حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

استخراج ارز دیجیتال به سبک کانتینری/واژگونی سواری پژو در محور “تودشک-نائین”/محدودیت های ترافیکی راهپیمایی روز ۱۳ آبان در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی”، اظهار داشت: در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه فردی تعدادی ماینر را در یک کانتینر ۲۰ فوت نصب و اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کند ، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: یک گروه از ماموران مجرب اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان پس از هماهنگی های لازم از کانتینر بازرسی کردند که ۱۰۷ دستگاه ماینر قاچاق ، ۱۰ فن بزرگ و یک لپ تاپ کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دستگاه های ماینر در قفسه هایی نصب و ارز دیجیتال استخراج می کردند بیان داشت: ارزش دستگاه های کشف شده توسط کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی تاکید کرد: مشارکت و تعامل مردمی با پلیس نقش بسزایی در تسریع ماموریت های نیروی انتظامی و برخورد قاطع و قانونی با مجرمان دارد که امید است شهروندان محترم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ یا مراجعه به کلانتری و پاسگاه ها موضوع را اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود.

***سارقان کارگاه های تولید گلاب در کاشان دستگیر شدند

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره سارقان کارگاه های تولید گلاب و کشف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گلاب سرقتی خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از کارگاه های تولید گلاب در یکی از روستاهای شهرستان “کاشان” ، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند ۴ سارق را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی های لازم دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده به سرقت از ۲۱ کارگاه تولید گلاب اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه آنها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گلاب سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: کارگاه هایی که از آنها سرقت شده بود فاقد تجهیزات ایمنی و لازم پیشگیری از سرقت بودند و فرصت های ارتکاب جرم برای سارقان مهیا بود که توصیه می شود اصول ایمنی پیشگیری از سرقت را رعایت کنید تا شاهد وقوع اینگونه موارد نباشیم.#

***واژگونی سواری پژو در محور “تودشک-نائین

گروه استان ها_اصفهان_ بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور “تودشک- نائین” سرنشین آن جان خود را از دست داد و راننده مجروح شد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در تشریح این خبر گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-نائین” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور”تودشک- نائین” مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و راننده نیز مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه “اصفهان-نائین” عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف کنید تا شاهد وقوع حوادث رانندگی نباشیم.

***مردم، مهمترین مولفه در تولید امنیت هستند/ نقش فضای مجازی در التهابات جامعه

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه همه باید در تولید امنیت مشارکت داشته باشند، مردم را مهمترین مولفه در تولید امنیت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” مهدی معصوم بیگی ” با حضور در بین جمعی از معتمدان و پیشگامان انقلاب اسلامی مسجد صفای شهر اصفهان گفت: امروز بدترین کار دشمن، تهدید امنیت یک کشور است و این تهدید از راه های مختلف صورت می گیرد که بایستی همه مردم در این خصوص آماده و هوشیار باشند.

وی افزود: وقتی همه بهره بردار امنیت هستند پس باید در تولید آن نیز مشارکت داشته باشند، امروز مردم ، مهمترین مؤلفه در تولید امنیت به شمار می آیند و همکاری آن ها در طرح ها و ماموریت های پلیسی نقش بسزایی را در استقرار و استمرار امنیت پایدار در جامعه ایفا می کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امروز نیروی انتظامی هفته ای نیست که در آن شهیدی رابرای تامین امنیت تقدیم نکند و در هر شبانه روز ماموران این نیرو برای تامین امنیت و آرامش جامعه مجروح و مصدوم می شوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کشور ما در ۳ جبهه اقتصادی، فرهنگی و اطلاعاتی – امنیتی با دشمن در عرصه های بین المللی، منطقه ای و داخلی درگیر است اظهار داشت: وظیفه همه ما این است که دشمن را به مرز نا امیدی برسانیم تا دست از سر ما بردارد.

وی اذعان کرد: جنگ اقتصادی می تواند برای کشور ما نعمت باشد، اگر درست بفهمیم و راهبرد اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) ارائه شده را بکار ببریم نه تنها در این جنگ پیروز خواهیم شد بلکه کشور را از اقتصاد وابسته به نفت نیز نجات می دهیم.

سردار معصوم بیگی، سپس به نقش فضای مجازی در التهابات جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: فضای مجازی به دلیل اینکه همگانی ، سهل الوصول، در دسترس، ارزان و ناشناخته است هم می تواند برای ما فرصت و هم تهدید باشد و بنابر این اگر نتوانیم فرصت ها و تهدید های این فضا بشناسیم و آن ها را به درستی مدیریت کنیم، مشکلات وآسیب هایی را برای جامعه به وجود خواهد آورد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، آموزش سواد رسانه ای به مردم را یکی از مسایل ضروری در حوزه مدیریت فضای مجازی دانست و گفت: در این رابطه تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش داریم و کارشناسان پلیس فتا با حضور در مدارس دانش آموزان را با تهدیدها و آسیب های این فضا آشنا می کنند که این آموزش ها اثرات بسیار خوبی به همراه داشته است.

سردار معصوم بیگی، موضوع عفاف و حجاب را یک موضوع فرهنگی عنوان کرد و گفت: براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب وظایفی را برعهده دارند که برای نیروی انتظامی نیز وظایفی تعیین شده اما معتقدم اگر دستگاه های دیگر به وظایف خود به درستی عمل کنند کار مهمتر به نیروی انتظامی کشیده می شود.

فرمانده انتظامی استان به علاقه مردم اصفهان به محله خود اشاره کرد و اظهار داشت: محله محوری در دستور کار برنامه ها، طرح ها و ماموریت های ما قرار گرفته و از کارشناسان انتظامی به ویژه رؤسای کلانتری ها نیز خواسته شده تا در مساجد و پایگاه های فعال به سخنرانی و ارشاد برای مردم محله حوزه استحفاظی خود بپردازند.

سردار معصوم بیگی،همچنین تصمیم گیری های نابجا و بدون کارشناسی در برخی از ادارات انتقاد کرد و گفت: این گونه تصمیمات بعضاً باعث بروز زحمت برای نیروی انتظامی می شود.

وی با بیان اینکه علاج واقعه را باید قبل از قوع کرد اظهار داشت: انتظار ما این است که دستگاه ها قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد با استفاده از نظرات کارشناسی پلیس برای آن مسئله تصمیم گیری کنند تا مسایل را بهتر مدیریت کنند.

***محدودیت های ترافیکی راهپیمایی روز ۱۳ آبان در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اعمال محدودیت های ترافیکی در سطح شهر اصفهان و دیگر شهرستان ها به منظور هرچه بهتر برگزار شدن مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن مراسم راهپیمایی این روز پلیس راهنمایی و رانندگی محدودیت هایی را برای تردد خودروها در مسیرهای تعیین شده اعمال می کند .

وی افزود: براین اساس از ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۱۳ آبان توقف هر گونه وسیله نقلیه در میدان امام حسین (ع) و خیابان باغ گلدسته در شهر اصفهان ممنوع است و خودروهای پارک شده به پارکینگ منتقل می شوند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: از ساعت ۸ روز ۱۳ آبان ماه تا یک ساعت پس از پایان مراسم راهپیمایی نیز از تردد هرگونه وسیله نقلیه در مسیر منتهی به میدان امام حسین(ع) از تقاطع شمس آبادی- طالقانی و چهارراه تختی جلوگیری می شود.

سرهنگ محمدی گفت: همچنین تردد در مسیرهای خیابان استانداری- پاسداران ، استانداری- هشت بهشت ، استانداری- بهشتی‌نژاد و استانداری- خراسانی به سمت پاسداران نیز ممنوع است و در تقاطع کمال اسماعیل- پاسداران از ساعت ۸ تا پایان مراسم محدودیت‌ ترافیکی اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مشابه این محدودیت ترافیکی به صورت مقطعی در مسیر تعیین شده برای راهپیمایی در تمامی شهرستان های استان اعمال می شود که از رانندگان گرامی می خواهیم همانند همیشه با ماموران پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و از مسیر های جایگزین برای تردد خود استفاده کنند.

***عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید

گروه استان‌ها –اصفهان– فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از تصادف یک وانت پیکان با عابر پیاده و فوت عابر ۷۰ ساله خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی سبحانی” گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰مبنی بر برخورد یک دستکاه خودرو وانت با عابر پیاده در حوزه کلانتری “گلشهر”، بلافاصله عوامل انتظامی و اورژانس جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متاسفانه دراثر این حادثه رانندگی ، عابر که خانمی ۷۰ ساله بود در اثر شدت جراحات وارده فوت شد.

وی افزود: برابر اعلام کارشناس تصادفات ، علت این حادثه عدم توجه به جلو توسط راننده وانت اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان به شهروندان توصیه کرد: هنگام رانندگی سرعت مطئنه را رعایت و از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه درحین رانندگی، انحرافات ناگهانی و رانندگی درحالت خستگی و خواب آلودگی جدا خودداری کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

***بازهم تصادف موتورسیکلت و این بار فوت ۲ نوجوان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهور استان از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با جدول و درختان خیابان در شهرک “ولیعصر” و فوت ۲ نفر و مجروح شدن فرد دیگری خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد تصادف فوتی موتورسیکلت در خیابان “ولیعصر” ، بلافاصله گشت راهور به محل اعزام شد.

وی افزود: در این حادثه رانندگی موتورسیکلت با جدول و درختان خیابان برخورد کرده بود که متاسفانه ۲ نوجوان ۱۵ و ۱۳ ساله در دم فوت و نوجوان ۱۳ ساله ای نیز به شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: اجساد به پزشکی قانونی انتقال داده شدند و علت وقوع این حادثه تلخ رانندگی نیز در دست بررسی است.

رئیس پلیس راهور اصفهان خاطر نشان کرد: رانندگان موتورسیکلت حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و حتما نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کنند.

تصادف کامیون و موتورسیکلت با یک کشته و ۲ مصدوم

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برخورد یک دستگاه کامیون با موتورسیکلت در منطقه”دشتی” و فوت یک نفر و مجروح شدن ۲ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد تصادف فوتی موتورسیکلت در منطقه “دشتی” ، بلافاصله گشت انتظامی و راهور به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی کامیون با موتورسیکلت برخورد کرده بود که متاسفانه راکب در دم فوت و ۲ سرنشین نیز مصدوم شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه تلخ رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: متاسفانه در تصادفات موتورسیکلت بیشترین آسیب در اثر ضربه به سر وارد می شود که توصیه می شود حتما از کلاه ایمنی استاندارد استفاده شود.

کلاهبرداری از رانندگان خودروهای سنگین

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس آگاهی استان گفت: فردی با شناسایی رانندگان خودروهای سنگین با آنها تماس و با اعلام جعلی بار از آنها کلاهبرداری می کرد .

 

سرهنگ کارآگاه “حسین ترکیان” اظهار داشت: شکایاتی مبنی بر اینکه فردی با رانندگان خودروهای سنگین تماس و پس از اعلام بار و محل بارگیری از آنها کلاهبرداری می کرد به پلیس آگاهی اصفهان اعلام شد.

وی افزود: این فرد پس از دست یابی به شماره تماس رانندگان یا باربری ها تقاضای انتقال محموله به شهرستان ها یا دیگر استان های کشور را می کرده است .

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از اینکه راننده عازم محل بارگیری می شد با عدم حضور فرد سفارش دهنده روبر می شد که با او تماس می گرفت و علت را جویا می شد.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: فرد کلاهبردار اظهار می داشت خودروی او در مسیر دچار نقص فنی شده و نیاز مبرم به پول جهت تعمیر دارد و تقاضای واریز وجه از راننده می کرده است.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار به راننده می گفته پول واریزی را در زمان تسویه حساب به کرایه اضافه می کند و پرداخت می شود بیان داشت: با این ترفند مبالغی را از رانندگان خودروهای سنگین به صورت کارت به کارت دریافت و دیگر پاسخگوی تلفن اش نبوده است.

سرهنگ کارآگاه ترکیان اظهار داشت: کلاهبرداران از شیوه وسبک های گوناگونی برای فریب مردم استفاده می کنند که امید است شهروندان هوشیاری لازم را داشته باشند و در صورت مواجه شدن با اینگونه موارد حتما با پلیس تماس و از پرداخت وجه نقد یا کارت به کارت کردن اکیدا خودداری کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا