نگه دارد.

فرماندار اصفهان افزود: اگر ما با استفاده از دانش، بینش و فرهنگ غنی، تمرکز ویژه ای روی فرهنگ عاشورا و نهضت کربلا داشته باشیم، بسیاری از مسائل موجود مرتفع می گردد و در این راستا، دوری از بدعت ها و انحرافات، کمک شایانی به حل مسائل می نماید.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا یک حرکت بزرگ، ارزشمند، تعالی بخش و منبعث از فرهنگ غنی شیعی بوده که روز به روز در حال بارور شدن است، تصریح کرد: غفلت و بی توجهی به واقع کربلا، ممکن است زمینه را برای بروز بدعت ها و انحرافات مهیا سازد که برگزاری اینگونه نشست ها، گفتگوها و برنامه ریزی، شرایط را برای سلامت این حرکت که می تواند آغازگر یک نهضت جدید برای بیان اهداف و اندیشه های شیعی باشد، فراهم کند.

سیستانی با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، زمینه را برای ترویج فرهنگ دینی و اعتقادی ما در سطح بین المللی و همچنین پیوند شیعه و سنی، فراهم می سازد، تأکید کرد: ما باید با احساس مسئولیت بیشتر و نگاه دقیقتر و واقع بینانه تر، به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این حرکت عظیم معنوی، آثار و برکات مثبت و سازنده ای را برجای گذارد که این امر مستلزم آموزش و فرهنگ سازی غنی است.

فرماندار اصفهان افزود: انجام هماهنگی های لازم پیرامون برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی اربعین، باعث پایداری این حرکت عظیم معنوی و انتقال پیام زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کل جهان می شود که می تواند در قالب های مختلف در جوامع گوناگون منعکس و به یک فرهنگ تبدیل گردد.

وی تأکید کرد: برقراری نظم و امنیت و توجه به کشور عراق و فرهنگ و سنت مردم این کشور، ازجمله مواردی است که مستلزم اقدامات آموزشی و فرهنگی بوده و مبتنی بر مشارکت خودجوش مردمی است.

سیستانی اظهار داشت: کلیه رؤسای کمیته ها نسبت به جمع بندی نقاط ضعف کاستی ها، مشکلات موجود و پیشنهادات جهت بهبود عملکرد و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و ارسال مکتوب آنها به مبادی متولی ذی ربط، اقدام نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا