شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی فریدونشهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، آستانه مشاور وزیر نفت و نماینده وزارت نفت در طرح های گازرسانی بیع متقابل، در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی فریدونشهر گفت: امروز بسیار خرسندیم که به مناسبت هفته دولت گازرسانی به مناطق صعب العبور روستاهای بخش مرکزی فریدونشهر را که چند سالی مطالعات اجرایی و تامین اعتبار آن طول کشیده است را آغاز می کنیم و می توانیم خدمت دیگری را به مردم عزیز ارائه دهیم

وی، بیان داشت: بعد از انقلاب خدمات شایسته ای در دولت های مختلف صورت گرفته که البته در همه دولت ها نقاط ضعف و قوتی نیز وجود داشته اما آنچه مشهود و قابل ذکر است پیشرفت در زیر ساخت ها، جاده ها، خدمات گازرسانی، آب و فاضلاب، برق، مخابرات، بهداشت و …. است.

مهندس آستانه، تصریح کرد: یکی از ضعف های بزرگی که طی دولت های مختلف وجود داشته عدم برقراری توازن استقرار جمعیت بین روستاها و شهرها است، به گونه ای که در حال حاضر جمعیت شهری کشور بالغ بر ۷۰ درصد است و رفع این مشکل راهی جز این ندارد که در روستاها امکاناتی فراهم گردد که بتوانیم سطح زندگی و درآمد مردم را ازطریق فراهم کردن بستر اشتغال زایی ارتقاء دهیم.

مشاور وزیر نفت، افزود: خوشبختانه با تدابیر برنامه پنجم توسعه امیدواریم روند مهاجرت معکوس گردد و روستاهای سطح کشور مجدد رونق گذشته را بخود گیرد.

وی، در ادامه، علت تاخیر درگازرسانی به روستاهای این منطقه را صعب العبور بودن روستاها، جمعیت کم و هزینه بالای گازرسانی دانست و گفت: بر اساس قانون هزینه گازرسانی برای هر خانوار سقف۶ میلیون تومان تعیین شده است اما برای گازرسانی به این روستاها برای هر خانوار حدود ۲۲ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

مهندس آستانه، در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با موضوع تامین قیر و اقلیم بندی شهرها که جزء مطالبات نماینده مردم شهرستان های فریدن چادگان در مجلس شورای اسلامی می باشد گفت: در خصوص موضوع قیر و آنچه که تکلیف وزارت نفت بوده باید عنوان کنم که؛ بر اساس قانون مقداری قیر معادل ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ دستگاه وزارت راه، بنیاد مسکن، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش تحویل گردید که متناسب با نیاز در شهرها و روستاها توزیع گردد.

وی، همچنین افزود: موضوع اقلیم بندی شهرها، تابع شرایط هوا شناسی و با مسئولیت اداره کل هواشناسی است، تعیین اینکه کدام ماه سرد و کدام ماه جزء ماه های گرم است بر عهده این ارگان است.

مشاور وزیر نفت، بیان داشت: در حال حاضر تمامی شهرهای کشور به جز سیستان و بلوچستان به شبکه گاز متصل می باشند و از کل جمعیت خانوارهای کشور۸۴ درصد خانوار ها به شبکه گاز متصل شده اند و ۱۶ درصد باقی مانده نیز در برنامه شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.

همچنین، در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه بار دیگر نعمت گاز طبیعی شادی بخش مردم محروم در روستاها خواهد شد، گفت:پروژه گازرسانی به ۷ روستای اسلام آباد، کرچان، سکان، راچه، مزرعه سیب، زرد فره و مزرعه میربخش مرکزی فریدونشهر شامل چند بخش است، در این پروژه یک خط لوله از روستای فرسشت انتقال می یابد، یک ایستگاه تقلیل فشار احداث و پس از آن عملیات شبکه گذاری هر ۷ روستا اجرایی خواهد شد.

سید مصطفی علوی، با اشاره به اینکه هزینه اجرایی این پروژه بزرگ بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است افزود: عملیات ساختمانی یک ایستگاه ۲هزار ۵۰۰ متر مکعبی تنظیم فشار از امروز آغاز خواهد شد و می توان گفت با تکمیل مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار از اواسط مهر ماه عملیات شبکه گذاری آن نیز شروع گردد.

مهندس علوی، با بیان اینکه در این پروژه حدود ۱۳ کیلومتر خط تغذیه، ۲۷۰ انشعاب، یک ایستگاه ۲۵۰۰ متر مکعبی و یک ایستگاه CPS  اجرا خواهد شد گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا هفته دولت سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ گازرسانی خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا