شهر و جامعهعناوین اخبار

زکات اصفهانی ها فرصتی برای ارائه ۷۲ هزار خدمت به نیازمندان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۲۱ میلیارد تومان زکات و کفارات در سطح استان جمع‌آوری‌شده است، گفت: از این میزان یک میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان زکات واجب، پنج میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان زکات مستحبی، ۱۰ میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان فطریه و سه میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان هم کفارات است.

وی با اعلام اینکه ۹۱ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور نیازمندان هزینه شده است، گفت: ۷۲ هزار و ۵۲۴ خدمت از این محل در زمینه معیشت، مسکن، تحصیل، درمان و جهیزیه به نیازمندان اصفهانی ارائه شد.

طاهری ادامه داد: ۹ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه نخست امسال نیز در احداث و مرمت ۲۸ پروژه عمرانی عام‌المنفعه مانند مسجد، حسینیه و کتابخانه هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان کمک به جمع‌آوری و توزیع زکات را یکی از عوامل مؤثر در محرومیت‌زدایی عنوان کرد و افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه به نیازمندان همان‌جا اختصاص پیدا می‌کند و در صورت نیاز در پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه نیز قابل هزینه کرد است.

وی در انتها گفت: ۱۷۰۱ نفر از خیران، طلاب و مبلغین دینی به‌صورت افتخاری در زمینه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد اصفهان همکاری می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا