شهر و جامعهعناوین اخبار

راه اندازی مجتمع قضایی ویژه امور تجاری و بازرگانی اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در دوازدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت:این مجتمع می تواند خدمات قضایی بهتری به فعالان اقتصادی بویژه اعضای اتاق بازرگانی در رسیدگی به دعاوی و مسایل حقوقی ارایه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه دولت به روند تعطیلی واحدهای تولیدی شد و گفت:با وجود اعلام وضعیت قرمز واحدهای تولیدی به مسوولین ،تصمیمی برای بهبود اتخاذ نمی شود.
وی اضافه کرد:در شرایط کنونی بانکها می توانند به واحدهای تولیدی کمک کنند تا دوران رکود را با هزینه کمتر پشت سربگذارند ولی این همراهی با سخت گیری هایی همراه است .
وی توضیح داد:بانکها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از وجود یک چک برگشتی امتناع می کنند .
سهل آبادی خواستار تهاتر بدهی و طلب واحدهای تولیدی با دولت شد و گفت:سازمان های دولتی حاضر نیستند بدهی واحدهای تولیدی را با طلبشان تهاتر کنند.
«احمد خسروی وفا» رییس کل دادگستری استان اصفهان در این جلسه گفت: :به منظور استقرار شعب حقوقی ،کیفری مرتبط با مسایل تجاری و اقتصادی و دو شعبه دادیاری و دو شعبه بازپرسی به انضمام شورای حل اختلاف ویژه بازرگانی(شعبه ۴۷ ) و همچنین مرکز داوری اتاق بازرگانی – دفتر اصفهان ،مرکز مذاکره ،سازش و کارشناسی اتاق بازرگانی همچنین دبیرخانه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در مجتمع قضایی ویژه امور تجاری و بازرگانی مستقر می شود .
وی تصریح کرد:با استفاده از ظرفیت این مجتمع و همچنین زیرمجموعه های فرعی اختلافات بین فعالان اقتصادی و مسایل مرتبط ،به نحو شایسته حل و فصل می شود.
«حسن رحیمی»دادستان اصفهان در این جلسه گفت:پذیرش کارت کارفرمایی به عنوان کفالت توسط قضات استان و توجه به اعتبار و ارزش آن در این خصوص به کلیه مراجع قضایی استان ابلاغ شده است .
وی از برگزاری جلسات هر ۴۵ روز یکبار کمیته خبر داد و گفت:تشکیل مستمر جلسه های کمیته ،رسیدگی به پرونده های ارسالی و پیگیری امور حقوقی فعالان اقتصادی را تسریع می بخشد.
«محسن ایروانی»سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اصفهان در این جلسه پیشنهاد متمرکز شدن سازمان های خدماتی فعالان اقتصادی بویژه مجتمع قضایی در این رابطه شد.
«فخاری»معاون اداره کل ثبت اصفهان در این جلسه گفت:مکان فعلی این اداره در شان و منزلت استان اصفهان نیست و با توجه به حضور سرمایه گذاران خارجی نیاز است اقدامی در جا به جایی مکان فعلی صورت گیرد.
«کامران پور جوهری»مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به عملکرد این کمیته گفت: در طی ۳ سال اخیر تعداد ۱۲ جلسه کمیته برگزار شده که طی آن کمیته های فرعی شامل کمیته حقوقی جذب سرمایه گذاری خارجی ،کمیته کارشناسی حمایت و بازسازی از واحدهای متوقف و ورشکسته تشکیل شده است .وی افزود: طی سال جاری ۵ جلسه کمیته تشکیل و ۵۰ مصوبه به تصویب اعضای کمیته رسیده است .
وی همچنین از برگزاری هم اندیشی مسوولان قضایی و دادگستری های سراسر کشور با مسوولان مراکز داوری در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت:هدف از این نشست هم اندیشی و هماهنگی و استفاده از ظرفیت های مرکز داوری اتاق و فعال شدن آن در سراسر کشور است .
وی از تشکیل کارگروه ویژه جهت سازمان دهی و هماهنگی بین مراکز داوری فعال در استان و همچنین نظارت بر تشکیل مراکز و موسسات جدید ذیل معاونت پیش گیری از وقوع جرم دادگستری خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا