تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

سردار فدا: از تهدید جنگ نمی‌ترسیم

به گزارش سرمایه گستران از ایمنا، سردار مجتبی فدا صبح امروز (یکشنبه) در نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مجموعه شورا تنها نهاد شهری است که با کمک دولت برای یاری بیشتر به مردم شهر و روستا تشکیل شد، اظهار کرد: شهرداری نیز تحت امر این مجموعه است و بیشترین ارتباط را با مردم دارد؛ هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری شبانه‌ روز در ارتباط مستقیم با مردم نیست و هرگونه اقدام و خلل در وظایف شورا باعث مسائلی می‌شود که به بروز مشکلات صنفی، اجتماعی یا حتی امنیتی تبدیل خواهد شد. شهرداری در سازمان فصای سبز، سازمان موتوری، آرامستان‌ها، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و دیگر بخش‌های خود مامور است خلل و نواقص را برطرف کند زیرا اگر این موارد رفع نشود در خدمت‌رسانی تاثیرات بد زیادی گذاشته و باعث نارسائی می‌شود.

وی خطاب به اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر قصد ماندن در این عرصه را دارید، مسابقه خدمت به مردم را فراموش نکنید.

فرمانده سپاه پاسداران استان اصفهان با اشاره به اینکه اختلاف سلایق نباید باعث شود قابلیت‌های این مجموعه کنار گذاشته شود، گفت: شهرداری و شورای شهر سیاستگذاری امور فرهنگی را برعهده داشته باشند ولی برای اجرای آن از توان پایگاه‌های بسیج و مساجد نیز استفاده شود. شفافیت همه جا خوب است و نباید هیچ ترسی از این امر نداشته باشیم، از تمام دستگاه‌ها و معاونت‌های شهرداری برای اقداماتشان تشکر می‌کنم؛ کار انجام شده زیاد است اما کار نکرده نیز زیاد است.

فدا با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد حاشیه‌نشینی در اصفهان با آسیب‌های اجتماعی همراه شود، اضافه کرد: اگر به برخی مناطق کم توجهی شود تاثیرات منفی آن به داخل شهر نیز منتقل خواهد شد.

نخبگان دفاع مقدس به مردم شناسانده شود
وی تصریح کرد: استان اصفهان، یک دهم شهدای کشور را تقدیم اسلام، قرآن، ولایت و تامین آسایش مردم کرده و یک ششم شهدای دانش‌آموز، یک چهارم شهدای ورزشکار، یک پنجم روحانیون شهید و بیشترین جانباز بالای ۳۰ درصد و خانواده دارای دو شهید و بیشتر را دارا است.

فرمانده سپاه پاسداران استان اصفهان با بیان اینکه در کنار شناساندن اماکن تاریخی و فرهیختگان این شهر نیاز است به معرفی چهره‌های بزرگ عرصه دفاع مقدس نیز توجه شود، ادامه داد: شهید زرین یکی از شهدای بزرگ اصفهان است که ابتدای جنگ به عنوان تک تیرانداز به جبهه‌ها می‌رود و در سال ۶۲ در عملیات خیبر به شهادت می‌رسد. شهید زرین سه هزار شلیک موفق داشته آن هم با تجهیزات کم اما هدف او برخی فرماندهان تجاوزگر بعثی بوده‌؛ لازم است در شناساندن این ظرفیت‌ها تلاش شود. هفته دفاع مقدس فرصتی است تا این شهیدان را به جوانان ایرانی معرفی کنیم.

فدا با بیان اینکه هنوز طعم خوش پیروزی انقلاب از گلوی ملت پایین نرفته بود که اول فروردین سال ۵۸ مردم شهیدانی را در کردستان با سر بریده تقدیم انقلاب کردند، اظهار کرد: تمام جنایت‌های امروز داعش را ما در روزهای اولیه انقلاب شاهد بوده‌ایم و دشمن وقتی دید لانه جاسوسی تسخیر شد، کودتای نوژه شکست خورد و از طریق دولت منتخب نتوانست به انقلاب آسیب بزند، صدام را علیه ما تحریک کرد. صدام از ابتدای شهریور ۵۹ گروه‌های خود را به خوزستان می فرستد تا ناامنی ایحاد کند و در نهایت ۳۱ شهریور رسما حمله آغاز می‌شود و استان اصفهان نیز در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در اول جنگ نیروهای بعثی ۱۷۵ هزار نفر بودند اما در سال پذیرش قطعنامه این نیروها به ۷۰۰ هزار نفر رسید و تحهیزات نظامی صدام دو برابر شد؛ نیروهای نظام بعث در زمان حمله به کویت یک میلیون نفر بود اما این طرف به ما سیم خاردار نیز نمی‌دادند و ۳۵ کشور از صدام حمایت کردند به حدی که ما از ۱۰ کشور اسیر داشتیم.

فرمانده سپاه پاسداران استان اصفهان با تاکید براینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی دست برتر را داریم و می‌توانیم ضربه و حمله پیشدستانه انجام دهیم، ادامه داد: از تهدید جنگ به هیچ عنوان نمی‌ترسیم و ایران در زمینه صنعت هسته‌ای حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ آمادگی نیروهای مسلح به حدی است که در چند سال اخیر خطر ۲۵۰ گروه تروریستی دفع شده است. آمریکا هر لحظه بداند در جنگ با ما پیروز است بی درنگ اقدام خواهد کرد اما از مخاطرات پس از جنگ با ایران به شدت می‌ترسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا