تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ابلاغ سلام فرمانده ناجا به همسران کارکنان پلیس اصفهان /بانوان، ستون خیمه خانواده هستند/ نقش بی بدیل همسران کارکنان ناجا در اجرای بهتر ماموریت ها

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، ، سردار “مهدی معصوم بیگی” ضمن ابلاغ سلام فرمانده نیروی جمهوری اسلامی ایران به خانواده کارکنان پلیس اصفهان ،در اولین دوره بصیرت خانواده که ویژه همسران کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد، خانواده را مهمترین بخش یک جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: بانوان و همسران را باید، ستون خیمه و ستون فقرات خانواده دانست، یعنی به میزانی خانواده استحکام پیدا می کند که همسران دارای استحکام باشند و هرچه استحکام خانواده بیشتر باشد جامعه نیز با دوام تر و مستحکم تر خواهد شد.

وی افزود: به میزانی که خانواده قوت و دوام می یابد ، مهربانی، عطوفت و صفا پیدا می کند و به مرحله ای از زیبایی و درستی می رسد که همسران در خانواده به این موضوعات اهتمام بورزند.

وی با بیان اینکه هر مردی در زندگی تحت تاثیر ۴ زن قرار دارد گفت: مرد ها یا تحت تاثیر مادرانشان یا تحت تاثیر دخترانشان یا خواهرانشان و یا همسرانشان هستند و بنابراین نقش زنان ، نقش برجسته ای است به گونه ای که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: « مردها مثل پسرانی هستند که شما همسران باید آن ها را اداره کنید.» یعنی مردها به عشق ورزی، مهربانی و عطوفتی که شما از خود بروز و ظهور می کنید نیازمندند.

وی با بیان اینکه مرد و زن یک روح در دو جسم هستند گفت: خداوند زنان و مردان را برای آرامش ،پیشرفت، ترقی و تعالی در کنار هم قرار داده و آن ها هم باید تلاش کنند تا قلب هایشان در خانواده یکی باشد، مسلماً اگر چنین دیدگاهی حاکم شود بی تردید خانواده های ما قطعه ای از بهشت می شوند.

وی افزود: اگر سبک زندگی در یک خانواده درست باشد به یقین آن خانواده دارای بصیرت است و به میزانی که بصیرت زندگی ما  و بصیرت خانوادگی ما ، نحوه چگونه رفتار کردن در زندگی، چگونه معاشرت کردن با همسرمان و سبک زندگی دقیق و صحیح ارتقا پیدا کند، زندگی ما زندگی بهشتی خواهد شد.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: کلمات در کنار هم برج های بزرگی از مودت و محبت و دوست داشتن های یکدیگر را می سازند و بر عکس کلماتی هم هستند که می توانند این برج های مرتفع محبت را ویران کنند، بنابراین ما باید با کلمات امیدآفرین،عشق آفرین و محبت زا ساختمان زندگی خود را بلند مرتبه کنیم.

فرمانده انتظامی استان ، بصیرت خانواده را سبک زندگی درست، عشق ورزیدن نسبت به هم و دلسوز بودن همسران به یکدیگر عنوان کرد و گفت: هیچ کس نمی تواند جای زن را برای مرد و بالعکس بگیرد، اگر این موضوع را خوب درک کنیم و خوب بفهمیم و خوب اجرا کنیم دیگر همه مشکلات حل می شود.

سردار معصوم بیگی، خانواده را محلی برای رشد و نمو انسان ها عنوان کرد و اظهار داشت: زندگی میدان نزاع و نبرد، میدان منیّت و میدان تو و من نیست و باید بدانیم که هر اقدام زن موجب تعالی مرد و به تبع هر اقدام مرد نیز موجب تعالی زن می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه گفت: من حامل سلام و پیام قدردانی فرمانده نیروی انتظامی از شما که با حمایت و همراهی همسرانتان زمینه انجام بهتر ماموریت هایشان را فراهم می آورید هستم.

وی سپس به نقش بی بدیل همسران کارکنان ناجا در اجرای بهتر ماموریت هایشان اشاره کرد و اظهار داشت: شغل نیروی انتظامی ذاتاً سخت و دشوار، پراسترس، پرخطر و پرمشقت است و انتظار من این است که شما محیط خانواده را برای آن ها تلطیف و این استرس ها را کاهش دهید و این مشقت ها را کم کنید.

وی افزود: اگر همسر شما در منزل خسته است یا احساس ناراحتی می کند معنی آن این نیست که بد اخلاق است یا به خانواده اش عشق نمی ورزد بلکه بخشی از آن به خاطر سختی کار است، شما باید این را باور و یقین داشته باشید و کمک کنید که همسرانتان راحت تر به مردم خدمت کنند.

سردار معصوم بیگی در پایان گفت: ان شاء الله خداوند به همه ما توفیق دهد که خانواده های موفقی داشته باشیم، فرزندان خوبی را تربیت کنیم و خانه همه ما بهشت های کوچک در روی زمین باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا