تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انهدام ۱۰ باند سرقت و کشف ۲۱ میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان/ استرداد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه به مال باختگان

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار” مهدی معصوم بیگی” با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال شکایت هایی که درخصوص وقوع سرقت در نقاط مختلف استان اصفهان به پلیس واصل شد، عملیاتی با هدف برخورد با عاملان این نوع سرقت ها به ویژه سرقت هایی که با زور و تهدید، منزل، خودرو و داخل خودرو انجام شده بود، طراحی و اجرا شد.

وی افزود: در این عملیات اعضای ۱۰ باند بزرگ سرقت شنلسایی و ۲۵ سارق  با یک کار علمی، تخصصی و ضربتی دستگیر شدند که ۱۲ نفر از سارقان غیر بومی و از یک استان دیگر بودند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اعضای ۵ باند از این باندها علاوه بر اصفهان در ۴ استان دیگر کشور نیز فعالیت مجرمانه داشتند، گفت: خوشبختانه با ردیابی و پی جویی های هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان مخفیگاه تمامی اعضای این باندها در استان های مختلف شناسایی و همه آن ها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان ۲۱ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان کشف شد، بیان داشت: همچنین ۳۰ دستگاه خودروی مسروقه نیز در این عملیات کشف شده است.

وی در ادامه به رفتار خشن اعضای باندی که در این عملیات دستگیر شدند، اشاره کرد و گفت: اعضای یکی از این باند ها که در زمینه سرقت خودرو فعال بود، بدنه و اطاق خودروهای مسروقه را با خودروهای تصادفی تلفیق و با مدارک خودروهای تصادفی به اصطلاح، سند نمره می کردند و به فروش می رساندند که با تلاش خستگی ناپذیر کارآگاهان تمامی خودروهایی که به فروش رفته و در دست خریداران فریب خورده بود کشف و به مالکان بازگردانده شدند.

سردار معصوم بیگی، در ادامه امنیت مردم را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: کسانی که با ایجاد رعب و وحشت به اموال مردم دستبرد زده و امنیت جامعه را برهم بزنند، بدانند از شمشیر عدالت پلیس و دستگاه قضا در امان نخواهند بود و ماموران ما با هوشمندی، اشرافیت و سرعت عمل بالای خود آنان را دستگیر و به دست قانون می سپارند.

سردار معصوم بیگی، گفت: از ابتدای امسال تا کنون اعضای ۶۰ باند سرقت توسط ماموران پلیس اصفهان شناسایی و با آن ها برخوردهای قانونی صورت گرفته و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه نیز کشف و به مال باختگان مسترد شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، بر لزوم توسعه فرهنگ خودکنترلی و خود پلیسی در بین مردم تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی با سارقان صحبت می کنیم بیشتر آن ها می گویند خودروهایی را سرقت می کردند که فاقد تجهیزات ضد سرقت بوده و یا منازلی توسط آنان مورد سرقت قرار می گرفته که مجهز به دوربین، آژیر خطر، دزد گیر، نرده و سایر مؤلفه های پیشگیری از جرم نیست.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه نیروهای انتظامی به صورت شبانه روز و مجدانه در حال مبارزه با سارقان هستند اما لازم می دانم از مردم عزیز بخواهم که نکات پیشگیری از سرقت را رعایت و فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند تا بتوانیم با کمک یکدیگر جامعه امنی را رقم بزنیم.#

***همکاری ۸ هزار پلیس یار محرم برای انتظام بخشی هیئت های عزاداری در استان اصفهان

 فرمانده انتظامی استان از آغاز بکار همکاری ۸ هزار پلیس یار محرم با کلانتری ها و ماموران راهنمایی و رانندگی این فرماندهی با هدف انتظام بخشی به هیئت ها و دسته جات عزاداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” مهدی معصوم بیگی” در حاشیه همایش توجیهی پلیس یاران محرم شهرستان اصفهان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش گفت: به حمد الله هیئت های عزاداری بسیار زیادی در استان اصفهان فعال هستند و انصافاً در این ایام همه جای استان سیاه پوش شده و در هر کوی و برزن شاهد عزاداری های خالصانه برای اباعبدالله (ع) هستیم.

وی با مردمی دانستن عزاداری ها اظهار داشت: برهمین اساس نیروی انتظامی هم در سال های اخیر به این جمع بندی رسید که نظم و انضباط هیئت های عزاداری را به خود مردم واگذار کند.

  این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بنابراین به همه هیئت ها اعلام شد تا افراد مورد وثوق خود را به این نیرو معرفی کنند و این کار چندین سال است که با استقبال گسترده ای از سوی هیئت ها انجام می شود و افراد معرفی شده پس از آموزش های لازم در قالب پلیس یار محرم کار انتظام بخشی هیئت ها و دسته جات عزاداری را برعهده می گیرند .

فرمانده انتظامی استان سپس از همکاری ۸ هزار پلیس یار محرم با کلانتری ها، پاسگاه ها و ماموران راهنمایی و رانندگی این فرماندهی خبر داد و گفت: افراد مذکور در همایش هایی که به همین منظور در تمامی شهرستان ها برگزار می شود مورد توجیه و آموزش قرار گرفته و با کاور یا نشان و علامت مخصوصی که به آن ها داده می شود انجام وظیفه می کنند.

وی پلیس یاران محرم را حلقه اتصال بین هیئت های عزاداری برای اباعبدالله(ع) و نیروی انتظامی عنوان کرد و ادامه داد: در حقیقت نقش این عزیزان انتظام بخشی به هیئت های عزاداری با توجه به دستورالعمل هایی که از سوی نیروی انتظامی صادر شده و تعاملی که وجود دارد است ضمن اینکه آن ها از طرف نیروی انتظامی هم پشتیبانی، حمایت و هدایت می شوند.

سردار معصوم بیگی، اظهار داشت: نیروی انتظامی و هیئت های مذهبی هر دو یک هدف مشترک دارند و آن هم برگزاری منظم، منسجم و با شکوه عزاداری ها بدون هرگونه آسیب و انحرافی است و امیدوارم ان شاء الله با همکاری و تعاملی که وجود دارد به این هدف خود دست پیدا کنیم.

انتظامی استان اصفهان با تقدیر و تشکر از همکاری بسیار خوب مردم با خادمان خود در عرصه نظم و امنیت، گفت: ضمن توصیه همه مردم به حفظ حرمت این ایام و رعایت نظم و انضباط و همکاری با ماموران پلیس از همگان می خواهم در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با همکاران من در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و پیگری های لازم به عمل آید.

***بصیرت افزایی مهمترین دستاورد جلسات عزاداری برای اباعبد الله است

 فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه عزاداری ها باید با شور و شعور حسینی (ع) همراه باشد، مهمترین دستاورد جلسات عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را بصیرت افزایی عنوان کرد.

 سردار” مهدی معصوم بیگی” دوشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر درچه از توابع شهرستان خمینی شهر ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: از اینکه توفیق یافتم تا در جمع خانوادهای معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم ولایتمدار این خطه حاضر خداوند متعال را شاکر هستم.

وی افزود: مردم شهرستان خمینی شهر انصافاً در عزاداری برای سرور و سالار شهیدان ید طولایی دارند و به همین خاطر این شهرستان به عنوان حسینیه ایران مشهور و معروف شده است .

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این ایام به هرجایی از این شهرستان که قدم می گذاری می بینی یکپارچه سیاهپوش است و همه جا مردم برای اتفاقی که در سال ۶۱ هجری در صحرای کربلا رخ داد نوحه سرایی ، عزاداری و سوگواری می کنند و این موضوع حقیقت جمله معروف “کل یومٍ عاشورا و کل عرض کربلا” را برای ما تداعی می کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان سپس به ویژگی های شهر درچه پرداخت و گفت: این خطه، مردمانی خوشنام، مؤمن، متدین، شهید پرور و ولایتمدار دارد و افتخارات آن در دفاع مقدس و دفاع از ارزش ها مثال زدنی و به یاد ماندنی است.

وی سپس به نقش و جایگاه نهضت عاشورا در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر امروز ما روی پای خود ایستاده ایم و سربلند و سرافراز هستیم به خاطر تبعیت از سرور و سالار شهیدان است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر امروز پنجه در پنجه ابرقدرت دنیا افکنده و پبهاد فوق مدرن او را ساقط کرده و اگر کشتی قانون شکن انگلیس را در دریا توقیف می کنیم به خاطر روحیه ظلم ستیزی و زیربار ظلم نرفتن است که مردم ما از درون همین هیئت ها فرا گرفتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه عزاداری ها باید با شور و شعور حسینی(ع) همراه باشد اظهار داشت: مهمترین دستاورد جلسات عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بصیرت افزایی است و باید از این فرصت ارزشمند و گرانبها برای افزایش بصیرت و بینش خود، شناخت دشمن و حیله ها و نیرنگ های او برای اخلال در افکار و عقاید جوانان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

این مقام ارشد انتظامی، در ادامه ضمن ارائه توصیه هایی به هیئت های عزاداری گفت: از هیئت های عزاداری می خواهم حتی الامکان از طریق هماهنگی با مدارس، ادارات دولتی و خصوصی از فضاهای همجوار محل برگزاری مراسم برای پارک خودروها و موتورسیکلت های عزاداران استفاده کنند که این کار هم از وقوع سرقت و هم ترافیک و راه بندان جلوگیری می کند.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: همچنین از مسئولان هیئت ها می خواهم در ساعات پایانی شب مراعات حال افراد کهنسال و بیمار را داشته باشند و از طبل ها و دستگاه های گوش خراش و آزار دهنده استفاده نکنند. البته مردم به احترام اباعبدالله الحسین (ع) چیزی نمی گویند ولی بهتر است که خود ما رعایت کنیم و به گونه ای نباشد که عزاداری ما باعث آزار و اذیت عده ای از مردم شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با تقدیر از همکاری و همراهی مردم و مسئولان برگزاری جلسات عزاداری برای سید و سالار شهیدان با ماموران پلیس گفت: هدف همه ما این است که این عزاداری ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود و بتوانیم نشان بدهیم که استان اصفهان در برپایی عزاداری ها هم مانند سایر برنامه ها نمونه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا