حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف ۴۳ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اصفهان/دستگیری سارق میلیاردی در فریدن/دستگیری ۷ نفر از مخلان نظم و امنیت در”کاشان”/واژگونی ال۹۰ با یک کشته و ۴ مجروح در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” اظهار داشت: ۲۱ دستگاه از وسایل نقلیه توقیف شده خودرو و ۲۲ دستگاه نیز موتورسیکلت بود.

وی ادامه داد: عمده جرائم وسایل نقلیه توقیف شده مربوط به ایجاد مزاحمت، آلودگی صوتی، استفاده از آن ها برای سرقت و همراه نداشتن وسیبه نقلیه بوده است.
سرهنگ خدادوست تصریح کرد: برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی جزو مطالبات مردمی است و پلیس با جدیت این موضوع را دنبال می کند.
سرهنگ خدادوست بیان داشت : از دیگر دستاوردهای این طرح دستگیری ۱۲ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی تاکید کرد:طرح های ارتقای امنیت اجتماعی پلیس با شدت و قوت تداوم خواهند یافت و نیروی انتظامی با مخلان نظم عمومی جامعه برخوردی قاطع و قانونی می کند.

***دستگیری سارق میلیاردی در فریدن
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از دستگیری یک سارق اموال و قطعات داخل خودرو و کشف یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اموال سرقتی خبر داد.
سرهنگ “مختار بهارلو” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت محتویات داخل خودرو در شهر “داران” ، دستگیری عامل یا عاملان سرقت در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود:ماموران با یکسری اقدامات تخصصی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های لازم در مخفیگاه اش دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در بازجویی های تخصصی پلیس به سرقت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اموال و قطعات داخل خودرو اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن در پایان از شهروندان خواست: از پارک خودرو در نقاط خلوت بپرهیزند و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات پیشگیری از سرقت مجهز و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
***دستگیری ۴ سارق اماکن خصوصی در فلاورجان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از دستگیری ۴ سارق اماکن خصوصی وکشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “حسن نیکبخت” اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان “فلاورجان” ، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی موفق شدند ۴ سارق را در این رابطه شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده به سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان افزود:از بین بردن فرصت های ارتکاب جرم نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرایم دارد .
***دستگیری ۷ نفر از مخلان نظم و امنیت در”کاشان”
گروه استان ها_اصفهان_جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری ۷ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی قربانی” با اعلام این خبر اظهار داشت : در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی طرح عملیاتی شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش در سطح شهرستان کاشان اجرایی شد.
وی افزود : در نتیجه این طرح و با تلاش کارکنان انتظامی این شهرستان و طی هماهنگی با مقام قضائی تعداد ۷ نفر از اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی دستگیر شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: این افراد با قدرت نمایی با سلاح سرد ، سرقت ، توزیع مواد مخدر، ایجاد درگیری با شهروندان و دیگر اقدامات رعب انگیز باعث اخلال در نظم عمومی شده بودند .
سرهنگ علی قربانی تاکید کرد: همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی سلاح سرد ، ۷ دستگاه انواع تجهیزات دریافت از ماهواره ، مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و ۲ دستگاه موتورسیکلت و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف شد .
جانشین انتظامی کاشان خاطر نشان کرد: طرح های عملیاتی پلیس برای مقابله با هر گونه نا امنی مستمرا ادامه دارد و نیروی انتظامی با افراد برهم زننده نظم و امنیت جامعه برخورد قاطع و قانونی می کنند.
***واژگونی ال۹۰ با یک کشته و ۴ مجروح در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری ال۹۰ در محور “کاشان-بادرود” و فوت یک نفر و مجروح شدن ۴ فرد دیگر خبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام یک مورد واژگونی خودرو در محور “کاشان-بادرود” ، بلافاصله گشت پلیس راه “نطنز-بادرود” به محل حادثه اعزام شد.
وی افزود: در این حادثه یک سواری ال۹۰ واژگون شده بود که متاسفانه یکی از سرنشینان خودرو کشته و راننده و۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه “نطنز-بادرود” در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.
رئیس پلیس راه اصفهان تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه و مجاز و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی تا حد زیادی از وقوع حوادث رانندگی پیشگیری می کند.#
***وقیف پژو ۲۰۶ با ۳۰ کیلو تریاک در شاهین شهر
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از کشف مقدار ۳۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۲۰۶ خبر داد.
سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک سوداگرمرگ در حال انتقال محموله ای از مرزهای غربی استان اصفهان می باشد که وارد عمل شدند.
وی افزود: در این رابطه یک سواری ۲۰۶ شناسایی و توقیف شد که در بازرسی از آنها مقدار ۳۰ کیلو تریاک کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.
***استفاده از پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیدات پرتوی و شیمیایی در دستور کار پلیس اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان_ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به شناسایی و ارزیابی تهدیدات پرتوی و شیمیایی گفت: استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل برای مقابله با این گونه تهدیدها در دستور کار دبیرخانه پدافند غیر عامل این معاونت قرار دارد.
سرهنگ” علی ملکی آهنگران” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پدافند غیر عامل در واقع دفاع بدون شلیک و گلوله و بدون استفاده از تجهیزات است، هیچ گونه خسارتی برای کشورهای همسایه به دنبال ندارد و میزان آسیب پذیری در بحران ها را نیز کاهش می دهد و اجازه می دهد که چرخه خدمت رسانی کشور در مدار خود قرار بگیرد و خللی در آن ایجاد نشود.
وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) مبنی بر اهتمام جدی دستگاه ها و سازمان ها نسبت به بکارگیری اصول پدافند غیرعامل، نیروی انتظامی نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و ضمن راه اندازی دبیرخانه ای در این نیرو آموزش هایی را برای کارکنان، مدیران و فرماندهان برنامه ریزی کرد.
سرهنگ آهنگران تصریح کرد: امروز به جرأت می توان گفت که هیچ فردی در ناجا نیست که به اهمیت پدافند غیرعامل پی نبرده، دانش آن را دریافت ننموده و در بین مدیران و فرماندهان ایجاد حساسیت نسبت به آن نشده باشد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه پدافند غیرعامل این فرماندهی اشاره کرد و اظهار داشت: این دبیرخانه یک کمیته اصلی دارد که جلسات آن به صورت فصلی به ریاست سردار فرمانده انتظامی استان و یا جانشین این فرماندهی برگزار و نیازمندی ها و ضروریات پلیس در حوزه پدافند غیرعامل احصاء و مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در این دبیرخانه کمیته های پنج گانه ای نیز وجود دارند که به صورت ماهانه جلساتی را برگزار و مسایل پدافند غیرعامل در آن ها مورد بررسی قرار می گیرند.
این مقام انتظامی، تهیه سرفصل های آموزشی در حوزه پدافند غیر عامل برای آموزش کارکنان، تشویق و ترغیب کارکنان، مدیران و فرماندهان به استفاده از اصول پدافند غیرعامل در نگهداری تجهیزات و مقر یگان خدمتی خود، تعامل و همکاری با سازمان های دخیل در امر پدافند غیرعامل نظیر هلال احمر و آتش نشانی و برپایی جلسات اندیشه ورزی و احصاء راهبردهای مشارکتی و همچنین طراحی رزمایش های مختلف با موضوع پدافند غیرعامل به منظور کسب آمادگی لازم در زمان های حساس و بحرانی را از مهمترین اقدامات دبیرخانه پدافند غیرعامل پلیس استان اصفهان برشمرد.
سرهنگ آهنگران اظهار داشت: یکی از تهدیدات مهم استان اصفهان تهدیدات پرتوی و شیمیایی هستند که این تهدیدات مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفته و پلیس اصفهان در رزمایش های مشترکی که برگزار می شود همواره حضوری فعال داشته است و علاوه بر این رزمایش هایی را نیز در دستور کار خود دارد تا با استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل بتواند با این گونه تهدیدات مقابله کند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از آمادگی کامل پلیس استان در زمان های بحرانی خبر داد و گفت: به منظور اینکه هیچ گونه خللی در کار پلیس به وجود نیاید و نیروهای انتظامی بتوانند در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل، زلزله و یا بروز حملات هوایی به مردم خدمت رسانی کرده و نظم و امنیت را تامین کنند مقرهای یدکی مخصوصی برای جابجایی و استقرار سریع نیروها و تجهیزات پیش بینی شده و این امر در رزمایش های مختلف نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.
مقام انتظامی خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که با استفاده از اصول پدافند غیرعامل دیگر هیچ آسیبی ما را تهدید نمی کند و در زمان بروز بلایای طبیعی و غیر طبیعی می توانیم به بهترین شکل نیروها و تجهیزات خود را ا هرگونه آسیبی حفظ کرده و از بروز خسارت به آن ها جلوگیری کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا