دسته‌بندی نشده

کشف ۵ میلیارد ریال گوشی تلفن همراه قاچاق در اصفهان وسایر اخبار و حوادث ۲۴ساعتن گذشته پلیس استان اصفهان

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان طرح بازرسی از صنوف و فروشگاه ها را در یکی از مناطق شرقی شهر اصفهان اجرایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از یک فروشگاه تعداد ۹۷ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش گوشی های کشف شده توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال اعلام شده بیان داشت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان هر گونه فعالیت در زمینه وارد کردن ، نگهداری و توزیع کالای قاچاق را زمینه ساز رکود اقتصادی کشور و یکی از عوامل افزایش بیکاری جوانان دانست و اظهار داشت : مشارکت مردمی با پلیس در شناسایی و برخورد با اینگونه مجرمان تاثیر بسزایی دارد.

کشف یک کیلو شیشه از مخفیگاه مالخر اموال مسروقه

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس آگاهی استان از دستگیری یک مالخر اموال مسروقه که فروشنده ماده مخدر شیشه نیز بود و کشف یک کیلو شیشه از مخفیگاه او خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت اموال از منازل و اماکن خصوصی در شهر اصفهان ماموران پلیس آگاهی به صورت ویژه وارد عمل شدند.

وی افزود: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد تعدادی از سارقان به منزلی تردد دارند و اموال مسروقه را به مالک این منزل می فروشند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از منزل ۲۰ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه ،۳ دستگاه جوش و سنگ فرز و تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به اینکه مالک منزل به مالخری اموال مسروقه اعتراف کرد ادامه داد: همچنین ماموران از زیرزمین منزل متهم نیز بازرسی کردند که یک کیلو ماده مخدر شیشه کشف شد.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه این مالخر اموال مسروقه را خریداری و در ازای آن به سارقان ماده مخدر شیشه می داده افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

 

دستگیری سارق داخل خودرو در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک سارق داخل خودرو و کشف ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه توسط مأموران کلانتری ۱۳ جوی آباد خبر داد.

سرهنگ”علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این خبر گفت: با شکایت شهروندان در خصوص سرقت از چندین دستگاه خودرو پارک شده، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به گشت های هدفمند و نامحسوس ماموران کلانتری۱۳ جوی آباد در حوزه استحفاظی، گفت: یکی از واحدهای این یگان حین گشت زنی به یک نفر که در کنار خودروی پارک شده کنار خیابان ، مشکوک شدند که متهم با مشاهده خودرو پلیس اقدام به فرار کرد در نهاینت مأموران موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ جعفری نژاد خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودرو اموال سرقتی شامل یک عدد باطری خودرو سنگین ،۳ دستگاه ضبط خودرو ،۶ عدد میلگرد ۵/۱ متری، یک عدد جک خودرو،یک دستگاه سنگ ساب، یک دستگاه پمپ آب کولر، ۱۰ متر سیم بکسل،یک عدد چادر مسافرتی ،۲ دستگاه گوشی لمسی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از شهروندان خواست: چنانچه شیشه ویا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید،پس از سرقت از داخل خودرو تا رسیدن پلیس از بهم ریختن صحنه جرم پرهیز کنید ،در توقف های کوتاه مدت شیشه اتومبیل را بالا برده و درها را قفل کنید ،هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن درب ها و شیشه اطمینان حاصل نمایید ودر صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

جاساز ۶۰ کیلو تریاک زیر کفی تریلر

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۶۰ کیلو و ۸۰۹ گرم تریاک که زیر کفی یک دستگاه کامیون کشنده جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی براینکه سوداگران مرگ در حال انتقال محموله ای هستند ، بلافاصله ۲ گروه مجرب از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان وارد عمل شدند.

وی افزود: در این رابطه یک دستگاه کامیون کشنده شناسایی و برای بررسی بیشتر و بازرسی دقیق به مقر پلیس مبارزه بامواد مخدر منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی دقیق از خودرو مقدار ۶۰ کیلو و ۸۰۹ گرم تریاک که به طور حرفه ای زیر کفی یک دستگاه کامیون کشنده جاساز شده بود کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان اظهار داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

 

توقیف اتوبوس اسکانیا با ۴۵ کیلو تریاک در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف مقدار ۴۵ کیلو و ۳۸۰ گرم تریاک در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری اسکانیا خبر داد.

 

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگا خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی ازاین خودرو مقدار ۴۵ کیلو و ۳۸۰ گرم تریاک که در جعبه های بغل اتوبوس جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۴ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

 

برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از برخورد قانونی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی با شروع فصل سرما خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با شروع فصل سرما و کاهش دما شاهد پدیده وارونگی هوا (اینورژن) در کلان شهر اصفهان خواهیم بود؛ دود حاصل از احتراق سوخت وسایل نقلیه دودزا به عنوان مهمترین عامل آلودگی هوا شناخته شده است.

وی افزود: تولید گازهای سمی مونوکسید‌‌‌‌کربن و اکسید گوگرد و بسیاری از ترکیبات آلوده کننده دیگر با تاثیر بر روی دستگاه تنفسی و اندام‌های بدن، بخصوص در میان اطفال و سالمندان، سلامتی انسان و محیط زیست را به شدت به مخاطره می‌اندازد. این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ، پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با خودروهای دود زا و وسایل نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی هستند برخورد قانونی می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان ادامه داد: رانندگان آن دسته از وسایل نقلیه ‌ای که سال ساخت خودروی آنان از ۵ سال گذشته است، می‌بایست با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به معاینه خودروی خود و به ویژه کنترل میزان آلایندگی و رفع عیب و نقص احتمالی آن اقدام کنند.

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه

گروه استان ها– اصفهان– فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری یک سارق اماکن خصوصی و کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران انتظامی شهرستان اصفهان با دریافت خبری مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی در حوزه کلانتری ۱۹ اصفهان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات و پایش تصویری دوربین های مداربسته در محل های وقوع سرقت یک سارق اماکن خصوصی را شناسایی و برای دستگیری وی وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی مخفیگاه متهم را شناسایی و در اقدامی ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ادامه داد: در بازرسی های صورت گرفته از محل یک دستگاه جوش، یک دستگاه کارواش ، یک عدد جک پمپی ، ۲ عدد جک خودرو، یک دستگاه دریل ، یک دستگاه هیلتی، ۱۰۰ عدد شیرآلات ساختمان، ۲۵۰ متر کابل و سیم برق، ۱۰۰ کیلوگرم خاموت و میلگرد را کشف کردند.

سرهنگ خدادوست ضمن اشاره به اینکه ارزش اموال مسروقه کشف شده توسط کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

 

فریب پیامک جعلی پرداخت هزینه درج آگهی را نخورید

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان نسبت شگرد جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی پرداخت هزینه درج آگهی و هدایت کاربران به درگاه فیشینگ هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: اخیراً مجرمان سایبری پس از انتشار آگهی کاربران در سایت های واسطه گر نظیر دیوار و شیپور با ارسال پیامی جعلی مبنی بر پرداخت وجه بابت انتشار آگهی و حذف آگهی در صورت عدم پرداخت، آنها را به درگاه جعلی پرداخت هدایت و اقدام به برداشت از حساب می کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان به هیچ عنوان به لینک های ناشناس و نامعتبر ورود نکنند و از ارائه اطلاعات کارت بانکی در درگاه های مشکوک پرداخت خودداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که امکان پرداخت وجه بصورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب با شگرد‌های خاص به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با درخواست مبالغ ناچیز اطلاعات کارت بانکی افراد را سرقت و اقدام به برداشت از حساب آنها می کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: شهروندان می‌توانند در مواجه با این گونه موارد مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند همچنین با مراجعه به بانک نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا