شهر و جامعهعناوین اخبار

دو هزار و ۹۰۰ مترمربع از گلوگاه های منطقه ۳ آزادسازی شد/ آزادسازی میدان «جلوخان» در گرو همکاری مالکان 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین کارگر در مورد تکمیل پروژه ملی میدان امام علی(ع) اظهار کرد: آزادسازی طرح میدان جلوخان در دست اقدام است و آزادسازی بخش باقی مانده، بستگی به اتمام پروژه تجاری – اداری کمرزرین داشته تا با جابجایی طلافروشان آزادسازی عمده آن انجام شود.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ برای اجرای این بخش از طرح میدان امام علی(ع) بیش از هزار و ۵۰۰ مترمربع آزادسازی با هزینه ای بالغ بر ۷۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال انجام شده و امیدواریم مالکان این محدوده برای آزادسازی بخش باقی مانده همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر آزادسازی های سطح منطقه تصریح کرد: این منطقه با ۲۶۳ هکتار بافت فرسوده ای دارای گلوگاه های زیادی است که علاوه بر عبور و مرور دشوار در این معابر، خدمت رسانی و امدادرسانی به شهروندان را نیز با مشکلاتی روبرو می کند. از این رو یکی از سیاست های مدیریت شهری حذف گلوگاه هاست که در این منطقه در شش ماهه نخست سال جاری مساحت بیش از دو هزار و ۹۰۰ مترمربع با هزینه ای بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال از گلوگاه ها آزادسازی شده است.

وی افزود: از دیگر طرح های آزادسازی منطقه می توان به طرح تعریض خیابان ها، طرح های عمرانی و آزادسازی مربوط به ایستگاه های مترو در میدان امام علی (ع) به نام کوچه نمکی، ایستگاه چهارراه فلسطین و ایستگاه دروازه دولت جنب پارک شهید رجائی با بیش از ۶۵۳ هزار مترمربع و با هزینه ۷۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

دو ایستگاه مسقف اتوبوس BRT در خیابان عبدالرزاق احداث می شود  

کارگر، همچنین با اشاره به فعالیت های عمرانی – ترافیکی منطقه سه اظهار کرد: سال های گذشته تنها خط اتوبوس BRT محدوده مرکزی شهر از مسیر شرق به غرب راه اندازی شد و طی آن ارغوانیه را از مسیر خیابان های جی، ولیعصر (عج)، عبدالرزاق و مسجد سید به پایانه صمدیه متصل کرد و عملیات ساخت دو ایستگاه بدون سقف در خیابان ولیعصر(عج) در منطقه سه انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر عملیات عمرانی ساخت دو ایستگاه اتوبوس BRT مسقف در خیابان عبدالرزاق، همچنین مسقف کردن دو ایستگاه خیابان ولیعصر (عج) با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در خصوص جمع شدگی آسفالت مسیر اتوبوس BRT قصرگل خیابان بزرگمهر تصریح کرد: عملیات آسفالت برداری حدود ۲۰۰ متر طول این ایستگاه انجام و پس از زیرسازی و ایجاد شبکه های میلگرد بتن ریزی آن انجام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا