تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

برنامه ریزی برای راه اندازی تراموا در بخش مرکزی شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ا ز اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در حاشیه نشست مشترک شهرداری اصفهان و پیمانکار جبهه غربی خط دو مترو اصفهان که برای آغاز به کار حفاری تونل خط دوم متروی اصفهان از جبهه غربی برگزار شد، اظهار کرد: زمین محل شروع فعالیت پیمانکار از سوی شهرداری اصفهان تحویل شد و در اولین فرصت تی بی ام مربوطه به اصفهان وارد و حفاری تونل غربی خط دوم مترو آغاز می شود.
وی ادامه داد: جبهه شرقی تونل خط دوم دارای دو مسیر است و جبهه غربی با یک تونل به نقطه تقاطع دو جبهه که در زینبیه است، حفاری می شود و قطعا زمان حفاری در این جبهه سریع تر خواهد بود.
شهردار اصفهان همچنین در مورد راه اندازی خط تراموا در شهر اصفهان نیز گفت: سیاست ما در شهر اصفهان این است که حداقل یک خط تراموا تا دو سال دیگر ایجاد شود که در این زمینه هم جلسه ای با طرف مذاکره کننده برگزار و توافقات خوبی حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه معمولاً ۳۵ درصد از کل هزینه های تراموا برای ایجاد زیرساخت ها و ۶۵ درصد برای تأمین ناوگان صرف می شود، اظهار کرد: تمرکز ما برای راه اندازی این خطوط در نقطه مرکزی شهر اصفهان است.
نوروزی افزود: اولین گام ما برای احداث خط تراموا در مسیر میدان جمهوری اسلامی به میدان آزادی و گام دوم خط حاشیه رودخانه زاینده رود است.
وی در مورد زیرساخت های راه اندازی تراموا در اصفهان تصریح کرد: آماده سازی مسیر، مشکلی ندارد و با مشکل آزادسازی هم مواجه نیستیم اما بحث تأسیسات شهری مانند خطوط آب، برق، گاز و… مطرح است که درحال بررسی هستیم تا در صورت جابجایی با مشکل روبرو نشویم و بعد از طی شدن مراحل قانونی ایجاد تراموا در اصفهان شاهد کلنگ زنی این خط باشیم.
وی اضافه کرد: قرار است در اولین فرصت تفاهم نامه ای بین شهرداری اصفهان و طرف مذاکره کننده تنظیم و مصوبات لازم از شورای شهر اصفهان و سایر مراجع دریافت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا