شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری مسابقات قرآن موجب شکل گیری نهضت قرآنی در کشور شده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ستاد خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین میرمرشدی با بیان اینکه رابطه میان انسان‌های زمان گذشته، حال و آینده از طریق کتاب آسمانی قرآن برقرار است، اظهار کرد: از ویژگی‌های این کتاب آسمانی این است که به مسایل دنیا و آخرت توجه دارد و برنامه کابردی برای تبدیل دنیای انسان‌ها به مزرعه آخرت دارد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم دارای باطن قوی است و در روایات از هفت تا ۷۰ بطن برای قرآن ذکر شده است، ادامه داد: تفسیرهای قرآن از زمان ابن عباس که نخستین مفسر قرآن کریم است تا تفسیرهایی مانند المیزان، نمونه، تسنیم و غیره نشانه همین موضوع است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اگر قرآن به عنوان یک قانون آسمانی در صحنه اداره زندگی بشر قرار بگیرد، می‌تواند تحولات عظیمی را ایجاد کند، تاکید کرد: از میان برداشتن مهجوریت قرآن در گرو عوامل مختلفی مانند اهتمام سیستم های آموزشی و پرورشی به این موضوع است و خانواده‌‌ها نیز باید این کتاب را به عنوان یک کتاب عملی به فرزندان خود معرفی کنند.

وی ادامه داد: ما اطلاعات کاملی به جامعه در زمینه این کتاب آسمانی ارائه نکرده ایم یا قرآن شناسان ما آن گونه که باید قرآن را نشناسانده اند و برخی هنرمندان ما نیز معرفت و آگاهی لازم برای نشان دادن ابعاد هنری قرآن را کسب نکرده اند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تاکنون در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم فعالیت‌های خوبی انجام شده است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی تحول عجیبی در حوزه قرآن کریم نسبت به پیش از انقلاب داشتیم.

وی افزود: امروز در هیچ مسجدی دیگر قرآن تنها در قفسه ها قرار ندارد و حداقل در شبانه روز یک بار صفحه ای از قرآن توسط نمازگزاران قرائت می شود که کوچک ترین خدمت به قرآن کریم است.

میرمرشدی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن موجب شکل گیری نهضت قرآنی در کشور شده است، گفت: برگزاری مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم به یقین در راستای تشویق جوانان به فراگیری مفاهیم قرآنی در کنار قرائت قرآن کریم موثر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا