تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۱۰۰ درصد بودجه شهرداری منطقه ۶ جذب شده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه ملاقات مردمی خود با شهروندان منطقه ۶، این منطقه  را یکی از مهمترین مناطق شهر اصفهان دانست و افزود: ۶ درصد جمعیت شهری در این منطقه واقع شده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای شرایط ویژه ای است؛ همچنین بیش از ۶۰ درصد از مساحت منطقه را اراضی نظامی تشکیل می دهد با این وجود دارای قدرت اقتصادی بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه بودجه ۲۷۰ میلیارد تومانی سال گذشته منطقه ۶ به خوبی جذب شد، تصریح کرد: به دلیل توانمندی و ظرفیت های منطقه، بودجه امسال منطقه ۹۰ درصد و نزدیک به دو برابر افزایش یافت. ۴۳۰ میلیارد تومان بودجه منطقه ۶ در سال جاری بود که تا امروز نزدیک به ۴۷۰ میلیارد تومان آن جذب شده؛ یعنی یک درصد بیش از آن آنچه طی ۱۲ ماه باید جذب شود که جای تشکر از مدیر منطقه دارد.

شهردار اصفهان ادامه داد: شرایط جذب بودجه نه تنها در منطقه ۶ بلکه در کل مناطق شهر اصفهان به خوبی برقرار است، امروز از برنامه زمانبندی برای جذب بودجه ها عقب نبوده و با همین وضعیت شاهد تحقق بودجه صددرصدی هستیم؛ همچنین نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تاکنون در حوزه عمرانی شهر هزینه شده که نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان این بودجه مربوط به منطقه ۶ بوده است.

وی با بیان اینکه منطقه ۶ منشاء تحولات بسیاری است، گفت: سالن اجلاس در این منطقه قرار دارد سالنی که کار ساخت آن از سال ۹۰ آغاز شده و قرار بود یکساله به پایان برسد، با این وجود طی یکی دو سال گذشته در پروژه سالن اجلاس کارهای خوبی صورت گرفته است. سالهاست قرار بوده زمین های اطراف گلستان شهدا آزادسازی شود تا سالن آن ساخته شود، قرار بود یک سوم کار احداث این پروژه توسط شهرداری صورت بگیرد و دو سوم آن توسط استانداری و بنیاد شهید تامین هزینه شود اما شهرداری تمام مسئولیت آن را بر عهده گرفته و تا امروز نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای این سالن هزینه شده است و امیدواریم با سرعت این مکان نیز ساخته شود.

نوروزی از توافقات شهرداری با ارتش در منطقه خبر داد و تاکید کرد: این موضوع ظرفیت های خوبی ایجاد کرده و امیدواریم طی یکی دو سال آینده این توافق ها بتواند گره های کور بزرگی را باز کند؛ منطقه ۶ قرار است بخش عظیمی از ترافیک اصفهان را کاهش دهد، قرار است اتوبان همت به اتوبان منتهی به سیتی سنتر متصل و از آنجا به جاده قلعه شور برسد. همچنین قرار است پل هفتم روی رودخانه زاینده رود احداث شود.

وی به مسائل و کمبودهای فرهنگی منطقه ۶ اشاره کرد و افزود: ساخت یک مجموعه فرهنگی در شهرک شهید کشوری با بودجه ۵ میلیارد تومانی پیش بینی شده و قرار است بزرگترین تالارها و سینماها در مجموعه سالن اجلاس ایجاد شود. این منطقه در حال تبدیل شدن به یک منطقه بین المللی است که همه این موارد خیر و برکت را برای مردم منطقه ۶ و شهر اصفهان دارد.

شهردار اصفهان بیان نقاط ضعف و انتقادات را باعث آگاهی مدیران شهری دانست و گفت: این دوره مدیریت شهری از ابتدا باب نقد را باز کرده و از این باز شدن باب نقد، سوءاستفاده های بسیاری نیز شده است با این وجود منافع نقدهای سازنده بسیار زیاد است، این نقدها ما را به سمت مسیر یک تحول بزرگ هدایت کرده است به نحوی که امروز نیمی از بودجه ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی صرف عمران و آبادانی شهر می شود.

وی با بیان اینکه حلقه چهارم حفاظتی اصفهان نزدیک به ۷۸ کیلومتر است که حدود ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده است، تاکید کرد: این پروژه هزینه های سنگینی دارد به نحوی که تنها برای ۷ کیلومتر از این رینگ حفاظتی در سمت خوراسگان لازم است ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.

نوروزی با اشاره به هزینه های بالای ساخت مترو، تصریح کرد: برای هر کیلومتر مترو لازم است ۵۰ میلیون دلار یا ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شود با این وجود خط دو مترو به سرعت راه خود را از زیر زمین طی می کند و از دارک به سمت زینبیه و عاشق اصفهانی تا دروازه دولت حرکت و از سمت دیگر از خیابان کهندژ تجهیز کارگاه شده، پیمانکار تعیین، «تی بی ام» وارد شده و به سمت میدان امام حسین (ع) حرکت می کند. اگر تحریم ها مانع ورود تجهیزات به کشور نشود در یک بازه زمانی ۴ ساله خط دو مترو احداث می شود.

وی اضافه کرد: مردم اشکاوند باید بدانند مشکلاتی که پل اشکاوند برای آنها از لحاظ مالکیتی ایجاد کرده بود در حال حل شدن است، برخی از مسائلی هم که در محله ردان و اشکاوند وجود دارد مربوط به شهرداری نمی شود، با این وجود اشکاوند را آباد می خواهیم زیرا این همسایه شهر، در کنار سالن اجلاس قرار دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از آقای برکت مدیر منطقه ۶ چند درخواست در ابتدای کارشان در شهرداری منطقه ۶ داشتیم، تاکید کرد: ساخت سالن اجلاس، سالن گلستان شهدا، معابر و دسترسی ها، معضلات شهرک شهید کشوری و مذاکرات با ارتش، حل ساختمان هایی که مشکل دارند و از همه مهمتر توجه به همه مردم و تکریم ارباب رجوع خواسته های ما از مدیر منطقه ۶ شهرداری بود که باید نسبت پیگیری این مسائل نهایت تلاش خود را انجام دهد.

وی اضافه کرد: امیدوارم مجموعه گلستان شهدا، تخت فولاد و لسان الارض به جایی برسد که گردشگران زیارتی برای بازدید از آن در صف بایستند، باید مقدمات این کار فراهم شده و موانع برطرف شود. در این مسیر رضایت مردم نیز برای ما بسیار مهم است و همه تلاش ما این است در معوض های شهرداری رعایت حق، انصاف و عدالت شود.

نوروزی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در یک مجموعه منسجم و متحد در کنار یکدیگر مشغول به کار هستند، ادامه داد: این اتحاد و همدلی، اصفهان را در جایگاه واقعی خود قرار می دهد.

چراغ فعالیت های عمرانی همه مناطق اصفهان روشن است

رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این برنامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانش آموز، اظهار کرد: در بازدید از منطقه ۱۲ مدیر این منطقه از ۷۵ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا یا آماده بهره برداری خبر داد که این موضوع باعث خوشحالی بود. خدا را شاکریم در شهری هستیم که چراغ همه مناطق آن با انجام برنامه ها و پروژه های مختلف روشن است و همه در تلاش شبانه روزی هستند تا امور مردم را پیش ببرند.

علیرضا نصراصفهانی تصریح کرد: در منطقه ۶ شاهد انجام کارهای بسیار خوب محلی و طرح های بزرگ هستیم و از اینکه مردم قدردان این تلاش ها هستند به خود می بالیم، زیرا مهم است از تلاش کسانی که زحمت کشیده اند، قدردان باشیم. مدیریت شهری در این دوره سعی دارد تا اعتماد مردم به شهرداری را افزایش دهد.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در امور مختلف برای مدیران شهری بسیار کارساز و لازم است هر اشکال یا ایرادی در کار وجود دارد به گوش مدیران رسانده شود تا نمایندگان شما در شهرداری و شورا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

معضل دور دور در منطقه ۶ با اجرای برنامه های فرهنگی مرتفع می شود

عضو شورای شهر اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: منطقه ۶ با وجود برخورداری، فاقد سالن های سینما و تئاتر است و می طلبد برای این موارد مکان هایی برای جوانان و نوجوانان این منطقه فراهم شود تا معضل دور دور جوانان با خودرو در منطقه حل شود.

فریده روشن تصریح کرد: جوانان نیاز دارند انرژی خود را به صورتی تخلیه کنند در حالیکه برنامه ای برای جوانان این منطقه وجود ندارد، لازم است روی موضوعات فرهنگی منطقه کار بیشتری صورت بگیرد،‌ شاید منطقه ۶ به ظاهر یک منطقه برخوردار به نظر بیاید و برخی تصور کنند نیاز به اجرای برنامه های فرهنگی ندارد اما منطقه نیاز به اجرای برنامه های فرهنگی دارد و این وظیفه مدیر منطقه را سنگین تر می کند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا