اخبار استان ها

اعضای شورا نباید در انتصابات شهرداری دخالتی داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه پانزدهم فروردین_ در یکصدوسی‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امیدوارم سال جدید سرشار از موفقیت و سلامتی برای تمام مردم ایران باشد و با خدمت به مردم بتوانیم فعالیت ثمربخشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه مسئولان و کارکنان باید تلاش کنند تا علاوه بر مهار تورم، تولید را رشد داد، افزود: برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است و امیدواریم تحرک لازم در تمام حوزه‌ها به‌ویژه در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم انسجام اقتصادی در کشور گفت: در جنگ ترکیبی تنها عملکرد دولت تأثیرگذار نخواهد بود و مردم نیز باید همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دخالت اعضای شورا در انتصابات شهرداری خلاف قانون است، افزود: اعضای شورا فقط می‌توانند افراد مدنظر برای پست‌های مختلف را معرفی کنند اما نباید در انتصابات دخالتی داشته باشند؛ سال‌های قبل یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در انتصابات شهرداری دخالت کرد و سلب عضویت شد.

چمران با اظهار بی‌اطلاعی از نحوه تحویل منزل مسکونی از سوی شهردار به کارمند شهرداری که صاحب فرزندان چند قلو شده است، ادامه داد: اعطای مسکن به مجوز نیاز دارد اما ممکن است شهردار این مسکن را تحویل داده باشد تا زمانی که مشکلات کارمند شهرداری برطرف شود که موضوع تا این مرحله نیاز به مجوز ندارد اما اگر از این حد فراتر باشد، به مجوز شورا نیاز دارد.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه بلیت اتوبوس، مترو و کرایه تاکسی از ابتدای اردیبهشت سال‌جاری اعمال خواهد شد، گفت: در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه، باید پاسخ محکم و کوبنده داده شود، چراکه حمله به خاک یک کشور و به شهادت رساندن میهمانان آن، جنایتی بزرگ است و ما در انتظار پاسخی محکوم و کوبنده هستیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا