شهر و جامعهعناوین اخبار

فعالیت۶ هزار و ۳۰۰ نگهبان محله در اصفهان /تقویت موسسات حفاظتی و آموزش های نوین در دستور کار پلیس

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “عزیزالله سپهوند” در حاشیه همایش گردهمایی با مدیران موسسات حفاظتی و تقدیر از نگهبانان نمونه محله اظهار داشت: نگهبانان محله می توانند پلیس را در تامین امنیت یاری کنند و با تقویت آنها از وقوع بسیاری جرایم پیشگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه نگهبانان محله تحت آموزش پلیس هستند بیان داشت: مکان هایی که برای مجرمان جذابیت دارند و مالکان احتمال می دهند مورد دستبرد قرار بگیرند با بکارگیری نگهبانان محله می توانند امنیت آن محل را تامین کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت : در استان اصفهان قریب به ۶ هزار و ۳۰۰ نگهبان محله برای حفاظت از برخی اماکن عمومی و خصوصی فعالیت می کنند.
سرهنگ سپهوند تاکید کرد: اعتماد مردمی یک سرمایه بزرگ برای پلیس است و هنگامی که مردم به پلیس و نگهبانان محله اعتماد کنند از وقوع بسیاری جرایم پیشگیری می شود.
این مقام انتظامی افزود: تقویت موسسات حفاظتی و ارائه آموزش های نوین به نگهبانان محله به طور ویژه در دستور کار پلیس است و معتقدیم با این کار زمینه افزایش احساس امنیت و آرامش را در جامعه فراهم می کنیم .
رئیس پلیس پیشگیری اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: از فعالیت کلیه موسسات حفاظتی و نگهبانان محله که در کنار نیروی انتظامی فعالیت می کنند و امنیت را که یکی از بهترین نعمت های خداوند است تامین می کنند تقدیر و تشکر می کنم و آروزی موفقیت آنها را دارم .
***برپایی نشست علمی “پلیس و نخبگان” در اصفهان
گروه استان ها_ اصفهان _ به مناسبت هفته ناجا نشست علمی با حضور رئیس و مدیران دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان و مدیران مرکزنخبگان شهید فهمیده منطقه مرکزی ایران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور تقویت تعامل با نخبگان علمی و پژوهشی مستقر در دانشگاه های اصفهان نشست علمی ” پلیس و نخبگان ” با حضور رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان و مدیر پژوهش این دفتر در مرکز نخبگان شهید فهمیده منطقه مرکزی ایران تشکیل و در خصوص تعامل و همکاری مشترک فی مابین بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست سرهنگ “مرتضی شعاعی” رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گزارشی از طرح های صنعتی و غیر صنعتی حمایت شده این دفتر و شیوه بکارگیری نخبگان در بدنه ناجا ارائه کرد.
وی افزود: بی شک رفع دغدغه های ناجا برای برقراری امنیت در سطح جامعه نیاز به همفکری نخبگان سطح استان در جهت هوشمند سازی پلیس در بحث فناوری های نوین دارد.
مهندس “اسدیان” رئیس مرکز نخبگان شهید فهمیده منطقه مرکزی ایران نیز ضمن تبریک هفته ناجا گفت: مرکز شهید فهمیده از سال ۱۳۸۷ تاسیس شده و کلیه فعالیت های علمی و پژوهشی خود را زیر نظر وزارت دفاع انجام می دهد.
وی همچنین در خصوص شیوه فعالیت های علمی و تحقیقاتی مرکز شهید فهمیده و تعامل آن با دانشگاه ها و ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی ارائه کرده و بر همکاری علمی و پژوهشی با دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان تاکید کرد .
هفتمین روز بزرگداشت شهید استواریکم “میلاد امینی”
گروه استان ها_اصفهان_مراسم هفتمین روز بزرگداشت شهید استواریکم “میلاد امینی” روز پنج شنبه مورخ ۱۸/۷/۹۸ ا زساعت ۱۴ الی ۱۷ در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) ، “ولاشان” برگزار می گردد.

***حمل ۲۴۲ کیلو تریاک با خودروی سرقتی
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از کشف ۲۴۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک که توسط یک سواری پژو پارس سرقتی حمل می شد خبر داد.
سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “نجف آباد” مطلع شدند سوداگران مرگ قصد دارند محموله ای را از شهرستان نجف آباد به استان تهران انتقال دهند که وارد عمل شدند.
وی افزود: در این رابطه ۲ سواری پژو پارس که یکی از آنها راه پاکن و دیگر حامل محموله بود شناسایی و در داخل شهرستان نجف آباد توقیف شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: یکی از خودروها حامل ۲۴۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک بود که در استعلام های به عمل آمده مشخص شد این خودرو مسروقه است و با پلاک جعلی تردد می کرد.
سرهنگ باباکلانی با اشاره به دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این رابطه اظهار داشت: برای متهمان پرونده تشکیل و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
انتظامی شهرستان نجف آباد تاکید کرد: نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور با ابر آسیب مواد مخدر مبارزه می کند و در این مسیر شهدای زیادی را تقدیم کرده است .#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا