شهر و جامعهعناوین اخبار

مراقب قبح زدایی هنجارشکنی در فضای مجازی باشیم

به گزارش سرمایه گستران از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار”مهدی معصوم بیگی” در همایش بزرگ یاوران معروف استان اصفهان، گفت: آنچه در پنهان و آشکار وجود دارد نشان می دهد که دشمن به دنبال عادی ناهنجاری ها در جامعه ما است.
وی افزود: وقتی رفتار هنجارشکنان را بررسی می کنیم و با آنان صحبت می کنیم دقیقاً متوجه می شویم که فرآیند عادی سازی طی شده و بنابر این بایستی مراقب عادی سازی ناهنجاری ها در حوزه حجاب و عفاف باشیم.
سردار معصوم بیگی اظهار داشت: در فرآیند عادی سازی دشمن ابتدا به بانوان نمی گوید کشف حجاب کنند بلکه اول آن ها را تشویق به بدپوششی، استفاده از مُدها و آرایش های روز کرده و در مورد آزادی زن در جامعه برایش سخن می گویند تا اینکه کم کم او را به سمت کشف حجاب پیش برده و رفته رفته منجر به موضوعات دیگر هم می شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، مهمترین ابزار دشمن در جریان عادی سازی ناهنجاری ها را فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پیش ران قبح زدایی و خط مقدم عادی سازی هنجارشکنی در فضای مجازی است و بنابر این بایستی این فضا را بشناسیم و آن را مدیریت کنیم.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در فضای مجازی فرصت ها و تهدیدها با هم وجود دارند، تصریح کرد: تهدیدهای فضای مجازی مثل سیل است که وقتی راه افتاد هرچه در مسیرش باشد با خود می برد.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه به جایگاه امر به معروف در قانون اساسی، شرع مقدس، عقل و عرف جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی و همگانی است و بنابر این همه باید برای صیانت از جامعه تلاش کنند و هیچ کس نمی تواند بگوید به من مربوط نیست چرا که اگر بی تفاوت باشیم نسبت به مشکلات و معضلات جامعه، این مشکلات دامن ما را نیز می گیرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، ذات و وظیفه نیروی انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و اظهار داشت: اقدامات گسترده در این حوزه از سوی پلیس انجام شده که جدیدترین آن طرح ناظر است.
وی افزود: در طرح ناظر این امکان فراهم شده تا افراد مورد وثوق در صورت مشاهده کشف حجاب در داخل خودرو مشخصات آن را از طریق اپلیکیشنی که به این منظور تعریف شده به ناجا ارسال کرده و ماموران پلیس بلافاصله به شماره تلفن همراه راننده خودرو پیام هشدار می دهند و در صورت اصرار فرد متخلف بر انجام عمل مجرمانه خود نسبت به توقیف خودروی او اقدام می کنند.
سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: براین اساس طی مدت ۶ ماهه اول سال جاری بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ خودرو به لحاظ کشف حجاب، آلودگی صوتی یا ایجاد مزاحمت و هنجارشکنی و یا عدم رعایت مقررات توقیف شده و به پارکینگ منتقل شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت آمران به معروف با ماموران گشت امنیت اخلاقی این فرماندهی، اظهار داشت: پلیس قاطعانه از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کند و کسانی که در این عرصه تلاش و فعالیت می کنند در حمایت نیروی انتظامی قرار دارند.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا