تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

رسانه ها می توانند مردم را به سمت قرآن سوق دهند

به گزارش سرمایه گستران از ستاد خبری چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم حجت الاسلام سید مصطفی حسینی ظهر امروز در نشست خبری این دوره از مسابقات اظهار کرد: یکی از اتفاقات مبارک این دوره جشنواره، برگزاری اولین مسابقات بخش کتابت قرآن است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات قرآن فقط نباید برگزاری یک رویداد باشد و باید برنامه‌های جنبی متعددی برگزاری کنیم، در این ایام شاهد برگزاری منظومه‌ کامل قرآنی هستیم.

وی افزود: در هیچ دوره‌ای از مسابقات این حجم از برنامه‌ها برگزار نشده و با تشکیل بنیاد مسابقات، مقداری از امور اجرایی کناره گیری و توانستیم در حوزه سیاست گذاری بیشتر وقت بگذاریم.

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه به برکت این مسابقات، نشست های قرآنی مختلفی در شهرستان های استان برگزار کردیم، تصریح کرد: توسعه زمینه فعالیت های قرآنی و انجام نشست های مختلف از جمله برنامه ها در سطح شهرستان‌های اصفهان است.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم به بهانه این مسابقات، برنامه‌‌های قرآنی مختلفی اجرا شد و امیداورم این جلسات و برنامه‌ها موجب توسعه فعالیت‌های قرآنی در اصفهان شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم قرآن عمومی ‌شود و مردم آن را دنبال کنند باید قرآن را به مسئله و دغدغه مردم تبدیل کنیم،گفت: افراد تکراری در مسابقات قرآن کم هستند و ما هم محدودیت هایی برای حضور برگزیدگان هر دوره داریم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: تا جایی که توانستیم به درخواست گروه‌ها، هیئت‌های مذهبی و مساجد مبنی بر حضور بین آن ها را اجایت کردیم؛ از طرفی برگزاری این مسابقات امیدی را برای انجام فعالیت‌های قرآنی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم خیلی خوب از طریق رسانه‌ها مسائل اجتماعی را دنبال و موضوعات را تبدیل به دغدغه کنیم، رسانه تا کنون چقدر توانسته مردم را به سمت قرآن سوق دهد و پیرامون قرآن و موضوعات قرآنی تولید داشته باشد؟ رسانه امروزه باید مردم را به این سمت سوق دهند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه تعداد تولیدات رسانه‌های ما پیرامون مسائل قرآنی نسبت به دیگر مسائل کم است، بیان کرد‌: این ها منظومه‌هایی است که باید دست به دست هم بدهد تا در یک رویدادی مانند جشنواره قرآن خود را نشان دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا