شهر و جامعهعناوین اخبار

سهم ۷۶ درصدی زنان از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه در پنج‌ماهه نخست امسال ۱۳۴۸ طرح اشتغال توسط این نهاد اجراشده است، گفت: ۱۰۱۸ طرح در این مدت توسط مددجویان زن راه‌اندازی شده که سهم ۷۶ درصدی از کل طرح‌ها را شامل می‌شود.

متین پور افزود: ۳۳۰ طرح نیز در این بازه زمانی توسط مددجویان مرد اجرا شده است.

وی میزان وام پرداختی به این طرح‌ها را بیش از ۲۷ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و صندوق امداد ولایت پرداخت‌شده است.

متین پور بابیان اینکه طرح‌های اشتغال مددجویان در حوزه‌های حمل‌ونقل، خدمات، دامپروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، تولیدی، فرش و گلیم اجرا می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیشترین طرح‌های اجراشده در پنج‌ماهه نخست امسال به ترتیب در حوزه خدمات با ۵۳۲ و دامپروری با ۴۵۱ طرح است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت وام اشتغال توسط کمیته امداد اقدامی به‌منظور خودکفایی و توانمندسازی مددجویان است، گفت: برای تحقق این هدف طرح‌های اجرا شده تا پنج سال به‌صورت دوره‌ای مورد بازدید قرارگرفته و در صورت نیاز با پرداخت وام مجدد و خدمات مشاوره و بازاریابی از آن‌ها حمایت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان همچنین گفت: مددجویانی که درآمد طرح‌های اشتغال آن‌ها به حداقل حقوق وزارت کار برسد از چرخه دریافت مستمری خارج می‌شوند ولی در صورت تمایل از سایر خدمات این نهاد مانند بیمه درمانی و کمک‌های موردی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا