حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

حذف قبوض کاغذی جریمه ها و کروکی های رانندگی در اصفهان/هشدارهای پلیس فتا برای شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی/کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان رژیم غذایی/سوداگر مرگ در انتقال ۲۹۸ کیلو حشیش و تریاک ناکام ماند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “محمد رضا محمدی” گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در کلانشهر اصفهان و تعدادی از شهرستان های استان به گوشی های هوشمند پلیس برای اعمال جریمه‌های رانندگی مجهز شدند و دیگر از قبض کاغذی استفاده نمی‌شود.

وی از اجرای این طرح در تمامی شهرستان های استان خبرداد و افزود: امیدواریم تا پایان سال تمامی افسران اخطاریه نویس ما تا پایان سال به گوشی های هوشمند مجهز شده و قبوض کاغذی جریمه های رانندگی در استان اصفهان برای همیشه حذف شود.

این مقام انتظامی بیان کرد: با استفاده از گوشی‌های هوشمند پلیس ، تخلف رانندگان به صورت برخط (آنلاین) ثبت و پیامک آن برای راننده یا مالک متخلف خودرو ارسال می شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: این پلیس هوشمند سازی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و سعی می کنیم با استفاده از ظرفیت فناوری های جدید ، بسیاری از ابلاغ های راهنمایی و رانندگی شامل اجرائیات، شماره گذاری ، جریمه ها و نمره های منفی را نیز از طریق پیامک به رانندگان و مالکان خودرو اعلام کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همچنین از حذف کروکی های کاغذی تصادفات نیز خبر داد و اظهار داشت: یکی از برنامه های پلیس راهور استان حدف کروکی های کاغذی است و در نظر داریم تا کروکی تصادفات نیز به صورت آن لاین از طریق گوشی های هوشمندی که در اختیار کارشناسان تصادفات پلیس راهور قرار دارند ترسیم شده و برای بیمه ها ارسال شوند و آن ها می توانند با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به پرداخت خسارت خودروی حادثه دیده اقدام کنند.

سرهنگ محمدی بیان کرد: رانندگان و مالکان خودرو لازم است که به منظور اطلاع دقیق و به موقع از طرح و به روز رسانی شماره تلفن های همراه خود، به دفاتر پلیس + ۱۰ یا مراکز تعویض پلاک پلیس مراجعه کنند.

***هشدارهای پلیس فتا برای شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی

گروه استان ها_اصفهان_ پلیس فتای استان به زائرانی که قصد سفر به سرزمین عتبات عالیات و شرکت در مراسم معنوی اربعین حسینی را دارند هشدار داد.

۱-زائران گرامی برای ثبت نام حتما در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه پرهیز کنند.

۲-شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیافتند و در هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را حتما لحاظ کنند.

۳-متقاضیان ارز‌های مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند و از خرید اینترنتی بلیط در شبکه های اجتماعی و سایت های فاقد مجوز خودداری کنند.

۴-شهروندان حتما اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌گردد اجتناب کنند.

۵-کاربران برروی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد از طرفی توصیه می‌شود که از نگهداری اطلاعات محرمانه از قبیل عکس و فیلم‌های خصوصی در این تجهیزات جداً اجتناب شود.

***کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان رژیم غذایی

گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتای استان در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان برنامه رژیم غذایی در قالب ارسال لینک فیشینگ به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : یکی از شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی، فعالیت‌های مجرمانه در قالب ارسال لینک‌های جعلی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در قالب فیشینگ است.

وی افزود: به تازگی با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مشاهده شده است که کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان برنامه رژیم غذایی منتشر نموده و از کاربران می‌خواهند برای دریافت برنامه رژیم غذایی متناسب خود بر روی لینک مربوطه کلیک کنند .

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: کاربران با کلیک بر روی لینک مربوطه به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌شوند و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره کارت و رمز دوم موجودی حساب آن ها برداشت می شود.

رئیس پلیس فتای اصفهان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی هنگام برخورد با تبلیغات اغوا کننده و لینک‌های ناشناس هوشیار بوده و بدون شناسایی هویت ارسال کننده یا ارائه دهنده خدمات اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال نکنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریعتر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کشف بیش از ۳میلیارد ریال کالای قاچاق در “نائین

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف ۲ محموله “خمیر چوب نگله” قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت”حین کنترل خودرو های عبوری به ۲ دستگاه کامیون کشنده مشکوک وآن ها رامتوقف کردند.

وی گفت : این ۲ خودرو حامل  ۵۲ تن “خمیر چوب نگله” خارجی بودند که مدارک ارائه شده توسط رانندگان با محموله ها مغایرت داشت و هر ۲ محموله توقیف شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد:نیروی انتظامی با مخلان نظم اقتصادی جامعه و قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.#

***سوداگر مرگ در انتقال ۲۹۸ کیلو حشیش و تریاک ناکام ماند

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از دستگیری یک سوداگر حرفه ای مرگ که در پوشش مسافرت خانوادگی قصد انتقال ۲۹۸ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و حشیش را از جنوب کشور به تهران داشت خبر داد.

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای از جنوب کشور به مقصد تهران است که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک دستگاه سواری توسان در یکی از ورودی های شمالی استان اصفهان شناسایی و متوقف شد بیان داشت :در بازرسی از این خودرو  ۱۷۳ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و ۱۲۴ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سوداگر مرگ که با همسر و ۲ کودک خردسالش و در پوشش مسافرت خانوادگی قصد فریب ماموران را داشت ناکام ماند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان با اشاره به اینکه این سوداگر مرگ برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.#

***گردوهای قاچاق به مقصد نرسید

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک تن گردوی خارجی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “محمدرضا خدادوست” با اعلام این خبر گفت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، ماموران خدوم یگان امداد حین گشت زنی های هدفمند خود در سطح شهر به یک دستگاه خودرو وانت مزدا حامل بار گردو مشکوک و جهت بررسی بیشتر به راننده آن دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از خودرو توقیفی مقدار یک تن گردوی خارجی قاچاق فاقد اسناد مثبته و گمرکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این راستا و تحویل وی به مراجع قضائی ضمن تاکید برهمکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس، از آنان خواست ، موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند .

***تصادف مینی بوس با عابر پیاده در اردستان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان گفت: براثر برخورد یک دستگاه مینی بوس با عابر پیاده در محور اردستان عابر پیاده فوت کرد.

سرهنگ”حسین پور قیصری” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع برخورد یک دستگاه مینی بوس با عابر پیاده در محور اردستان بلافاصله ماموران پلیس راه “کاشان –قم” به همراه نیروهای امدادی در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که مینی بوس که در محور اردستان در حال حرکت بود که به علت عدم توجه به جلو با عابر پیاده برخورد کرده و عابر بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست ، هنگام رانندگی به جلو و اطراف توجه داشته باشند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا هنگام ضرورت توانایی کنترل به هنگام خودروی خود را داشته باشند.

***دستگیری۱۲ خرده فروش و معتاد پرخطر در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۱۲ خرده فروش و معتاد پرخطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان پس از هماهنگی با مقام قضائی طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کردند.

این مقام انتظامی افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده با همکاری دیگر رده های انتظامی در چند عملیات ضربتی ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی ۱۲خرده فروش و معتاد پرخطر را شناسایی و دستگیر کردند .

وی در ادامه بیان داشت :هدف اصلی اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد : متهمان پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند .

***واژگونی سمند و مجروح شدن ۲ نفر در نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند و مجروح شدن راننده و سرنشین این خودرو خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ذر پی اعلام یک مورد واژگونی سمند در محور “نجف آباد-گلدشت” بلافاصله گشت انتظامی و پلیس راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: دراین حادثه خودرو با نیوجرسی وسط محور برخورد کرده بود که راننده و سرنشین به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه اصفهان با اشاره به اینکه علت این حادثه در دست بررسی است از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از پرداختن به کارهایی که باعث حواس پرتی و انحراف افکار می شود اکیدا خودداری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا