شهر و جامعهعناوین اخبار

رفع نابرابری های اجتماعی عامل مهم کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نایین، با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیر کل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان به همراه فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، رییس بهزیستی، مسئولین دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی شهرستان نایین؛ هجدهمین اورژانس اجتماعی استان در شهرستان نایین افتتاح شد.
در این مراسم ” حبیب اله مسعودی فرید ” معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به علل مختلف بروز آسیب های اجتماعی، ابراز داشت: اورژانس اجتماعی قطعه ای از یک پازل مدیریتی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است که برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، باید همه دستگاه های مسئول و دخیل در این حوزه با انجام وظایف خود و آگاه سازی مردم به سوی مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.
مسعودی فرید افزود: در کنار تمامی عوامل مختلف بروز آسیب های اجتماعی؛ فقر و گسترش نابرابری های اجتماعی و فاصله طبقاتی از عوامل کلان تاثیر گذار در بروز آسیب های اجتماعی است که مدیریت کلان کشور باید به دنبال کاهش این نابرابری ها باشد.
وی گفت: اورژانس اجتماعی با ساختار و ماهیت مداخله ای خود با همراهی تمامی شرکای اجتماعی بخش دولتی و غیر دولتی خود با ارائه خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس؛ نقش تاثیرگذاری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ در جمع مردم خراسان شمالی مبنی بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی و افزایش مهارت های زندگی؛ گفت: سرمایه گذاری در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی با آموزش مهارت های زندگی بویژه مهارت جرات مندی و قدرت نه گفتن، باید در جامعه نهادینه شود.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا