شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

اجرای طرح ارزیابی نیروی های پیمانی در شرکت گاز استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مدیرعامل شرکتگاز استان اصفهان،گفت: به منظور توسعه شایستگی، توانمندی ها و برقراری عدالت نسبی در بین کارکنان شرکت گاز استان اصفهان طرح ارزیابی نیروهای پیمانکاری انجام گردید که نتایج حاصله نشان داد ۳۲٫۲ درصد عالی،۲۸٫۳ درصد بسیار خوب، ۳۲ درصد خوب، ۶٫۲ درصد متوسط و ۱٫۳ درصد در جایگاه ضعیف قرار گرفتند.
سید مصطفی علوی، در خصوص طرح ارزیابی کارکنان پیمانکار، گفت: در این طرح که از ابتدای اردیبهشت ماه تا ۳۱ تیر ماه سالجاری اجرایی شد، وضعیت کار و رفتار نیروهای پیمانکاری همانند نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم مورد ارزیابی و امتیاز دهی قرار گرفت.
وی، بیان داشت: در این طرح، ارزیابی عملکرد نیروهای پیمانکاری در دو بخش انجام شد؛ در بخش نخست که نحوه ی انجام کار است؛قدرت شناخت کار، اولویت بندی، توجه به کیفیت کار، سرعت و دقت در کار، صرفه جویی،رعایت اصول ایمنی و نظم در ورود و خروج و در بخش دوم استعداد ها و خصایص؛ پشتکار و جدیت،احساس مسئولیت فرد، پیگیری امور، قابلیت یادگیری و انطباق با سازمان، صداقت، وضع ظاهری، روحیه انتقاد پذیری، قضاوت و … مورد سنجش قرار گرفت.
علوی، با اشاره به اینکه در این فرآیند برای هر شخص فرم های ارزیابی طراحی و در اختیار مسئولین و روسای واحدها قرار گرفت، گفت: نتایج این ارزیابی تاثیر بسزایی در روند فعالیت ها و تجدید قراردادها دارد و بر اساس نتایج به دست آمده برای کارکنان؛ تشویق شفاهی و کتبی و افزایش اضافه کاری یا تذکر، اخطار کتبی، کاهش اضافه کاری و در نهایت عدم تجدید قرارداد، در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه در این طرح عملکرد یک ساله نیروهای پیمانی ارزیابی شده است، افزود: مطابق با این ارزیابی، نیروها به کارکنان عالی، بسیار خوب،خوب، متوسط و ضعیف تقسیم بندی شده اند.
وی، با اشاره به اینکه این ارزیابی قطعاً در ارتقای انگیزه، بهبود عملکرد و طرز رفتار و حضور و غیاب آنها موثر خواهد بودگفت: در این ارزیابی ۱۶۳۶ نیروی پیمانی شرکت مورد ارزیابی قرار گرفتند که طبق نتایج حاصله ۲۳۱ نفر از کارکنان با کسب امتیاز ۱۱۵ و ۱۲۰ به عنوان گروه ممتاز، ۲۷۸ نفر با کسب امتیاز ۱۱۱ تا ۱۱۵ به عنوان کارکنان عالی ۸۱ نفر از کارکنان که دراری امتیاز ۰تا ۸۰ بوده اند جزء نیروهای ضعیف شرکت قرار گرفته اند.
مهندس علوی، با بیان اینکه، به نیروهای ضعیف تا پایان سال جاری فرصت داده شده تا بتوانند جایگاه خود را ارتقاء دهند گفت: درپایان سال عملکرد شش ماهه دوم این گروه مجدد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و درصورت ارتقا به ازای هر رتبه ۶۰ ساعت پاداش در قالب اضافه کاری به این افراد اختصاص می یابد و در غیر اینصورت به ادامه فعالیت آنها در شرکت خاتمه داده می شود.
وی، اضافه کرد : به ۲۳۱ نفر نیروی ممتاز ۱۰۰ساعت پاداش در قالب اضافه کاری و به۲۷۸نیروی عالی،۶۰ساعت پاداش اضافه کاری در سه نوبت متوالی پرداخت می شود با این توضیح که سایر نیروهای پیمانی ۱۰۴۷ نفر از ۱۶۳ نفر در گروهای خوب و متوسط و خیلی خوب قرار گرفته اند.
گفتنی است، در حال حاضر بالغ بر ۱۶۳۶نیروی پیمانی در شرکت گاز استان اصفهان مشغول به خدمت هستند که از این تعداد۳۸ نفر خانم و۱۵۷۸ نفر آنها آقا می باشند که عملکرد همگی مورد ارزیابی قرار گرفت.
لازم به ذکر است، این ارزیابیبه همت امور اداری و با همکاری واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت، انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا