شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

اقدامات اصلاحی فرآیند مدیریت تکنولوژی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان در راستای دستیابی به اهداف تعالی سازمانی با تشکیل یازده کمیته تخصصی ومشارکت کارکنان خود، در حال پیاده سازی و نهادینه کردن مدل سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت کشور است که یکی از این کمیته های یازده گانه کمیته تکنولوژی است.
به منظور بررسی و برنامه ریزی برای اقدامات اصلاحی یاد شده از ابتدای سال جاری ۱۷ جلسه در کمیته تکنولوژی تشکیل که طی آن در راستای تعیین آخرین وضعیت تکنولوژی اعم از؛ منسوخ، در حال بهره برداری، نیازمند بهبود و در حال ارتقا، فرم مربوطه طراحی و به تمامی واحد های دارای تکنولوژی اعلام گردید.
سید مصطفی علوی، گفت: همچنین به منظور تعیین میزان اثربخشی تکنولوژی ها در فرم های مربوطه شاخص های مرتبط با تکنولوژی ها و میزان تاثیر تکنولوژی مشخص شد و پس از انجام این اقدامات نتیجه در اختیار مشاور تعالی سازمانی قرار گرفت تا نسبت به شناسایی تکنولوژی های کلیدی سازمان اقدام گردد .
وی، افزود: در گام نخست طی چند جلسه تعداد ۲۳۲ تکنولوژی شناسایی شد که تعداد ۱۰۴ تکنولوژی ویژه شرکت گاز ، مشخص گردید سپس با استفاده از عوامل کلیدی موفقیت (شامل ده شاخص) واحد های مربوطه نسبت به امتیاز دهی به تکنولوژی اقدام کرده و در نهایت ۴۳ تکنولوژی شناسایی شد.
علوی، گفت: با هدف تدوین نقشه راه جدید، مدیریت تکنولوژی برای هر یک از ۴۳ تکنولوژی کلیدی شناسایی شده یک شناسنامه تکنولوژی تهیه و پس از تبیین نقاط ابهام ، تکمیل شناسنامه ها در دستور کار قرار گرفت.
لازم به ذکر است، گام بعدی کمیته تکنولوژی تهیه پیش نویس نقشه راه جدید مدیریت تکنولوژی بر اساس تکنولوژی های کلیدی شناسایی شده می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا